Można sobie wymyślać ile to torów powinno być między Katowicami a Krakowem, ale realnie na sporej części trasy jest jeden tor. Ludzie przychodzący na pociąg, jadący do pracy do Krakowa, zastanawiają się czy dziś będzie w miarę punktualnie czy też (równie prawdopodobne, a nawet bardziej) będzie spóźniony 30, 40 czy może 60 minut... Nie powiem co mówią ci ludzie bo musiałbym przytoczyć wiele słów powszechnie uznawanych... wiadomo o co chodzi. Na dokładkę prace przebiegają wg zasady: "Zbliża się termin? Trzeba kogoś tam posłać". Sam jestem jednym z tych "jadących do pracy" codziennie rano, więc dane mam, że tak powiem, z pierwszej ręki...
W 2020 roku zakończyć mają się roboty budowlane na odcinku Katowice - Kraków
W drugiej połowie przyszłego roku zakończą się wszystkie roboty budowlane na odcinku linii kolejowej E30 pomiędzy Krzeszowicami a Krakowem Mydlnikami. Łączna wartość inwestycji na tym odcinku wynosi 302 mln zł netto. Stanowi on fragment trasy Kraków–Katowice.
Do połowy 2020 r. pojedziemy po obu torach między Katowicami a Krakowem.
Do połowy 2020 r. pojedziemy po obydwu torach między Katowicami a Krakowem - powiedział w poniedziałek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Jak dodał, rok później maksymalna prędkość na tej linii wzrośnie do 160 km na godzinę.
Można sobie wymyślać ile to torów powinno być między Katowicami a Krakowem, ale realnie na sporej części trasy jest jeden tor. Ludzie przychodzący na pociąg, jadący do pracy do Krakowa, zastanawiają się czy dziś będzie w miarę punktualnie czy też (równie prawdopodobne, a nawet bardziej) będzie spóźniony 30, 40 czy może 60 minut... Nie powiem co mówią ci ludzie bo musiałbym przytoczyć wiele słów powszechnie uznawanych... wiadomo o co chodzi. Na dokładkę prace przebiegają wg zasady: "Zbliża się termin? Trzeba kogoś tam posłać". Sam jestem jednym z tych "jadących do pracy" codziennie rano, więc dane mam, że tak powiem, z pierwszej ręki...
Może odgrzeję starego kotleta i to "trochę" za późno, ale nie będę znowu szalał, jak Ci co chcieli 4-5 torów.
To jest praktycznie linia aglomeracyjna. Pomijając 2 odcinki: Kraków Biznes Park - Krzeszowice i Krzeszowice - Trzebinia, wszystkie pozostałe stacje i przystanki znajdują się w miastach.
Gdyby zacząć całą modernizację od budowy 3 toru, nie byłoby pewnie tylu opóźnień i problemów. Po jego ukończeniu można by modernizować stare tory, przez większość czasu utrzymując 2 czynne tory na całej linii.
A po zakończeniu prac 3 tory znacznie zwiększyłyby przepustowość. Wyprzedzanie pociągów regionalnych przez dalekobieżne odbywałoby się płynnie.
Koniec remontu oznacza konkurencję na całego z przewoźnikami autobusowymi. Rodzi się pytanie, czy kolej jest w stanie skutecznie konkurować z rozwiniętą siatką połączeń autobusowych na trasie GOP - Kraków.
Adamczyk: od 2020 r. większa przepustowość na linii Katowice-Kraków
Zakończenie w 2020 r. remontów na linii kolejowej Katowice-Kraków między Jaworznem Szczakową i Krakowem przyczyni się do znacznego zwiększenia przepustowości na tej trasie – ocenił w sobotę w Jaworznie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Esencja III RP: Pociąg między Katowicami a Krakowem (77 km) jedzie 2,5 godz.! Alternatywą jest płatna A4.
Dwa duże miasta, w których żyje ponad milion ludzi, oddalone są od siebie o zaledwie 77 km. Wydaje się, że w dobie współczesnych technologii między obiema aglomeracjami powinna funkcjonować szybka kolej metropolitalna. Rzeczywistość jest jednak przerażająca. Najszybszy pociąg z Katowic do Krakowa w ciągu dnia jedzie ponad 2 godz., a jego średnia prędkość nie przekracza 39 km/h. Alternatywą jest korzystanie z zatłoczonego i płatnego odcinka autostrady A4, który decyzją rządu SLD zarządzany jest przez prywatną spółkę na mocy tajnej umowy. Oto Polska. XXI wiek.
Zakończyła się budowa wiaduktu nad linią kolejową w Krzeszowicach.
Inwestycja zrealizowana została w ramach przebudowy trasy kolejowej E30 na odcinku Trzebinia - Krzeszowice. Po zakończeniu prac na tym odcinku i całej trasie Kraków-Katowice pociągi pojadą nią z prędkością 160 km/h, co pozwoli im pokonać trasę między stolicami woj. małopolskiego i śląskiego w ciągu niecałej godziny.
Pociągi PKP Intercity między Krakowem a Katowicami wciąż będą jeździć powoli
Po wielu latach na linię Kraków – Katowice wróci większość pociągów PKP Intercity. Nie będzie jednak zapowiadanej poprawy czasu przejazdu – 80 kilometrowy odcinek najszybszy pociąg pokona w 1h i 43 minuty. Skrócenie czasu przejazdu do 60 min. będzie możliwe dopiero po zakończeniu prac na linii Jaworzno Szczakowa – Trzebinia w roku 2022.
Kraków-Katowice... jeden z najwolniejszych szlaków; dla porównania podróż Interbusem w jedną stronę trwa wg rozkładu godzinę i 15 minut, a dla kogoś kto dojeżdża do pracy to spora różnica w czasie
Od 15 marca szybciej między Krakowem i Katowicami. 90 minut!
Dzięki zakończeniu prac torowych na dwóch odcinkach linii kolejowej E30 między Krakowem i Katowicami najszybsze pociągi pokonają trasę łączącą stolice Małopolski i Śląska w około 90 minut. Zmiany wejdą w życie w niedzielę wraz z nowym rozkładem jazdy na kolei.
Merchel: Za rok pociąg z Krakowa dojedzie do Katowic w 45 minut
Podczas obrad sejmowej Komisji Infrastruktury prezes PKP PLK Ireneusz Merchel zapowiedział radykalne skrócenie czasu przejazdu pomiędzy Katowicami a Krakowem. Na koniec przyszłego roku miałoby to zająć tylko 45 minut.
Czy z Krakowa do Katowic pojedziemy pociągiem w 45 minut?
Nowy rozkład jazdy pociągów, który zaczął obowiązywać 13 grudnia, zakończył wreszcie dramat pasażerów poruszających się pomiędzy Krakowem a Katowicami. Dzięki kończącej się modernizacji linii udało się znacznie skrócić czas jazdy pociągów na tej trasie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum