Zarząd PKP Cargo w raporcie bieżącym przekazał dane dotyczące wyników finansowych uzyskanych w 2020 roku. Jak radził sobie operator?
PKP Cargo, w raporcie przekazanym Komisji Nadzoru Finansowego, wskazał podstawowe dane dotyczące wyników z działalności w 2020 roku. Według informacji z zarządu przychody z tytułu umów z klientami wyniosły 4 075,6 mln zł, EBITDA wykazano na poziomie 580,2 mln zł a EBIT na -186,4 mln zł. Wynik netto towarowej spółki przewozowej oszacowano na -224,3 mln zł. W ubiegłym roku PKP Cargo przewiozło 93,6 mln ton towarów.
PKP CARGO z umową na przewozy węgla dla spółki Tauron Ciepło
Konsorcjum PKP CARGO S.A. i PKP CARGO SERVICE Spółka z o.o. podpisało umowę na przewozy kolejowe węgla kamiennego w latach 2021-2022 ze spółką Tauron Ciepło. Wartość kontraktu to ponad 36 mln złotych.
W Biurze Rozwoju, Relacji Inwestorskich i Promocji ponad 60% osób jest zatrudnionych na takich stanowiskach jak: dyrektor biura, z-ca dyrektora biura, naczelnik wydziału, z-ca naczelnika wydziału, kierownik projektu, menadżer.
Kolejni rekordziści to Biuro Logistyki Przewozów, Biuro Handlowe - Rynek Przewozów Międzynarodowych i Intermodalnych, Biuro Finansów, Biuro Polityki Handlowej i Wsparcia Sprzedaży, Biuro Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Biuro Kontrolingu. Tu na stanowiskach menadżerów i wyżej jest zatrudnionych od 40% do 50% kadry.
W plecy 100 milionów za 2020 r, a w Centrali PKP CARGO 21 Biur i ciągle powstają nowe. Jak się bawić to na całego. To nic najwyżej zlikwidujemy Zakłady:).
W Cargo potrzebne są cięcia w administracji i w Centrali i w zakładach, zresztą łączenia tych ostatnich też przyniosłyby oszczędności. Jeżeli w takim tempie będzie spadać praca przewozowa to do ruchu też skończą się przyjęcia, teraz już często brakuje pracy choćby dla maszynistów. Ci ostatni jednak sukcesywnie będą odchodzić na emerytury. Źle to wygląda, szczególnie w kontekście wygaszania węgla.
Tutaj się z tobą nie zgodzę. W tej chwili wszystko idzie kosztem Zakładów, począwszy od pracy która zabierana jest do Centrali, skończywszy na ludziach którzy wypychani są na siłę. Temat zarobków Centrala vs Zakład to nie ma nawet co porównywać. Przegrane kontrakty to niby kogo wina? Przecież Zakład od dawien dawna nie ma nic do gadania, wszystkie sprawy decyzyjne to Centrala. Najlepiej to im wychodzi tworzenie nowych Wydziałów, a z nowych stanowisk modny teraz jest „kierownik projektu” bo menadżerów jest już na pęczki.
"Uprzejmie informujemy o zmianach personalnych na stanowiskach kierowniczych w PKP CARGO S.A.- Centrala:
z dniem 3 marca 2021 r. Pan Jan Szerszeń objął stanowisko Dyrektora Zakładu w PKP CARGO S.A. Północnym Zakładzie Spółki, a tym samym z dniem 2 marca 2021 r. zakończył pełnienie funkcji Zastępcy Dyrektora Zakładu ds. Ekonomicznych.
w związku z utworzeniem z dniem 1 marca 2021 r. Biura Handlowego – Rynek Przewozów Konwencjonalnych, Pan Jacek Respondek objął stanowisko Dyrektora Biura, Pani Renata Barchan, Pani Aleksandra Henel i Pani Aneta Konkol objęły stanowiska Zastępców Dyrektora Biura oraz Pani Katarzyna Iskierka zakończyła pełnienie funkcji Zastępcy Dyrektora Biura Handlowego – Rynek Paliw Stałych,
z dniem 1 marca 2021 roku Pan Stanisław Wojtowicz objął stanowisko Zastępcy Dyrektora Biura w Biurze Polityki Handlowej i Wsparcia Sprzedaży"
Poniżej wklej informację o dojeniu PKP Cargo przez PiS
"Urodzona w 1987 roku Paulina Sylwia Sala (według "Gazety Wyborczej" aktualna wybranka serca prezesa Orlenu, młodsza od niego o 11 lat), zasiada w kilku radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa:
- Lotos Oil Spółka z o. o. (od 30 kwietnia 2020 roku)
- PKP Cargo Terminale Spółka z o. o. (od lipca 2016 do sierpnia 2019)
- RCEKOENERGIA Spółka z o. o. (należąca do Grupy Lotos), partnerka Obajtka zasiadała w Radzie Nadzorczej od września 2017 do stycznia 2021
- NITROERG Spółka akcyjna (jeden z największych w Polsce i Europie producent materiałów wybuchowych z Bierunia, część koncernu KGHM), Paulina Sala pełni funkcję sekretarza Rady Nadzorczej, w której zasiada nieprzerwanie od 27 października 2016 roku
- PKP Cargo Centrum Logistyczne Medyka- Żurawica Spółka z o .o. (od sierpnia 2016, aktualnie nie ma jej w składzie Rady Nadzorczej)".
PKP Cargo ma 224,3 mln zł straty netto za 2020 rok.
PKP Cargo poinformowała w środę w raporcie rocznym, że w 2020 roku miała 224,3 mln zł straty netto, wobec 36 mln zł zysku netto rok wcześniej. W raporcie wskazano, że wyniki są zgodne z wcześniejszymi szacunkami.
PKP Cargo bez zwolnień, z mniejszymi inwestycjami i nowymi kierunkami pociągów
Mimo ponad 220 mln straty za 2020 r, PKP Cargo nie zamierza ograniczać kosztów poprzez sprzedaż majątku i redukcję zatrudnienia, inwestycję mają być równe EBITDA. Spółka planuje w tym roku uruchomić dziewięć nowych połączeń operatorskich Connect Operator.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na założenie wspólnego przedsiębiorstwa przez PKP Cargo i jego litewskiego odpowiednika. Spółka ma oferować kolejowe przewozy intermodalne z Litwy do Polski, a także do Niemiec i Włoch.
71,3 mln zł straty netto PKP Cargo w I kwartale 2021 r.
Grupa PKP Cargo w pierwszym kwartale 2021 roku wygenerowała niemal 1 mld zł przychodów z tytułu umów z klientami, EBITDA wyniosła 104,4 mln zł, a strata na działalności operacyjnej sięgnęła kwoty 71 mln zł.
Dobry miesiąc PKP Cargo; wzrósł udział przewoźnika w rynku
Grupa PKP Cargo w kwietniu 2021 roku zanotowała kilkudziesięcioprocentowy wzrost przewozów w porównaniu do tego samego okresu 2020 roku, zarówno w ujęciu masy towarowej, jak i pracy przewozowej. Wyraźne wzrosły także udziały rynkowe grupy.
PKP Cargo kupiło majątek Fabryki Wagonów Gniewczyna. Chce tam budować wagony towarowe
PKP Cargo podpisało 16 czerwca umowę zakupu majątku po dawnej Fabryce Wagonów Gniewczyna w Gniewczynie Łańcuckiej koło Przeworska (Podkarpacie). To pierwszy etap inwestycji, której celem jest wznowienie w tym zakładzie produkcji wagonów towarowych.
W przeciwieństwie do KD, giełdowa spółka PKP Cargo nie jest utrzymywana przez podatników.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum