Podejrzewam, że w obecnych warunkach do miana legendy zaczyna aspirować stosunkowo młody pociąg "Kamieńczyk" relacji Poznań - Szklarska Poręba. Nigdy pusty, zawsze o jednym czasie. Wprowadzony bodaj w 2007 roku jako pociąg codzienny zamiast sezonowej "Szrenicy" na tej samej relacji. Tyle zmian rozkładów, mnóstwo pociągów wyleciało, a "Kamieńczyk" jak jeździł, tak jeździ.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
W temacie Legnicy, przypomniał mi się pociąg sypialny Legnica - Kijów, zestawiony z wagonów ZSRR i naszych sypialnych PKP. Legnica - Kijów 8 wagonów ZSRR, Wrocław - Kijów 4 wagony PKP.
Do 1993 r. przez jakiś czas jeździł też nocny pociąg Legnica - Brześć przez Poznań i Warszawę. Legnica była nazywana "Małą Moskwą" i z tego względu w tamtym czasie sporo było pociągów do ZSRR. Na dworcu była nawet oddzielna kasa biletowa dedykowana pasażerom tych pociągów, którymi byli radzieccy żołnierze i ich rodziny.
Ten pociąg jeździł nieprzerwanie od 1946 r. do 1993 r. W rozkładzie jazdy 1946-47 jako wagony bezpośrednie w pociągu Legnica-Poznań (przez Ścinawę-Rawicz) dołączane do pociągu Poznań-Brześć. W latach 1947-49 już jako pociąg Legnica-Brześć jeździł trasą Legnica - Żagań - Nowa Sól - Zielona Góra - Poznań - Warszawa - Brześć. W rozkładzie jazdy 1949-50 trasą Legnica - Rudna Gwizdanów - Ścinawa - Rawicz - Poznań - Warszawa - Brześć. Od 1950 r. do końca kursowania jeździł trasą Legnica - Wrocław - Poznań - Warszawa - Brześć. W latach 70-tych wagony radzieckie wyjeżdżały z Legnicy Północnej 20 minut przed resztą składu i omijały Wrocław jadąc przez Ścinawę, przyłączane były do składu głównego w Rawiczu. W latach 80-tych wagony radzieckie rozpoczynały bieg w Świdnicy i były dołączane do składu głównego w Legnicy. W latach 1985-93 pociąg ten kursował ze Świdnicy do Brześcia przez Legnicę - Wrocław - Poznań - Warszawę, ale był dostępny wyłącznie dla obywateli ZSRR i nie widniał w ogólnodostępnym rozkładzie jazdy. W roku 1993 - na krótko (tylko do września) wrócił jako pociąg ogólnodostępny na stałej trasie Legnica - Wrocław - Poznań - Warszawa - Brześć. Jeśli chodzi o godziny wyjazdu z Legnicy, to się one zmieniały: w latach 1946-50 były to godziny poranne, w latach 1950-86 popołudniowe, od 1986 wieczorne. Powrót do Legnicy - zawsze w godzinach porannych.
Witam,
Nawiązując do pociągów "legend" mam pytanie odnoście Jelenia Góra - Szczecin XII.1989 (znalazłem mój bilet kolejowy z tej podróży) czy ktoś posiada jakieś fotki lub info jak wyglądało zestawienie tego pociągu. Chętnie bym sobie przypomniał jak wyglądał taki skład.
Pozdr.
cabex
Zestawienie znajdziesz w dawnym Dodatku 2B do Służbowego Rozkładu Jazdy Pociągów (nazewnictwo z lat 80-tych). A dodatek ten (i nie tylko ten, ale też 2A, 2C i 2D) znajdziesz u rozkładowców PKP PLK S.A. - na pewno w centrali, ale chyba też w ekspozyturach tam gdzie kiedyś były DOKP
[ Dodano: 03-12-2020, 23:20 ]
Mam pytanie, czy ktoś z forumowiczów posiada jakieś informacje na temat pociągu relacji Jelenia Góra - Zagórz, który kursował krótko po drugiej wojnie światowej i jechał linią transwersalną od Żywca aż po sam Zagórz? Szczególnie interesuje mnie jego trasa na Dolnym Śląsku
Poc Pogoria jeździł trasą przez Korsze-Giżycko a nie przez Szczytno
"POGORIA" przez wiele lat (sezonowo) jeździła przez Pisz, Ruciane-Nida, Szczytno, dopiero na początku XXI wieku została skierowana przez Giżycko, Korsze.
Przez wiele, wiele lat był całoroczny nocny pociąg relacji Ełk - Warszawa Zach. -Ełk, od Ełku do Olsztyna jako osobowy, a od Olsztyna pospieszny. W sezonie wsiadało się do niego oknami .
Pamiętam jeszcze sezonowy Ex "Warmia" Pisz - Warszawa Zach - Pisz (jeżdził z tego co pamiętam 1988 roku)
[ Dodano: 06-04-2021, 12:49 ]
Gregory-Mazury napisał/a:
mezo23 napisał/a:
Poc Pogoria jeździł trasą przez Korsze-Giżycko a nie przez Szczytno
"POGORIA" przez wiele lat (sezonowo) jeździła przez Pisz, Ruciane-Nida, Szczytno, dopiero na początku XXI wieku została skierowana przez Giżycko, Korsze.
Przez wiele, wiele lat był całoroczny nocny pociąg relacji Ełk - Warszawa Zach. -Ełk, od Ełku do Olsztyna jako osobowy, a od Olsztyna pospieszny. W sezonie wsiadało się do niego oknami .
Pamiętam jeszcze sezonowy Ex "Warmia" Pisz - Warszawa Zach - Pisz (jeżdził z tego co pamiętam 1988 roku)
"Pogoria" była kilka razy w tym wątku wspomniana. Jednak nie znalazłem info, że kilka (?) sezonów kursowała w relacji Szczecin Główny Bielsko Biała przez Słupsk- Gdynię (Chyba była doczepka z Helu), Bydgoszcz...
Wspominam też przez mgłę z lat osiemdziesiątych XX wieku pociąg relacji Gdynia (może Gdańsk) - Kolobrzeg prowadzony przez dwa Ganze (SN 61) plus 2-3 doczepne. Był to wówczas prawdopodobnie najszybszy pociąg między Gdynią, a Koszalinem.
Nazwy nie pamiętam, ale potoczna, czy oficjalna kołata mi "Rybak".
Przeglądając rozkład jazdy 2013/2014, natrafiłem na pociąg spółki Przewozy Regionalne: Regio ,,Ukiel" 51120/1 w relacji: Olsztyn Główny (12:25) – Warszawa Zachodnia (15:49), 15120/1 w relacji: Warszawa Zachodnia (18:20) – Olsztyn Główny (21:39).
I moje pytanie czy posiada ktoś zdjęcia lub nagranie wyżej wymienionych pociągów?
Ten pociąg chyba ostatecznie nigdy nie ruszył.
Byłby on kontynuacją pociągu osobowego Olsztyn - Warszawa - Olsztyn, który kursował ok. 10-15 lat wcześniej w podobnych godzinach.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Czy słyszeliście o pociągu relacji
Szczecin Główny - Jelenia Góra - Katowice przez ...BERLIN!!!
Taki twór powstał w rozkładzie 1975/76!
Szczecin - Warna drugi rodzynek
TLK Kormoran relacji Polanica-Zdrój- Olsztyn Główny przez Kamieniec Ząbkowicki, Nysę, Katowice, Częstochowę, Piotrków Trybunalski, Skierniewice, Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Legionowo, Ciechanów, Olsztyn Zachodni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum