Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
IC KARKONOSZE
Autor Wiadomość

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 10-07-2020, 15:20    Odpowiedz z cytatem

Raxo napisał/a:
Raz na próbę pojechałem nocnym Dartem (zamiast PolskimBusem/Flixbusem) na trasie Wrocław-Warszawa i z powrotem. Nigdy więcej i za żadne pieniądze. Oświetlenie jak z sali operacyjnej i głośne, upierdliwe zapowiedzi przed każdą stacją doprowadzały mnie i wszystkich w okół do furii.
Po kilkunastogodzinnej nocnej jeździe takimi Karkonoszami, mija chyba ochota na urlop w górach...

Ty raz na próbę, ja raz w tygodniu z Warszawy do Jeleniej Góry i z powrotem Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

empek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2007
Skąd: JG/LBN

PostWysłany: 10-07-2020, 16:07    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
empek, wystarczy wyjść ze swego mikolskiego kokonu i posłuchać opinii normalnych pasażerów (sorry, ale mikol normalnym pasażerem nie jest). A ludzie generalnie chwalą Darty. Składy są nowoczesne, wygodne. Jest bezpiecznie. Nie ma złodziejstwa. Moi rodzice byli wręcz zachwyceni Dartem, którym jechali z Warszawy do Zgorzelca. Myśleli, że to Pendolino (wygląd podobny).

Nie bardzo rozumiem, dlaczego już na starcie mnie atakujesz i wrzucasz do kategorii mikolskiej, kiedy ja wypowiadam się merytorycznie i z perspektywy bycia pasażerem. Darty są w miarę okej do podróżowania za dnia, ale nie w nocy.

A tak poza tym, dlaczego operujesz skrajnymi przykładami: zapierdziałe wagony vs nowoczesny EZT? Po drodze mamy jeszcze nowoczesne, wygodne i dobrze wyciszone składy (wagonowe IC z Wrocławia do Przemyśla, czy też tabor dedykowany IC "Śnieżka"). Uważam, że w przypadku pociągu nocnego powinienem mieć wybór i móc zdecydować, czy chcę jechać w przedziale 6-miejscowym czy też w otwartej przestrzeni bez przedziałów.

Taki wybór miałem do 2015 roku jako wieloletni pasażer "Karkonoszy", teraz uszczęśliwiono nas wszystkich składem niedostosowanym do jazdy porą nocną. Zresztą, śmiem twierdzić, że sam producent nie przewidywał, że Intercity wpadnie na tak "genialny" pomysł.

_________________
"Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 13 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 10-07-2020, 17:57    Odpowiedz z cytatem

Mikolska to jest ta dyskusja. Zaczęła się niewinnie od pory przyjazdu nocnego a skończyła na dyskusji czy Darty są dobre na trasy nocne. Ale no przecież to Karkonosze i tego zabraknąć nie mogło.
NoemaNa Wolinie jest słaba frekwencja bo a) Dopiero wstajemy z kolan po epidemii i raczej nie będzie chętnych na takie połączenia zwłaszcza że ten pociąg kierowany jest dla Czechów odwiedzających Bałtyk b) Nie ma wagonów sypialnych. c) Omija on duże aglomeracje takie jak GOP zatrzymując się jedynie w Gliwicach oraz Szczecin zatrzymując się jedynie w Dąbiu.

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

robertrush Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Sie 2011
Skąd: Gorzów/Złocieniec

PostWysłany: 10-07-2020, 21:53    Odpowiedz z cytatem

Auderman, "Wolin" ominie Szczecin Główny od 11 do 23 lipca, w pozostałe dni bez zmian.

_________________
Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 11-07-2020, 07:41    Odpowiedz z cytatem

Z mojej wiedzy wynika, że opinie na temat słuszności Dartów na połączenia nocne wcale nie wskazują na większość głosów krytycznych. Jest to mniej więcej po połowie i raczej w dużej mierze zależy od osobistych upodobań. Mnie osobiście jazda Dartem nocą zupełnie nie przeszkadza, ale oczywiście szanuję zdanie, że może być uciążliwa. Plusem jest bezpieczeństwo. Minusem oświetlenie. Minus dałoby się jakoś zredukować poprzez zastosowanie przyciemniania znanego choćby z wagonu 168A. Kiedyś jechałem IC Przemyślanin w tym wagonie i stopień oświetlenia, przyciemniony niebieski, był wprost idealny.

Poza tym ilekroć jechałem nocnymi pociągami, to w wagonach bezprzedziałowych był po prostu tłum. Wniosek? Absolutnie nie można mówić, że na noc nadają się tylko przedziały.

Osobiście uważam, że z IC Karkonosze jest tylko jeden problem, a mianowicie brak wykorzystania pełni potencjału pociągu nocnego do połączenia z Mazurami. Szkoda, że koniec trasy nie następuje w Ełku. No, ale nie oczekujmy na razie tego, skoro zaraz w tym regionie będzie przerwa w ruchu spowodowana remontami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 13 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 11-07-2020, 08:40    Odpowiedz z cytatem

Atoman napisał/a:
No, ale nie oczekujmy na razie tego, skoro zaraz w tym regionie będzie przerwa w ruchu spowodowana remontami.

Na CMK hyhy
No powinno być przyciemnione światło w nocnych pociągach ale bardziej w czerwonym odcieniu. Niebieskie światło jest szkodliwe w nocy

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

czaszka Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sty 2019
Skąd: Świebodzin

PostWysłany: 11-07-2020, 09:06    Odpowiedz z cytatem

Kilka lat temu osobiście kilka razy podróżowałem wagonem nocnym z Warszawy do Jeleniej Góry w TLK Karkonosze i nie narzekam. Kuszetka daje możliwość bezpiecznego wyspania się. Uważam też, że ograniczanie ilości kuszetek w pociągach nocnych przez PKP Intercity jest błędem. Pasażer powinien mieć możliwość wyboru. Co do porównań z koleją niemiecką lub francuską, może porównajmy się z kolejami rosyjskimi. Nie uważam że oferują one gorszy standard niż Intercity
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 11-07-2020, 09:54    Odpowiedz z cytatem

Żeby tylko te światło przyciemnili. Oczywiście się da ale - oczywiście "nie wolno" albo niedasię. Od razu by łatwiej się tym wynalazkiem jechało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kamil Styrna Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2018
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-07-2020, 22:27    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe, dlaczego nikt nie wspomniał tu o absurdzie, który polega na tym, że od 29 lipca, ten pociąg będzie stał w Jeleniej Górze aż 67 minut. Chociaż pojedzie krótszą trasą, przez Jaworzynę Śląską. Chore, jak dla mnie to...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Śrem / Zgorzelec

PostWysłany: 13-07-2020, 07:54    Odpowiedz z cytatem

Auderman napisał/a:
Na Wolinie jest słaba frekwencja bo (...) b) Nie ma wagonów sypialnych. c) Omija on duże aglomeracje takie jak GOP zatrzymując się jedynie w Gliwicach oraz Szczecin zatrzymując się jedynie w Dąbiu.

TLK Wolin to też łącznik z Katowic. Ten akurat prowadzi od paru dni kuszetkę. Czy i kiedy dojdzie sypialny z Bogumina niestety nie wiadomo.

Wagony części katowickiej to rodzime deklasy. (A raz trafiłem na stosunkowo świeżą bezprzedziałówkę, ale to mógł być podsył.) Na części bogumińskiej kursuje (starszy) czeski wagon klasy pierwszej, który na odcinku krajowym jedzie jako dwójka.

Omijanie Szczecina Głównego to może być sprawka zarządcy infrastruktury, bo ten „objazd” trwa w rozkładzie jakieś niecałe dwa tygodnie, potem Wolin wraca do kursowania przez Szczecin Gł.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Ocelot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2009
Skąd: Tutejszy

PostWysłany: 16-07-2020, 09:34    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Taki wybór miałem do 2015 roku jako wieloletni pasażer "Karkonoszy", teraz uszczęśliwiono nas wszystkich składem niedostosowanym do jazdy porą nocną. Zresztą, śmiem twierdzić, że sam producent nie przewidywał, że Intercity wpadnie na tak "genialny" pomysł.

Producent to przewidział ale nie w 100 %. Dart posiada 5 trybów oświetlenia składu ( dla porównania ED250 tylko 3 ale te tryby można włączyć indywidualnie dla KAŻDEGO wagonu osobno ) tylko że poprzez odgórne Zarządzenie wybierane są na sztywno tylko dwa tryby świecenia : 100 % w dzień lub manual w nocy ( ręczna nastawa jasności ). A poprzez durne kontrole obsługa pociągu nie może tego zmienić bo jest z tego rozliczana.
Co do "ryczenia" przez głośniki "next stejszyn" w nocy - uwaga jw.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-07-2020, 11:58    Odpowiedz z cytatem

Raz miałam nieprzyjemność jechać tym pociągiem. Gdyby nie słuchawki na uszach i książka to trudno byłoby wytrzymać, a jechałam tylko z Warszawy do Legnicy. Moja krótka relacja:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=384157#384157

Na wygodę w Darcie nie narzekam, jechało się dobrze. Przeszkadzało mi tylko zbyt jasne światło i upierdliwe, głośne komunikaty głosowe. Zarządzie PKP IC, zróbcie coś z tym!

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 16-07-2020, 12:05    Odpowiedz z cytatem

I wszystko jasne!

Ocelot napisał/a:
odgórne zarządzenie

przyklepał ktoś, kto nigdy nie jechał i nigdy nie pojedzie tym składem przez X godzin w nocy. Ani koleją w ogóle Crazy Młot Killer Beton
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 17-07-2020, 18:05    Odpowiedz z cytatem

Ja bardzo często jeżdżę tym pociągiem i tylko raz udało się przyciemnić światło - pamiętam były to panie konduktorki, które zlitowały się nad pasażerami.

Co do komunikatów - po tylu razach już mi nie przeszkadzają Laughing

Brakuje mi jednak wagonu sypialnego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Meki Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 17 Maj 2021

PostWysłany: 17-05-2021, 22:33    Odpowiedz z cytatem

Na szczęście koniec z wożeniem ludzi jak bydło tym dartem. Skład nie wygodny brak miejsca na nogi i światło na maksa... Porażka kto to dopuścił. Zresztą tera było przy 50% zajętości składu przeboleć tym podróż ale nie przy 100% gdzie jeden obok drugiego się kisi. Dart jest wygodny? Jedynie fotel maszynisty jest wygodny nic po za tym. Przy starej jedynce te fotele się kłaniają w nim jezeli można mówić o wygodzie. Typowy nowoczesny tabor wykonany z taniego plastiku nie mówiąc o elektronice która jest bublem. Prowadząc ten pociąg zastanawiam się czy dojade tym patrząc co chwila na temperatury silników, przetwornic itd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl