Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Powrót nocnych pociągów po Europie
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 02-08-2020, 21:09   Powrót nocnych pociągów po Europie Odpowiedz z cytatem

Powrót nocnych pociągów po Europie: czy trend okaże się trwały?

Pandemia koronawirusa przyczyniła się do wzrostu zainteresowania Europejczyków międzynarodowymi pociągami nocnymi – pisze „The Guardian”. Kolejne zarządy kolejowe oraz przewoźnicy zapowiadają nowe połączenia. Branża kolejowa oczekuje jednak rozwiązań prawnych, które ułatwią uruchamianie takich pociągów także po unormowaniu sytuacji.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/powrot-pociagow-nocnych-czy-trend-okaze-sie-trwaly-97883.html

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 02-08-2020, 23:08    Odpowiedz z cytatem

No jak najbardziej. Kolej ma teraz idealną sytuację by nie tylko się odkuć po spadku pasażerów przez epidemię ale i skubnąć znaczną część rynku, obecnie podupadającego transportu lotniczego. Brak izolacji w samolotach i zamknięty obieg powietrza czyli brak zabezpieczeń przed nie tylko koronowirusem ale innymi chorobami zakaźnymi typu grypa, na które w przyszłości będzie się bardziej zwracać uwagę spowodował powrót transportu lotniczego do poziomu początku XXI wieku, kiedy to połączenia powietrzne były wykorzystywane głównie do podróży na bardzo długie dystanse m. in międzykontynentalne. To daje duże pole do popisu kolei, która w tamtych czasach wiodła prym w międzykrajowych połączeniach, szczególnie nocnych. I tu dochodzi problem czy kolej będzie potrafiła to wykorzystać. To przedsięwzięcie zakłada współpracę wielu przewoźników, z czym może być największy problem bo jak w każdym systemie transportu nie chodzi o prowadzenie ruchu z punktu A do B tylko z różnymi wariacjami by pasażerowie mogli w ciągu jednej nocy dojechać w różne miejsca. Druga kwestia to cena bo obecne 600€ na jedyne nocne połączenie do Paryża oferowane przez Koleje Rosyjskie nie przyciągnie uwagi zwykłego Polaka, zarabiającego w złotówkach. Oferty nocne mają również swój plus taki ,że nie ich celem jest bicie rekordów prędkości i pokonywanie trasy w jak najkrótszym czasie jednak na przykładzie EN Metropolis nie należy z tym przesadzać w drugą stronę. Kolejnym aspektem jest tabor potrzebny do obsługi połączeń nocnych, które musiałyby się składać ze sliperetek i wagonów sypialnych. Te drugie zapewniają pełną izolację od innych pasażerów w obrębie przedziały czym biją na głowę samoloty. Jednak by skorzystać z tej okazji odbicia potężnego rynku połączeń w obrębie Europy Kontynentalnej trzeba najpierw coś zrobić a zapalem do pracy nie chwali się zarówno PKP jak i obecnie nasz najważniejszy wspólnik w zakresie połączeń międzynarodowych czyli DB. Ale dzięki pracy dałoby się utrzymać trend wzrostowy, który bez odjęcia zadań z czasem opadnie na rzecz samolotów, które z czasem mogą odzyskać rynek. W każdym razie kolej ma po raz kolejny szansę odzyskać swoją dawną świetność w Europie. Czy ją wykorzysta czas pokaże

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 02-08-2020, 23:38    Odpowiedz z cytatem

Auderman napisał/a:
Jednak by skorzystać z tej okazji odbicia potężnego rynku połączeń w obrębie Europy Kontynentalnej trzeba najpierw coś zrobić a zapalem do pracy nie chwali się zarówno PKP jak i obecnie nasz najważniejszy wspólnik w zakresie połączeń międzynarodowych czyli DB.

Ja bym się tak na Niemców nie oglądała, bo nie przed zachodnią a południową Europą otwiera się szansa. Chorwacja, Bułgaria, Rumunia, Węgry, Czarnogóra... Tam jeździmy i coraz chętniej będziemy jeździć na wakacje. Zjeździłam koleją Bałkany wzdłuż, wszerz i w poprzek, natomiast zachodnią Europę raczej omijałam szerokim łukiem. Bo co nam może zaoferować zlewaczały, ogłupiały i moralnie upadły zachód Europy, który sukcesywnie przeobrażany jest w kalifat? Hordy nachodźców? Zamachy terrorystyczne? Płonące katedry? Zamieszki na ulicach miast? Gwałty na plażach? Black Lives Matter?

Mądrzy Czesi już wyczuli koniunkturę i uruchomili bezpośrednie połączenie kolejowe Praga - Rijeka. Bierzmy przykład z Czechów.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pojechalismy-w-kuszetce-z-pragi-do-rijeki-jak-przebiegla-podroz-zdjecia-97922.html

_________________
#PozwijKierpocia
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-08-2020, 18:33    Odpowiedz z cytatem

Koleje Austriackie kupią więcej wagonów do pociągów nocnych. „Ten biznes się opłaca"

Koleje Austriackie (ÖBB) zwiększą flotę pociągów sypialnych i zapowiadają duże inwestycje w tym zakresie. Wagony do 13 nowych składów, zamówionych dwa lata temu, a które dostarczone powinny być do 2022, są właśnie produkowane.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/koleje-austriackie-kupia-wiecej-wagonow-do-pociagow-nocnych-ten-biznes-sie-oplaca-98121.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31-08-2020, 13:05    Odpowiedz z cytatem

Renesans nocnych pociągów

Nocne pociągi padły ofiarą kolei dużych prędkości, tanich linii lotniczych i niestety wielu lat zaniedbań. W ostatnich miesiącach coś zaczęło się jednak zmieniać. O przyszłości pociągów nocnych w Polsce i Europie rozmawiamy z dr Michałem Beimem, adiunktem na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu i ekspertem Instytutu Sobieskiego.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/renesans-nocnych-pociagow-98364.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-09-2020, 22:05    Odpowiedz z cytatem

ÖBB i SBB ogłosiły strategię Nightjet 2024

Koleje Federalne SWISS (SBB) oraz Austriackie Koleje Federalne (ÖBB) rozpoczęły współpracę nad strategią zwiększenia liczby pociągów międzynarodowych Nightjet. W następstwie listu intencyjnego, podpisanego przez obie spółki, liczba kursów zwiększy się z 6 do 10.

Czytaj więcej:
https://raportkolejowy.pl/obb-i-sbb-oglosily-strategie-nightjet-2024/

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 10-12-2020, 14:16    Odpowiedz z cytatem

Nocne pociągi wracają do kursowania po całej Europie. Zastąpią tanie linie?

Aż czterech dużych operatorów kolejowych – z Niemiec, Austrii, Francji i Szwajcarii planuje połączyć siły i stworzyć sieć nocnych pociągów, które mogłyby konkurować z tanimi lotami po Europie. Choć czas podróży będzie dłuższy, to kolej – w przeciwieństwie do samolotów – ma zapewnić wygodę i spokojny sen.

Więcej:

https://www.fly4free.pl/nocne-pociagi-europa/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

beton44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 13-12-2020, 07:11    Odpowiedz z cytatem

U nas będzie pewien problem - kończą się wagony sypialne - tak tak większość wyprodukowano jeszcze na przełomie lat 70/80 ubiegłego wieku - i normalnie kończy im się okres życia, podobnie jak i sporej części wagonów IC Sad

10 lat temu kiedy powstawało "duże" IC - problemem był brak wagonów po rewizji bo pewien prezes ich nie robił żeby IC miało dobre wyniki finansowe - pamiętacie ? - teraz problem jest większy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 18-12-2020, 15:49    Odpowiedz z cytatem

Praga chce finansowo wesprzeć nocne pociągi międzynarodowe

– Czeska stolica chce dofinansować połączenia kolejowe, które zaczynałyby i kończyły bieg w Pradze. Stołeczni radni przyjęli właśnie uchwałę w tej sprawie – napisał portal zdopravy.cz. To sytuacja bez precedensu. Praga zauważa, że wiele miast wspiera połączenia lotnicze. Dlaczego nie wspierać kolei?

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/praga-chce-finansowo-wesprzec-nocne-pociagi-miedzynarodowe-100124.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Krzychu_36 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2017

PostWysłany: 04-01-2021, 15:11    Odpowiedz z cytatem

Slowacy tez beda chyba miec polaczenie na Chorwacje.

https://www.nakolei.pl/obb-i-zssk-uruchomia-w-2021-r-wakacyjne-polaczenie-z-chorwacji-przez-wieden-do-bratyslawy/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 22-02-2021, 11:57    Odpowiedz z cytatem

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Siatka nocnych pociągów we Francji wygląda obecnie bardzo ubogo. Ale, widząc sukces nocnych pociągów w krajach Niemczech i Austrii, subsydiowane przez państwo SNCF chce ją odbudować.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/francja-bedzie-reaktywowac-swoje-nocne-pociagi-101107.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 25-02-2021, 15:58    Odpowiedz z cytatem

Zachód to jednak mentalnie wygląda zupełnie inaczej. Tu mieliśmy do niedawna ogromny szum, że na nocne to tylko przedziały, a tymczasem nocny IC Wienerwald Wiedeń - Rostock piętrowy EZT, a w najpopularniejszym pociągu Nightjet 470/471, czyli Zurych - Hamburg - Zurych DB puszcza swoje Bpmmz jako dodatek do piętrowych sypialnych. Naprawdę bezprzedziałowo, a zarazem komfortowo da się, tylko trzeba mieć jakąś strategię rozwoju. Gdyby tak wyciągnąć wszystko, co najlepsze z bezprzedziałowych wagonów, tj. wózki z FPS, Helixy z Growagu, przyciemnione oświetlenie z 168A (bądź to z KISSów ze wspomnianego Wienerwaldu), to naprawdę można by było spokojnie jechać jak w 152Azrow. Obecnie taki Przemyślanin ma cztery "p" , co akurat w części świnoujskiej nie jest już wynikiem takiego, czy innego obiegu, a po prostu tym, że bezprzedziałówki bywały po prostu pełne. O ile w normalnych warunkach w szczycie sezonu przedziałowa nocna rzeźna wciąż dla niektórych może być atrakcyjna, to jednak nocą powinno jechać coś więcej niż okrojony już Chopin, który po wejściu NJ w rozkładach brzmi kuriozalnie jako "jakiś tam pociąg z Bohumina zaczynający o 03:00". Już nieraz rozmawiałem z przewoźnikami na temat podpięcia się jakiejś polskiej właśnie pod NJ 471. Problemem jest jednak "wysoka zawodność w kwestii punktualności, która mogłaby powodować problemy obniżające popyt". Wytłumaczenie akurat wcale nie zaskakujące i w tym miejscu pozostaje tylko przytoczyć pierwsze zdanie pisanej przeze mnie właśnie wypowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-04-2021, 23:25    Odpowiedz z cytatem

Moonlight Express. Startup z Belgii chce rozwijać pociągi nocne po Europie

Powstała kolejna inicjatywa dotycząca rozwoju nocnych pociągów międzynarodowych. Belgijski Moonlight Express ma połączyć Brukselę i Liege z Berlinem i Pragą.

Belgijscy przedsiębiorcy Louis Lammertyn i Louis De Jaeger planują wejść na coraz bardziej dynamiczny rynek nocnych połączeń po Europie. Ich projekt Moonlight Express ma wystartować w kwietniu przyszłego roku. Nocny pociąg połączyć ma Brukselę i Liege z Berlinem i Pragą, informuje dziennik „Berliner Zeitung”. Ceny za przejazd kuszetką zaczynać się mają od 49 euro. W dalszej kolejności planowane są pociągi z Belgii do południowej Francji i do Katalonii.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/moonlight-express-startup-z-belgii-chce-rozwijac-pociagi-nocne-po-europie-101909.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 17-04-2021, 16:46    Odpowiedz z cytatem

RegioJet prezentuje rozkład jazdy pociągu Praga – Amsterdam – Bruksela – Ostenda

RegioJet przedstawił rozkład jazdy swojego pociągu nocnego z Pragi do Amsterdamu i Brukseli. Okazuje się, że pociąg pojedzie jeszcze dalej: do Brugii i Ostendy nad Morzem Północnym.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/regiojet-prezentuje-rozklad-jazdy-pociagu-praga--amsterdam--bruksela--ostenda-102009.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Krzychu_36 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2017

PostWysłany: 05-05-2021, 17:47    Odpowiedz z cytatem

A moze i z Polski tez Smile

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/regiojet-chce-jezdzic-z-warszawy-do-belgii-i-holandii-102338.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2021 infokolej.pl