Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Rozkład jazdy 2021/2022
Autor Wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 29-03-2021, 22:15    Odpowiedz z cytatem

Miecio

1) Nie zapominajmy że aktualnie podróże ogólnie są ograniczone przez epidemię i wyhamowanie podróży. 2) Przez remont jest mniej chętnych. 3) Niedziela nie jest za szczególnie dobrym okresem do podróżowania na peryferia. Niedziela to raczej powrót do miasta. 4) EIC sprawdziłby się ale o normalnej porze a nie jak kiedyś przed 4. Gdyby wydłużono Lecha i wprowadzono jakiś regularny tak Poznań - Zielona taki EIC jadący w najbardziej atrakcyjnej porze to będzie dobre rozwiązanie, szczególnie na czas załamania lotnictwa ale po epidemii.

jajo31

Gorzów Wielkopolski to największe najbardziej zaniedbane miasto przez Intercity, dlatego frekwencja w Gorzowie to jakiś żart. Połączenia przez Krzyż powinny być prowadzone dalej przez Bydgoszcz czyli wydłużone pociągi z Piły. Pociągi do Gdyni powinny jechać przez Bory Tucholskie a te do Poznania powinny jechać właśnie przez Międzyrzecz i dalej Zbąszynek a w dalszej perspektywie przez Międzychód. Może to takie myślenie życzeniowe ale trzeba optymalizować potoki.

[ Dodano: 29-03-2021, 22:15 ]
Miecio

1) Nie zapominajmy że aktualnie podróże ogólnie są ograniczone przez epidemię i wyhamowanie podróży. 2) Przez remont jest mniej chętnych. 3) Niedziela nie jest za szczególnie dobrym okresem do podróżowania na peryferia. Niedziela to raczej powrót do miasta. 4) EIC sprawdziłby się ale o normalnej porze a nie jak kiedyś przed 4. Gdyby wydłużono Lecha i wprowadzono jakiś regularny tak Poznań - Zielona taki EIC jadący w najbardziej atrakcyjnej porze to będzie dobre rozwiązanie, szczególnie na czas załamania lotnictwa ale po epidemii.

jajo31

Gorzów Wielkopolski to największe najbardziej zaniedbane miasto przez Intercity. Połączenia przez Krzyż powinny być prowadzone dalej przez Bydgoszcz czyli wydłużone pociągi z Piły. Pociągi do Gdyni powinny jechać przez Bory Tucholskie a te do Poznania powinny jechać właśnie przez Międzyrzecz i dalej Zbąszynek a w dalszej perspektywie przez Międzychód

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 29-03-2021, 23:03    Odpowiedz z cytatem

Do Warszawy przez Piłę jest za długo. Były takie połączenia i przez prośby podróżnych składy zostały przetrasowane przez Poznań. Mi IC już w ubiegłym roku odpisało że po zakończeniu remontu linii z Szczecina do Poznania pociągi pojadą przez Krzyż. Co do frekwencji to ona już raczej się nie poprawi. Nawet bijące kiedyś rekordy popularności połączenie Wildą do Poznania teraz ma słabe obłożenie. Wtedy dwuczłonowe szynobusy były za krótkie, teraz jeździ trójczłonowy a mimo to nie zachęca do podróży. Wzrost ilości aut w Gorzowie nie bez powodu jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 30-03-2021, 08:54    Odpowiedz z cytatem

Temat mocno złożony, dodatkowo skomplikowany przez remonty. Jeśli mieszkaniec Gorzowa spojrzy na rozkład jazdy Lubuszanina do Warszawy....i zauważy że pociąg w Zbaszynku i Poznaniu stoi łącznie 54 minut to... chwyci się za głowę... nawet gdyby nie było długiego postoju w Poznaniu...to 27 minut na manewry to trochę dużo. Kolejna sprawa do dość częsta awryjność SM4210... sam ze Zbaszynka do Gorzowa miałem opóźnienie blisko 2h. Generalnie czy pociągi do Gorzowa będą jechać przez Krzyż czy Zbąszynek to żadna różnica... chociaż dziś czas jazdy ze Zbaszynka do Gorzowa to 1.16/17 a z Krzyża do Gorzowa "tylko" 0.51h (z Krzyża jest bliżej) Większą frekwencję są wstanie wygenerować Międzyrzecz i Skwierzyna niż Drezdenko i Strzelce Krajeńskie... dla tego prawdopodobnie do Gorzowa będą nadal jeździły pociągi przez Zbąszynek i Krzyż (nie tylko przez jedną z tych stacji) Krzyż daje możliwość podróżowania do Gorzowa z Przemyśla, Krakowa... Jaka jest recepta na lepszą frekwencję? Na pewno lepszy czas jazdy (minimum postojów) albo dobre skomunikowania z pociągami które jadą z Krakowa/Wrocławia/Warszawy jadące do Szczecina przez Krzyż, taki szynobus który gwarantował by skomunikowanie rozwiązał by sprawę (coś w stylu, że szynobus nie odjedzie dopóki do Krzyż nie dojedzie pociąg z Warszawy/Krakowa) Tu jest zasadne pytanie czy lepsze dobre skomunikowanie czy bezpośredni pociąg, który będzie miał postój na manewry 27 minut. Temat rzeka...i chyba ciężko liczyć na większe zmiany dopóki nie będzie druta między Gorzowem, a Krzyżem...bo to chyba "bliżej" realizacji tego projektu, niż Gorzów - Zbąszynek?

[ Dodano: 30-03-2021, 09:22 ]
Miecio napisał/a:
falipso napisał/a:
Czy EIC z Warszawy do Zielonej Góry wróci w 2022 roku?

EIC jest zbędny do ZG. Nie generowałby za dużych potoków pasażerskich. Co do Lubuszanina jeżdżę nim co niedzielę z Poznania do Sulechowa i frekwencję ma fatalną. Rzecz można nawet że gorszą od części gorzowskiej. Nie wiem jak w Zielonogórzaninie może tam jest lepiej. Pandemia i ZKA robią chyba swoje


Ci co jadą do Sulechowa, Zielonej Góry... już w Zbaszynku przesiadają się do swoich aut i nie korzystają z ZKA... która jak zauważyłeś w połączeniu z Covid-19 sieje spustoszenie. Brak studentów nadwyraz widoczna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

falipso Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Lip 2020

PostWysłany: 30-03-2021, 11:19    Odpowiedz z cytatem

Raczej EIC Lech Zielona Góra - Warszawa - Warszawa są niezbędne, mam nadzieję ze wróci w grudniu, natomiast w czerwcu pociągi jeżdżą już normalnie do Zielonej Góry zamiast ZKA, ale zobaczymy, jak pojawi się zatwierdzenie korekty czerwcowej na Portalu Pasażera.

Oprócz tego, jestem ciekawy, czy w tym roku MI znowu będzie zamilczył, jakie pociągi będą od grudnia jak w zeszłym roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 30-03-2021, 16:01    Odpowiedz z cytatem

jajo31

Bardziej mi chodziło o wydłużenie tych pociągów z Piła-Warszawa do Gorzowa i jednocześnie zostawić połączenia przez Poznań na początku przez Zbąszynek a później po remoncie jeszcze przez ciąg 363/366 przez Międzychód. A te przez Zbąszynek to mają być zwykle a nie dołączane do pociągów z Zielonej. To jest najgorsze skomunikowanie.

carlsberg

Jadąc przez Krzyż dałoby się bez tak długich manewrów chociaż nie wiem jaki jest układ torowy w Krzyżu tylko że zawsze problem manewrów był taki że prawie zawsze część Gorzowska była dołączana do Szczecińskiej

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 31-03-2021, 06:43    Odpowiedz z cytatem

falipso napisał/a:
natomiast w czerwcu pociągi jeżdżą już normalnie do Zielonej Góry zamiast ZKA, ale zobaczymy, jak pojawi się zatwierdzenie korekty czerwcowej na Portalu Pasażera.


Szanse zerowe. Patrząc na postępy prac obstawiam, że w pełnej relacji do Zielonej Góry pociągi wrócą w drugiej połowie 2022 po zakończeniu remontu mostu na Odrze (zakładając optymistycznie, że remont mostu się nie przeciągnie).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Miecio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Maj 2020

PostWysłany: 01-04-2021, 21:10    Odpowiedz z cytatem

Calsberg wiem że Międzyrzecz i Skwierzyna generują większe potoki bo sam to widzę ale odcinek Krzyż-Poznań skład IC ma pokonać po remoncie w 45 minut czyli Gorzów-Poznań w około 110 minut nie realne dla połączeń przez Zbąszynek. Oczywiście trzeba brać poprawkę na IC bo pewnie Krzyż-Poznań będzie około 60 minut. Z elektryfikacją już są prowadzone prace projektowe ale ja w to nie wierzę aby wytrasowali chociażby jeden skład IC jadący z Poznania do Szczecina przez Gorzów i Kostrzyn. Frekwencji już raczej nie będzie. Jeszcze przed pandemią frekwencja na odcinku Gorzów-Poznań spadła o 50% i to nie przez to że ludzie przestali jeździć. Przesiedli się do aut. W samym Krzyżu sporo można zobaczyć aut o rejestracji FG czyli dojazd do Krzyża i przesiadka na składy jadące z Szczecina a głąb Polski.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

andi1974 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Lip 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 01-04-2021, 23:01    Odpowiedz z cytatem

falipso napisał/a:
Raczej EIC Lech Zielona Góra - Warszawa - Warszawa są niezbędne, mam nadzieję ze wróci w grudniu, natomiast w czerwcu pociągi jeżdżą już normalnie do Zielonej Góry zamiast ZKA, ale zobaczymy, jak pojawi się zatwierdzenie korekty czerwcowej na Portalu Pasażera.


Lech to pociąg poznański, który powinien zaczynać i kończyć bieg w Poznaniu. Zielona Góra przez wiele lat miała "LUBUSZANINA", który powinien kursować do i z Zielonej Góry. Lech niech sobie zaczyna i kończy w Poznaniu. Tak samo - "ŚLĄZAK" ponad 30 lat jeździł do Zielonej Góry i powinien tu wrócić.

_________________
Jeśli masz lepsze źródło informacji niż SRJP...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wamp Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Cze 2020

PostWysłany: 01-04-2021, 23:42    Odpowiedz z cytatem

A Bielsko - Biała nadal zostanie z dziurą od 8 do 16 czy coś planuje się na te godziny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 02-04-2021, 16:34    Odpowiedz z cytatem

andi1974 napisał/a:
Lech to pociąg poznański, który powinien zaczynać i kończyć bieg w Poznaniu. Zielona Góra przez wiele lat miała "LUBUSZANINA", który powinien kursować do i z Zielonej Góry. Lech niech sobie zaczyna i kończy w Poznaniu. Tak samo - "ŚLĄZAK" ponad 30 lat jeździł do Zielonej Góry i powinien tu wrócić.

Większej bzdury nie czytałem. Jak nazwa ma mieć coś do relacji?

Nazwa ma reprezentować pociąg a nie być wyznacznikiem trasy. To jest tak samo jak mówić że Artus powinien zaczynać bieg w Gdańsku bo co ma Artus do Gdyni albo ten nowy Górski zaczynał bieg w Warszawie bo co temu trenerowi do Poznania i Szczecina?
Jeżeli zasadne jest wydłużenie Lecha do Zielonej Góry jako szybkie połączenie z Warszawą to powinno tak być. Co do Ślązaka to on powinien jechać do Bielska-Białej bo Kraków i Przemyśl nie mają za wiele wspólnego ze Śląskiem

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 03-04-2021, 19:19    Odpowiedz z cytatem

Tu wystawiasz się sam na ciętą ripostę.

Ja bym polemizował, czy nazwa nie powinna być kojarzona z relacją pociągu, bo jakoś nie wyobrażam sobie połączenia np. Wrocław - Przemyśl z nazwą TLK WYBRZEŻE ... Ale może się mylę :-(

Jeśli byliby pasażerowie do ZG, to powinien tam pociąg kończyć bieg, ale obawiam się, że większość osób z Warszawy wysiądzie w Poznaniu, a mało kto będzie chciał pojechać w kategorii EIC z Poznania do ZG.
No może w piątki byłoby inaczej.
Ale może też się mylę...
LECHem jechałem do Poznania kilka razy gdy kursował do ZG i ten pociąg pustoszał w stolicy Wielkopolski.

Do ZG powinien być LUBUSZANIN, a do Poznania LECH Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 04-04-2021, 00:10    Odpowiedz z cytatem

Obieżykraj, Nie mówiłem tu o takich fanaberiach jak „Wybrzeże” Wrocław-Przemyśl tylko że nawet jak jest Lech to nie musi kończyć/zaczynać w Poznaniu, tak samo jak Artus nie musi zaczynać w Gdańsku czy Kopernik w Toruniu. Jak wcześniej napisałem, jeżeli ekspres Warszawa - Zielona Góra był zasadny jak najbardziej bym nalegał do przywrócenia go ale oczywiście w dogodnej porze odjazdu a nie kosmiczna 3:30, która odpędzała dużą ilość ludzi. Mówimy również o okresie kryzysu Lotniczego kiedy zanikł ruch na lotnisku w Babimoście. Ten fakt może wykorzystać kolej tworząc szybkie połączenie z Zielonej Góry do Warszawy

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 05-04-2021, 07:59    Odpowiedz z cytatem

W kwestii pociągów EIC sprawa jest prosta. Jeśli stały popyt może być generowany przez atrakcyjne warunki podróży, to takie połączenie powinno być komercyjne. Czy Zielona Góra może codziennie wygenerować potoki na pociąg komercyjny? Raczej prędzej w kierunku Warszawa - Zielona Góra w piątki i niedziele, a w Zielona Góra - Warszawa w soboty i poniedziałki. A nazwa to już w ogóle najmniejszy problem... W praktyce wiele połączeń obecnie dotowanych spokojnie wyrobiłoby jako komercyjne, ale jednak w dobie pandemii taka zamiana mogłaby nie wyjść na dobre. Poza tym tabor na segment komercyjny wymaga modernizacji. Gdy przyjdą wagony z FPSu i warunki społeczno-gospodarcze poprawią się, to zapewne pojawi się więcej pociągów komercyjnych i to uzasadnionych atrakcyjnością. Ponadto kto czytał interpelacje i odpowiedzi, ten wie, że docelowo to "nowa kategoria IC" ma być dedykowana sektorowi biznesu. Przyszłość jest więc sporą niewiadomą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kruk17 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2010
Skąd: Konin

PostWysłany: 05-04-2021, 15:16    Odpowiedz z cytatem

Zacznijmy od tego, że EIC Lech ztcw nie jest w ogóle planowany na RJ 2021/2022 - pandemia robi swoje, biznes prawie wcale nie jeździ.

Druga sprawa, dopóki się nie pokończą remonty E20 oraz ZKA Zbąszynek - ZG, to Lech w relacji ZG - WW - ZG nie ma sensu.

Trzecia rzecz, to że macie swoje "widzimisie", bo kiedyś tak było, to teraz też musi być jest błędne - IC ma maksymalnie ograniczyć liczbę nocujących składów w Poznaniu i jeśli Lech wróci na tory, to najprawdopodobniej do ZG. Jako, że póki co nie ma to sensu z kilku przyczyn, to jeździć nie będzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

andi1974 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Lip 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 08-04-2021, 00:00    Odpowiedz z cytatem

Auderman napisał/a:
Nazwa ma reprezentować pociąg a nie być wyznacznikiem trasy. To jest tak samo jak mówić że Artus powinien zaczynać bieg w Gdańsku bo co ma Artus do Gdyni albo ten nowy Górski zaczynał bieg w Warszawie bo co temu trenerowi do Poznania i Szczecina?
Jeżeli zasadne jest wydłużenie Lecha do Zielonej Góry jako szybkie połączenie z Warszawą to powinno tak być. Co do Ślązaka to on powinien jechać do Bielska-Białej bo Kraków i Przemyśl nie mają za wiele wspólnego ze Śląskiem

Idąc tokiem Twojego myślenia, można wprowadzić nowe połączenia: "TATRY" rel. Poznań-Gdynia, "BAŁTYK" rel. Warszawa-Białystok i "GRYF" rel. Olsztyn-Zakopane. Pozdrawiam i zachęcam do zapoznania się z atlasem geogragicznym oraz SRJP z lat 1975-2000, gdzie na kolei był większy porządek niż obecnie i brak było marketingowców z niepełnym gimnazjum.

_________________
Jeśli masz lepsze źródło informacji niż SRJP...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2021 infokolej.pl