Metro: Pięciu chętnych do studium III linii ze Stadionu na Gocław
Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na wykonanie studium technicznego III linii metra. Zgodnie z zapowiedziami jej pierwszy odcinek dalej łączyć będzie stacje Stadion Narodowy i Gocław. O zamówienie ubiega się pięciu projektantów.
Wysłany: 18-03-2021, 20:48 Projekt III linii metra
Projekt III linii metra "bardzo kosztowną pomyłką"?
Kto tak naprawdę zyska na zaproponowanym przez stołeczny ratusz przebiegu III linii metra: mieszkańcy, czy deweloperzy – pytali w środę aktywiści z Miasto Jest Nasze i przekonywali, że projekt budowy III linii metra, w zaproponowanym przez prezydenta miasta kształcie, będzie dla Warszawy "bardzo kosztowną pomyłką".
Wiceprezydent Olszewski: III linia metra to sygnał, że miasto się rozwija
Na początku tygodnia ogłosiliśmy bardzo ważną decyzję dla całej stolicy – a szczególnie dla mieszkańców prawobrzeżnej Warszawy. Na dobre rozpoczynamy kolejną wielką inwestycję – budowę III linii metra. Wczoraj w głosowaniu warszawscy radni zdecydowali o przekazaniu dodatkowych środków na ten cel. To oznacza, że dostaliśmy zielone światło do rozpoczęcia inwestycji i lada chwila zaczniemy prace przygotowawcze.
Jest studium III linii metra. Dlaczego tramwaj na Gocław musiał polec
Metro Warszawskie opublikowało studium techniczne III linii metra na Pradze Południe. Wbrew zapowiedziom dokument nie rozwiewa wszystkich wątpliwości. Tylko jeden wariant – i to przy założeniu przedłużenia linii na Mokotów – przekroczył nieznacznie próg efektywności ekonomicznej. Nie wiadomo, skąd się wzięła stacja Jana Nowaka Jeziorańskiego, uwzględniona później w materiałach miasta, a napełnienie pociągów III linii w 2050 r. będzie znacząco niższe niż tych na I czy II linii. Głównym grzechem planowanej linii tramwajowej na Gocław jest to, że podbiera (niewielu) pasażerów metru, nie dowozi do M3 prawie żadnych i tym sposobem podważa sens ekonomiczny zaproponowanej linii M3.
Najgorszą kwestią w budowie warszawskiego metra jest to, że każda linia jest w całości budowana jako podziemna. Można tak jak to jest w wielu krajach Zachodnich część linii poprowadzić pod ziemią a część nad ziemią, zwłaszcza na rubieżach miasta. Tak jest taniej i szybciej. Tylko, że w Polsce z budową linii metra jest podobnie jak z modernizacją linii kolejowych. Im drożej dla podatnika tym lepiej dla różnych cwaniaków.
_________________ Nie kupuję produktów Made in China
Warszawa: Przez rząd nie będzie pieniędzy na III linię metra?
Samorządy aglomeracji warszawskiej skarżą się na dyskryminacyjne traktowanie przy podziale środków przez rząd. Dotyczy to także propozycji podziału środków unijnych. Jak wskazuje Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy, oznacza to, że może zabraknąć środków na dalszą rozbudowę metra, w tym przede wszystkim realizację III linii metra na Pradze Południe.
Porzućcie cyrkle i krzywiki – używajcie linijki! Właśnie tak się chce zawołać gdy widzi się proponowany przebieg III linii metra w Warszawie. Zerknijmy zatem za zagadnienie planowania metra z czysto logicznego i technicznego punktu widzenia.
Metro Warszawskie wybrało wykonawcę prac przedprojektowych dla III linii
Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na prace przedprojektowe dla I odcinka III linii metra Stadion – Gocław. Zlecenie trafi do firmy ILF, która w ostatnich latach wykonuje istotną część dokumentacji projektowych dla metra.
Niedawno wybrano wykonawcę prac przedprojektowych dla I odcinka III linii metra Stadion – Gocław. Wybrany, a raczej z góry narzucony przebieg wciąż budzi dużo pytań. Obszerną interpelację w tej sprawie skierował Dariusz Figura, wiceprzewodniczący rady miejskiej, radny PiS. Odpowiedź, jaką otrzymał, jest znacznie krótsza, niż wysłane pytania. – Czas przejazdu nie jest jednym czynnikiem decydującym o wyborze środka transportu. Inne czynniki to m.in. niezawodność środka transportu i jego częstotliwość kursowania, które mają docelowy wpływ na całkowity czas podróży – uzasadnia korytarz III linii Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.
Jest odwołanie ws. prac przedprojektowych dla trzeciej linii metra
Do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie ws. rozstrzygnięcia przetargu na prace przedprojektowe dla III linii metra. Biuro Projektów Metroprojekt – weteran, jeżeli chodzi o projekty dla warszawskiego metra, który w tym roku obchodzi 70-lecie istnienia – zarzuca zwycięzcy niewykazanie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, a także ma zastrzeżenia co do przyznanej punktacji. Odwołujący zwraca też uwagę na zbyt szerokie oraz nieskuteczne utajnienie przez wybranego wykonawcę wyjaśnień dot. rażąco niskiej ceny.
III linia metra: Jaki węzeł Warszawa Wschód? Teraz skromniejsze warianty
ZTM Warszawa ponawia przetarg na studium technicznego budowy multimodalnego węzła przesiadkowego Warszawa-Wschód. Obszar analizy obejmuje rejony stacji Warszawa Stadion i Wschodnia, przez które ma przebiegać III linia metra. Ostatnio na rozstrzygnięcie przetargu zabrakło środków – teraz ograniczono liczbę wariantów i zakres prac. Nie ma już mowy o przekrzyżowaniu zamianie końcówek II i III linii metra czy przenoszeniu linii kolejowej pod ziemię.
ILF: Nasz projekt III linia metra będzie ciekawy i utylitarny
Firma ILF Consulting Engineers Polska wygrała przetarg na prace przedprojektowe III linii metra, których elementem jest także przygotowanie projektu koncepcyjnego nowych stacji. Od wyników odwołał się jednak Metroprojekt. ILF, który zdobył spore doświadczenie w projektowaniu warszawskiego metra, jest pewny swoich racji. –Planujemy dla mieszkańców Warszawy coś naprawdę ciekawego, a jednocześnie niezabierającego utylitarnego charakteru metra jako środka transportu. Staramy się kontynuować charakter II linii metra – mówi Marcin Przepiórka, wicedyrektor w firmie ILF Polska.
Jest umowa na prace przedprojektowe dla III linii metra (wizualizacje)
Nowa, III linia metra coraz bliżej. W piątek, 26 listopada, Warszawa podpisała umowę z firmą ILF Consulting Engineers Polska na wykonanie prac przedprojektowych dla I odcinka linii między Stadionem a Gocławiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum