Koleje Wielkopolskie utrzymają kursowanie pociągów z parowozami
Koleje Wielkopolskie chcą utrzymać kursowanie pociągów z parowozami. Przewoźnik ogłosił przetarg na świadczenie takiej usługi, przy czym faworyt jest oczywisty – Parowozownia Wolsztyn. Dla formalności podajmy jednak, że przedmiotem zamówienia jest usługa trakcyjna obejmująca pracę lokomotywy parowej z drużyną trakcyjną ze składem wagonowym składającym się z 2 wagonów pasażerskich.
Parowozy poprowadzą pociągi w Wielkopolsce także w 2020 roku. Umowa podpisana
Koleje Wielkopolskie – w trybie bezprzetargowym – wybrały Parowozownię Wolsztyn. Podmiot ten ma zapewnić usługę trakcyjną, obejmującą pracę lokomotywy parowej z drużyną trakcyjną ze składem wagonowym składającym się z dwóch wagonów pasażerskich. Wartość zamówienia to 2 885 789,96 PLN netto.
W Wielkopolsce do rozkładu wróciły pociągi prowadzone przez parowóz
Od soboty pasażerowie w Wielkopolsce znów mogą jeździć rozkładowymi pociągami prowadzonymi przez parowóz. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku podróż takim składem będzie można spędzić przy obiedzie – w wagonie restauracyjnym z epoki.
Koleje Wielkopolskie wprowadzają dodatkowe pociągi z parowozami
Dodatkowa, trzecia para pociągów prowadzonych przez parowóz wozi od środy pasażerów Kolei Wielkopolskich na trasie między Lesznem a Wolsztynem. Spółka tłumaczy to problemami z taborem.
W internecie rozpoczęła się zbiórka na pomoc Parowozowni Wolsztyn. Unikatowa w skali świata instytucja jest w trudnej sytuacji finansowej, m.in. na skutek ograniczeń związanych z epidemią koronawirusa, potrzebuje wsparcia, aby przetrwać.
Nadal trudna sytuacja Parowozowni Wolsztyn. PKP CARGO milczy i nie daje dotacji
Nawet po 1 tys. zł wpłacają internauci, uczestnicy zbiórki na pomoc Parowozowni Wolsztyn. Unikatowa w skali świata instytucja jest w trudnej sytuacji finansowej; dotacji nie przekazuje spółka PKP Cargo, budżet instytucji ucierpiał też przez epidemię koronawirusa.
Powiat Wolsztyn: Nie płacimy parowozowni, by... jej pomóc.
Od marca Parowozownia Wolsztyn nie otrzymuje dotacji, do której wypłacania zobowiązały się władze powiatu wolsztyńskiego. Starostwo motywuje to... chęcią skłonienia PKP Cargo, które już wcześniej przestały wypłacać dotacje, do przywrócenia finansowania placówki. Sytuacja finansowa parowozowni poprawiła się tymczasem tylko nieznacznie.
Koleje Wielkopolskie ogłosiły przetarg na świadczenie usługi trakcyjnej, obejmującej pracę lokomotywy parowej z drużyną trakcyjną ze składem wagonowym składającym się z 2 wagonów pasażerskich.
To może emeryci jak mechanik, pan Ryszard Maj, podejmą się prowadzenia takiego składu?
Generalnie, z dniem 29 listopada 2020 r. zawieszeniu uległ planowy ruch pasażerski prowadzony trakcją parową na linii nr 359 oraz 357. Komplet połączeń przejmą szynobusy.
Powrót parowozów na szlak przewidywany jest dopiero od 18 stycznia 2021 roku (źródło: Parowozownia Wolsztyn).
Mijanka IC ze "samowarkiem".
Wielkopolskie: Następny pociąg z parowozem odjedzie dopiero w 2021 r.
Dopiero na początku przyszłego roku pasażerowie w Wielkopolsce znów będą mogli jeździć rozkładowymi pociągami prowadzonymi przez parowóz. W sobotę po raz ostatni w tym roku w podróż wyjechał skład z lokomotywą z Parowozowni Wolsztyn.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum