Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych, Ministerstwo Infrastruktury, Urząd Transportu Kolejowego, największe spółki kolejowe w Polsce ogłosili wspólnie rok 2019 Rokiem Maszynisty. Ta ogłoszona w trakcie konferencji w Spale unikalna inicjatywa ma na celu promocję zawodu maszynisty – informuje UTK.
Maszyniści odmawiali potwierdzenia rozkazów dyżurnych. Bo RODO
Dyżurni ruchu są zaniepokojeni powtarzającymi się incydentami niewypełnienia procedur przez niektórych maszynistów. Prowadzący pociągi nie chcieli potwierdzić przyjęcia rozkazów od dyżurnych ruchu swoim nazwiskiem, zasłaniając się przepisami o ochronie danych osobowych (RODO).
Do groźnego zdarzenia doszło przed stacją Jezierzany w pociągu relacji Lubań Śląski – Wrocław Główny. Maszynista Kolei Dolnośląskich został oślepiony tuż przed wjazdem na peron. Policja prowadzi postępowanie w tej sprawie.
Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów jest potrzebne.
Podniesienie poziomu kompetencji zawodowej maszynistów, zwiększenie bezpieczeństwa, zapewnienie bezstronności egzaminów i monitorowanie cyklu życia zawodowego maszynistów – to podstawowe cele funkcjonowania Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów. CEMM powstaje w Urzędzie Transportu Kolejowego, a funkcjonować w nowym otoczeniu prawnym powinno w pełni od 2023 r.
Pociąg śmiertelnie potrącił kobietę i dwójkę jej dzieci. Maszynista zasiądzie na ławie oskarżonych
Śledczy z włocławskiej prokuratury zakończyli śledztwo po tragicznym wypadku na przejeździe kolejowym w Walentowie. Na ławie oskarżonych zasiądzie maszynista pociągu, który śmiertelnie potrącił kobietę i jej dzieci.
Przypomnijmy: do tragedii doszło 19 sierpnia 2019 r. na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w Walentowie (gmina Piotrków Kujawski). Pociąg śmiertelnie wówczas potrącił 31-letnią kobietę oraz dwójkę jej dzieci: córkę i syna w wieku 8 lat. Cała trójka poniosła śmierć na miejscu.
Maszyniści mają dość ignorowania bezpieczeństwa na przejazdach. Wystosowali ultimatum
Związek Zawodowy Maszynistów wszczął dialog społeczny w sprawie bezpieczeństwa na kolei. – Co drugi dzień dochodzi w Polsce do wypadków na przejazdach. Mamy dość ignorowania tej sprawy, bo tu chodzi o bezpieczeństwo – mówi prezydent związku Leszek Miętek. Organizacja wszczęła procedurę prowadzącą do sporu zbiorowego, a nawet strajku.
Pamiętam, gdy byłem jeszcze dzieckiem i PKS funkcjonował w najlepsze, z przodu autobusu nad przednią szybą zawsze był napis "Kierowco, zachowaj szczególną ostrożność przy przekraczaniu przejazdów kolejowych" i powołanie się na właściwy paragraf wówczas jeszcze Kodeksu Drogowego. Dziś nadal obowiązuje zachowanie przez kierowcę szczególnej ostrożności przy dojeżdżaniu do przejazdu kolejowo-drogowego, jak i na samym przejeździe.
Po jednym z poważniejszych wypadków na przejeździe spotkałem się ze stwierdzeniem jednego z maszynistów, że "kierowcy są coraz głupsi". Oczywiście powiedział to obrazowo i ja jako ja nie chcę nikomu ubliżać, ale coś w tym jest. Ludziom permanentnie się śpieszy, zdarzyło mi się nawet kiedyś, że zatrzymałem się na przejeździe z ssp i półrogatkami, gdy tylko zaczęło migać czerwone światło (półrogatki jeszcze się nie opuściły), a motocyklista mnie ominął i przejechał przez przejazd. Pozostawiam bez komentarza.
Dlatego myślę, że policja powinna częściej ustawiać się w pobliżu przejazdów i wyłapywać kierowców, którzy stwarzają potencjalne zagrożenie.
Jest nowy projekt ustawy o czasie pracy maszynistów
Rząd opublikował i skierował do konsultacji publicznych nowy projekt ustawy o czasie pracy maszynistów. Wnioskodawcą ustawy jest Ministerstwo Infrastruktury. W wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów zaktualizowano prognozowany termin przyjęcia projektu - z II na IV kw. 2020 roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum