Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Jaka przyszłość kolei na Śląsku?
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 20-09-2011, 13:04   Jaka przyszłość kolei na Śląsku? Odpowiedz z cytatem

Dwa zespoły składające się ekspertów, związkowców, przedstawicieli samorządów województw i ministra infrastruktury rozpoczynają prace na wypracowaniem modelu przewozów pasażerskich w Polsce.

Związkowcy zaapelowali do marszałka województwa śląskiego o wstrzymanie uruchomienia Kolei Śląskich do czasu zakończenia prac obu zespołów.

Pierwszy zespół będzie zajmował się problemami infrastruktury, stawkami dostępu do Polskich Linii Kolejowych, zmianami własnościowymi oraz spółką Dworzec Polski. Drugi zespół skupi się na przewozach pasażerskich, rozkładach jazdy i relacjach między przewoźnikami. Wstępnie ustalono, że zespoły będą pracować od 6 do 8 tygodni.

- W tym czasie chcemy wypracować model przewozów pasażerskich, zastanowić się jakie zmiany legislacyjne są niezbędne oraz na jakich zasadach mają funkcjonować spółki tworzone przez samorządy, m.in. Koleje Śląskie i Koleje Dolnośląskie - mówi Henryk Grymel, przewodniczący Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ Solidarność.

Na odpowiedź na to ostatnie pytanie z niepokojem czekają pracownicy Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Po przekazaniu obowiązku obsługi połączeń regionalnych samorządom województw, marszałek województwa śląskiego powołał nową spółkę Koleje Śląskie, która już w październiku ma wyjechać na tory. Tyle tylko, że marszałek nie przejął nowego całego zakładu PR wraz z pracownikami, a wybrał najbardziej dochodową trasę i zatrudnił nowe osoby.

Zdaniem Henryka Grymela marszałek województwa śląskiego powinien wstrzymać uruchomienie Kolei Śląskich do chwili zakończenia szczytu. - Skoro na szczycie ma zostać wypracowana koncepcja funkcjonowania przewozów regionalnych, to uruchamianie Kolei Śląskich przed jego zakończeniem nie ma sensu - dodaje Grymel.

Przewodniczący kolejarskiej Solidarności podkreśla, że to właśnie postawa marszałka pokaże, czy wszystkie strony potraktują poważnie rozmowy o przyszłości przewozów pasażerskich. - Rozpoczęcie dialogu, to krok do przodu, ale wciąż nie mamy pewności, czym ten szczyt się zakończy. Czy tylko rozmowami, czy konkretnymi zmianami - dodaje Grymel.

źródło: http://solidarnosckatowice.pl

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 01-04-2012, 12:37    Odpowiedz z cytatem

Koleje Śląskie, Przewozy Regionalne i DB Schenker z Zabrza protestują przeciwko planowanym podwyżkom opłat za dostęp do torów. W przyszłym roku za bilety kolejowe możemy zapłacić więcej, a pociągów w rozkładzie może być mniej.

PKP Polskie Linie Kolejowe chcą pod koniec roku wprowadzić nowy cennik za korzystanie z infrastruktury kolejowej. Spółka tłumaczy, że ceny muszą iść w górę, bo rosną koszty utrzymania torów i potrzebne są pieniądze na ich remonty. Ale projekt już wzbudza protesty, bo ceny mają być wyższe aż o 20-30 proc. - Rozważamy złożenie oficjalnego protestu do stawek zaproponowanych przez PLK. Niestety, ceny rosną, a jakość torów wcale się nie poprawia - mówi Adam Warzecha, rzecznik Kolei Śląskich, i dodaje, że z pierwszych symulacji wynika, że powodu nowych stawek koszty funkcjonowania KŚ mogą być wyższe od 24 proc. do 33 proc. - Trwają analizy, jak podwyżki wpłyną na sytuację firmy - przyznaje Warzecha.

Jak przełoży się to na zwykłych pasażerów w regionie? Dziś trudno przesądzać, ale scenariusze są dwa: albo większe dofinansowanie z urzędu marszałkowskiego, czyli mniej pociągów w rozkładzie jazdy albo podwyżka cen biletów. Na jednym i drugim pasażerowie stracą. Protesty zapowiadają też Przewozy Regionalne i PKP Intercity.

W naszym regionie sprawa jest szczególnie bulwersująca, bo nie dość, że nie brakuje linii kolejowych administrowanych przez PKP PLK, które są w ciągłym remoncie (np. trasa z Katowic do Rybnika), to na Śląsku i w Zagłębiu wciąż istnieje około 80 tzw. czarnych punktów, czyli miejsc, gdzie pociągi muszą zwalniać do 20 km/h.

W jeszcze gorszej sytuacji są przewoźnicy towarowi. Zabrzański DB Schenker, który przewozi koleją m.in. maszyny górnicze, węgiel czy samochody z fabryki Fiata w Tychach (ostatnio firma zajęła się m.in. transportem produkowanych w Tychach fordów do Wielkiej Brytanii), już oprotestował w Urzędzie Transportu Kolejowego nowy cennik PKP PLK. Firma obliczyła, że w zależności od masy pociągu zapłaci od 6 do 60 proc. więcej niż teraz. - Już dziś opłaty za korzystanie z infrastruktury kolejowej w Polsce są jednymi z najwyższych w Europie Środkowej i to przy stale pogarszającej się jakości tej infrastruktury. Przy tak złym stanie torów, niskiej przepustowości, prędkości, remontach i licznych objazdach ciężko jest przekonać klientów korzystających z ciężarówek do przejścia na transport kolejowy - mówi Christian Schreyer, członek zarządu DB Schenker.


źródło: gazeta.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 13-01-2021, 13:49    Odpowiedz z cytatem

Centralny Port Komunikacyjny szuka wykonawcy studium nowej linii do Ostrawy.

Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. ogłosił przetarg na wyłonienie wykonawcy studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla projektu pn.: „Budowa linii kolejowej na odc. Katowice – granica państwa – Ostrawa”. Najbliższe dla Raciborza połączenie z nową linią ma być w Wodzisławiu Śląskim albo w czeskim Boguminie.

Więcej:

https://www.naszraciborz.pl/site/art/1-aktualnosci/0-/86257-centralny-port-komunikacyjny-szuka-wykonawcy-studium-nowej-linii-do-ostrawy-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maziizam Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Mar 2018

PostWysłany: 23-01-2021, 20:06    Odpowiedz z cytatem

Prosimy o poparcie koncepcji społecznej, prostującej wygiętą przez polityków trasę przyszłej kolei dużych prędkości Katowice - Ostrawa
Trzeba pamiętać, że jest to ważna sprawa dla regionu, Śląska, Polski i Europy.
Dziękujemy !
https://www.petycjeonline.com/emb/304155
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pasjonatzzor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Cze 2020
Skąd: niekonieczniezory

PostWysłany: 26-01-2021, 19:44    Odpowiedz z cytatem

Nie zgadzam się z petycją.

Niestety - nie ma w tym spojrzenia całościowego, lecz jest bardzo wybiórcze - dla jednej części województwa Śląskiego. Proszę pamiętać o czymś takim jak zrównoważony rozwój. Życzę, aby kolej rozwijała się wszędzie, ale nie powinno być tak, że dąży się wyłącznie do wspierania jednego punktu w Województwie.

Z pozdrowieniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-02-2021, 23:05    Odpowiedz z cytatem

Czy powstaną nowe przystanki i dodatkowe tory wydzielające ruch pasażerski w aglomeracji śląskiej?

Studium wykonalności określi nowe możliwości kolei w aglomeracji katowickiej i na linii Katowice – Mysłowice. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na opracowanie koncepcji rozbudowy linii kolejowych. To istotny ruch w kierunku zwiększania roli kolei, jako sprawnego i ekologicznego środka transportu. Umowa o wartości blisko 8 mln zł finansowana jest ze środków budżetowych.

Czytaj więcej:
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/37773/czy-powstana-nowe-przystanki-i-dodatkowe-tory-wydzielajace-ruch-pasazerski-w-aglomeracji-slaskiej.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Erwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2008
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: 18-02-2021, 08:51    Odpowiedz z cytatem

Odnoszę czasem wrażenie, że te wszystkie dyskusje, koncepcje, plany są strasznie oderwane od czapy.
Jesteśmy mamieni wizjami wielkich inwestycji kolejowych, jak skomunikowanie z CPK, natomiast, problemy są tu i teraz. W latach ubiegłych wyremontowano linię z Częstochowy do Opola przez Lubliniec, jednak nie ma tam dziś komunikacji lokalnej. Opole było zawsze dla Lublińca i okolic ośrodkiem pracy i przede wszystkim akademickim, jest spory problem z dojazdem - pociągi uruchamiane przez PKP IC nie załatwiają problemu, bo po pierwsze jest ich mało, po drugie - zatrzymują się na wybranych stacjach.
Kolejnym przykładem jest Kłobuck, położony przy linii 131, znanej jako magistrala węglowa. Mimo czynnej i aktualnie mocno modernizowanej linii magistralnej, od lat nie kursują tu pociągi pasażerskie.

Centrum, a w województwie śląskim to cała sieć miast, zapomina, jak w całej Polsce, o peryferiach. Nie będę rzucał haseł patetycznych o wykluczeniu komunikacyjnym, o niezrównoważonym rozwoju itp, bo taki wpis na forum, które decydenci mają w głębokim poważaniu, nic nie zmienia. Chodzi o fakt, że zwykły śmiertelnik, nie będzie jeździł pociągiem codziennie do Warszawy czy Wrocławia i korzystał z kolei wysokich prędkości. MK mają to do siebie, że się podniecają pociągami, głównie dalekobieżnymi, którymi nigdy nie pojadą. A transport lokalny dalej kuleje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ambrosia Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 05 Maj 2016
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: 18-02-2021, 14:44    Odpowiedz z cytatem

No akurat pociagow PKP IC z Lublinca do Opola bylo i jest dużo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Erwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2008
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: 18-02-2021, 19:12    Odpowiedz z cytatem

ambrosia napisał/a:
No akurat pociagow PKP IC z Lublinca do Opola bylo i jest dużo


Po pierwsze dojedź nimi na 8 do pracy albo na uczelnię.
Po drugie, porównaj ich liczbę teraz, a w poprzednim RJ.
Po trzecie, zapewnij dojazd mieszkańcom Lisowic, Pawonkowa czy Pluder.
Słabo, nie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ambrosia Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 05 Maj 2016
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: 22-02-2021, 14:33    Odpowiedz z cytatem

Z samego Lublinca ludzie nie jezdza do Opola do pracy. Jesli chodzi o liczbe polaczen to pomiędzy Lublincem a Opolem roznica z poprzednim rozkladem jazdy nie jest duza bo doszly nowe IC do Lublina i Białegostoku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-05-2021, 13:32    Odpowiedz z cytatem

Metropolia GZM sfinansuje pociągi na trasach Gliwice – Bytom i Katowice – Sławków

W 2022 roku Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia planuje jeszcze mocniej postawić na rozwój transportu kolejowego. Sfinansuje dodatkowe połączenia pasażerskie na trasie Katowice-Sławków oraz połączenie Gliwice-Bytom, które ma być reaktywowane w przyszłym roku. Oprócz tego Metropolia dalej tak jak do tej pory będzie dofinansowywać połączenia na głównych trasach.

Czytaj więcej:
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/metropolia-gzm-sfinansuje-pociagi-na-trasach-gliwice--bytom-i-katowice--slawkow-68763.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sfora6 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 29 Mar 2020

PostWysłany: 18-09-2021, 11:42    Odpowiedz z cytatem

Ruszyły konsultacje Kolej+ w obszarze GZM

https://metropoliagzm.pl/2021/09/17/konsultacje-w-sprawie-programu-kolej-plus-zachecamy-do-wypelniania-ankiet/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 12-07-2022, 19:48    Odpowiedz z cytatem

Cieszyn: Pociągi dalekobieżne PKP Intercity dopiero w perspektywie roku 2030

W najbliższych latach nie należy spodziewać się uruchamiania dalekobieżnych pociągów finansowanych przez MI w relacjach do Cieszyna lub do Czeskiego Cieszyna. Resort przekonuje, że zapewnienie dojazdu na Śląsk Cieszyński jest rolą samorządu województwa.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/cieszyn-pociagi-dalekobiezne-dopiero-w-perspektywie-roku-2030--108919.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 14-07-2022, 12:30    Odpowiedz z cytatem

CPK chce zniszczyć zielone płuca Śląska. "Mieszkańcy potrzebują opieki psychologa''.

Pociągi mają przejeżdżać przez Palowice z prędkością 250 km/godz. Tory prowadzące do Centralnego Portu Komunikacyjnego przetną park krajobrazowy na kilka części. - Nikt się z nami nie liczy - mówią mieszkańcy śląskiej wsi.

Więcej:

https://next.gazeta.pl/next/7,172392,28683567,cpk-chce-zniszczyc-zielone-pluca-slaska-mieszkancy-potrzebuja.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Groźny Fanatyk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Poznań Karolin

PostWysłany: 17-07-2022, 17:26    Odpowiedz z cytatem

Perony na stacji Zawiercie są już praktycznie gotowe, wylot ze stacji w stronę Siewierza również. Ciekawe jak tam na pozostałych odcinkach tej trasy... może ten zapowiadany 2023 rok jest realny?

_________________
EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl