Rok temu pociągi powróciły do Lubina. Jak miasto postrzega reaktywację?
Minął już rok od przywrócenia kolei pasażerskiej do Lubina. Miejski portal podsumował ten okres jako wielki sukces. Z zaprezentowanych danych wynika też, że przystanki pośrednie - które Koleje Dolnośląskie chciały pomijać na życzenie prezydenta Lubina - są chętnie użytkowane przez pasażerów.
Będzie kara za protest na torach? Sprawa zaczyna się od nowa
W czerwcu ub. roku w Raszówce przez kilka godzin chodzili z transparentami po torowisku. W ten sposób zmusili Koleje Dolnośląskie, by zatrzymywały pociągi w ich wsiach. Uczestnicy protestu dziś mieli usłyszeć werdykt Sądu Rejonowego w Lubinie. Jednak ze względu na nieścisłości proceduralne związane z pandemią proces wystartuje od nowa.
Przez Lubliniec i Częstochowę pojadą po dwa pociągi łączące Wrocław z Lublinem i Wrocław z Krakowem. Pozostałe kursujące na trasie Wrocław - Kraków zostaną skierowane przez Katowice.
Przez Legnicę, Lubin i Rudną zostanie docelowo kilka par, około 5, nawet po zakończeniu remontów na E59.
kruczek, z Wrocławia do Lubina najkrótsza droga jest przez Legnicę a nie przez Częstochowę
Chodzi Tobie chyba o Lublin a nie Lubin Jedna literka a tyle zamieszania
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -25 164
Tak dla ścisłości dodam, że zanim Lubin stał się Górniczy, to był Lubinem Legnickim, zapewne z tego samego powodu. Teraz Lubin nie przestałby być Górniczym, gdyby Lublin nie stał się Lublinem Głównym
Walczyli o pociąg w swojej miejscowości. Dzisiaj usłyszeli wyrok.
Sąd uznał protestujących winnymi, jednak odstąpił od wymierzenia kary. Zwolnił również obwinionych z kosztów procesowych.
Obrona jest zadowolona z wyroku sądu, choć wnosiła o uniewinnienie. - Sąd wziął pod uwagę pobudki obwinionych - mówi sędzia Magdalena Bielecka.
Uuu, nie będzie batożenia? To prezydent Lubina zawiedziony...
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
W peronach nowej stacji Lubin nie wszystkie pociągi się mieszczą.
200-metrowe perony, oddane do użytku w pierwszej połowie 2019 roku na całkowicie przebudowanej stacji Lubin, są zbyt krótkie, by przyjąć część pociągów. Jeden z nich – sezonowy TLK Wolin, w ogóle się tam nie zatrzyma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum