Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
IC KARKONOSZE
Autor Wiadomość

Kamil Styrna Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2018
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-06-2021, 12:31    Odpowiedz z cytatem

Wielkopolanin napisał/a:
Kamil Styrna, po co zmieniać trasę jak jest dobra frekwencja?

Dobra frekwencja to jest tylko do Wrocławia. Dalej jadą nieliczni tylko. Jak Karkonosze jeździły przez Opole, Częstochowę, to frekwencja także była bardzo dobra.

[ Dodano: 13-06-2021, 13:42 ]
Cytat:
Po pierwsze pociąg IC Karkonosze do Szklarskiej Poręby jeździ tylko w sezonie. Po drugie jadąc z Wrocławia, Wałbrzycha masz całoroczne pociągi KD Wrocław - Szklarska, 30 minut przed IC (z czasem przejazdu 3h 32m) oraz 2h po IC (z czasem przejazdu 3h 4m oraz z przyjazdem do stacji docelowej 30 minut po przyjeździe IC!). Dla zobrazowania napiszę to tak:
KD 04:43 Wrocław - Szklarska (przez Wałbrzych)
IC Karkonosze 05:14 Wrocław - Jelenia Góra/Szklarska (przez Legnicę)
IC Rozewie 05:36 Wrocław - Jelenia Góra (przez Wałbrzych)!!!
KD 06:12 Wrocław - Szklarska (przez Wałbrzych)
Więc chyba przyznasz, że Wrocław i Wałbrzych ma z czego wybierać.

Rozewie nie jeździ do Szklarskiej, więc się nie liczy. I jeździ tylko w sezonie, więc uwzględnianie go to żart. Poza tym KD 6.12 to jeździ tylko do Jeleniej Góry i w 1-5, w weekendy jest Sprinter Szrenica o 06.27.
W drugą stronę jest o wiele gorzej. Ostatni KD odjeżdża ze Szklarskiej po 18.30, z Jeleniej po 19.30. Jak ktoś chce dojechać z Wałbrzycha do Warszawy to musi jechać KD i później czekać 2h na Karkonosze.


Cytat:
A dlaczego? Przecież ewidentnie widać, że w kierunku Jeleniej jeździ zdecydowanie mniej osób niż w kierunku Legnicy, Bolesławca. Ponadto kiedyś to pociągi jeździły z Legnicy przez Ścinawę do Rawicza - to żaden argument.

Bzdury. Od Wrocławia pociąg wozi powietrze, jedynie frekwencja to jest w sezonie, gdy Karkonosze jeżdżą do Szklarskiej. I do tego dookoła.


Cytat:
Przecież to EZT i obecnie wykorzystuje swoją elastyczność w 100% łącząc regiony, które wcześniej nie były skomunikowane, dając nowe możliwości podróżowania.

Dając nowe możliwości podróżowania, oczywiście zabierając je innym...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

janox79 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 17 Lut 2007
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-06-2021, 12:51    Odpowiedz z cytatem

A widziałeś harmonogram prowadzenia prac na linii 274 (remont tunelu)? Nie to proszę:

faza I - 70 dni
prowadzenie ruchu kolejowego torem nr 2 (utrzymanie ruchu kolejowego w czasie robót - trakcja elektryczna) z utrzymaniem ograniczenia obecnie wynoszącego 30 km/h

faza II - 70 dni
prowadzenie ruchu kolejowego torem nr 1 (utrzymanie ruchu kolejowego w czasie robót - trakcja elektryczna) z ograniczeniem 50 km/h

przerwa technologiczna - 6 dni
prowadzenie ruchu kolejowego po zabudowanym torze tymczasowym (utrzymanie ruchu kolejowego - trakcja elektryczna) z ograniczeniem 50 km/h

faza III - 21 dni
wyłączenie ruchu kolejowego na odcinku Janowice Wielkie - Wojanów lub Marciszów - Jelenia Góra - zastępcza komunikacja autobusowa


faza IV - 364 dni Exclamation
przywrócenie ruchu kolejowego z użyciem trakcji spalinowej na tymczasowym układzie torowym, z prędkością max 20 km/h (w miejscu wykonywania robót budowlanych w tunelu - pod konstrukcją ochronną z ograniczeniem 10 km/h)


faza V - 21 dni
wyłączenie ruchu kolejowego na odcinku Janowice Wielkie - Wojanów - zastępcza komunikacja autobusowa
.

Ciekawe ile będą potrzebowali czasu na podłączenie lokomotywy spalinowej, przejazd przez remontowany odcinek i jej odłączenie. Ludzie będą szczęśliwi, że hej. I tylko żeby się nie okazało, że trasa przez Węgliniec czasowo będzie taka sama, jak przez Wałbrzych! Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Kamil Styrna Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2018
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-06-2021, 13:13    Odpowiedz z cytatem

Nie widziałem właśnie. Ale jakoś mi się nie chce wierzyć w tą fazę iV. Przecież między Jelenią Górą a Janowicami jeżdżą praktycznie same EZT. Więc jak niby one miały by przejechać odcinek w tunelu bez sieci trakcyjnej?...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

janox79 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 17 Lut 2007
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-06-2021, 14:20    Odpowiedz z cytatem

Bardzo prosto. Pociąg do stacji przed tunelem korzysta z trakcji elektrycznej. Na stacji następuje podłączenie lokomotywy spalinowej, która przeciągnie skład przez tunel. Na stacji za tunelem następuje odłączenie lokomotywy spalinowej i dalej jazda o własnych siłach. Trzeba tylko znaleźć dogodną stację na takie manewry. Pozostaje tylko pytanie ile takie przepinanie zajmie czasu? I czy opłacalnym jest trasowanie teraz Karkonoszy przez Wałbrzych, czy do czasu zakończenia remontu pozostawienie tego po staremu.

Ponadto:
Cytat:
(...) po zabudowie konstrukcji osłonowej w tunelu dla realizacji robót w fazie IV nie ma możliwości montażu sieci trakcyjnej, a tym samym prowadzenia ruchu trakcją elektryczną. Jazda pociągów w fazie IV odbywać się będzie po zabudowanym torze tymczasowym wyłacznie trakcją spalinową. (...)

Ciekawe co zrobi IC oraz KD i jak będzie wyglądał rozkład jazdy na nowy rok - początek przerwy w ruchu i komunikacji zastępczej: 13.12.2021-31.12.2021. Początek przeciągania trakcją spalinową wg harmonogramu: od 12.06.2022 r. (tuż przed następnym sezonem wakacyjnym).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 13-06-2021, 16:26    Odpowiedz z cytatem

janox79, na czas zamknięć torowych, o których piszesz, IC „Karkonosze” (jak i inne pociągi PKP IC) będzie mógł jeździć przez Legnicę. Jest to analogia do obecnego rozkładu jazdy, gdy na czas zamknięć torowych na linii lubańskiej, IC „Karkonosze” jeździ przez Wałbrzych.

Nie sądzę aby PKP IC uskuteczniały manewry z lokomotywą spalinową. Z trzech powodów: czasochłonność, koszty i braki taborowe. Aczkolwiek w PKP wszystko jest możliwe, nawet najbardziej absurdalne rozwiązania. Wszak gdyby głupota miała skrzydła, kolejarze fruwaliby jak ptaki.

Wracając do kwestii zasadniczej, czyli do trasy IC „Karkonosze”, uważam, że ten pociąg powinien jeździć przez Wałbrzych jako skład wagonowy. Natomiast do/ze Zgorzelca powinien być łącznik (łączenie/dzielenie składów we Wrocławiu). Łącznik zgorzelecki powinien być w obiegu z dziennym pociągiem do/z Przemyśla. Od dawna postuluję takie rozwiązanie tylko nikt mnie nie słucha.

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=395727#395727

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Kamil Styrna Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2018
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-06-2021, 16:50    Odpowiedz z cytatem

janox79 napisał/a:
Bardzo prosto. Pociąg do stacji przed tunelem korzysta z trakcji elektrycznej. Na stacji następuje podłączenie lokomotywy spalinowej, która przeciągnie skład przez tunel. Na stacji za tunelem następuje odłączenie lokomotywy spalinowej i dalej jazda o własnych siłach. Trzeba tylko znaleźć dogodną stację na takie manewry. Pozostaje tylko pytanie ile takie przepinanie zajmie czasu? I czy opłacalnym jest trasowanie teraz Karkonoszy przez Wałbrzych, czy do czasu zakończenia remontu pozostawienie tego po staremu.

Tylko ciekawe skąd KD wezmą dwie lokomotywy manewrowe (bo tyle chyba najmniej potrzeba). A to oznacza spore koszty, że już chyba bardziej się będzie opłacało zrobić ZKA na odcinku Marciszów - Jelenia Góra.

[ Dodano: 13-06-2021, 17:52 ]
Noema napisał/a:
Wracając do kwestii zasadniczej, czyli do trasy IC „Karkonosze”, uważam, że ten pociąg powinien jeździć przez Wałbrzych jako skład wagonowy. Natomiast do/ze Zgorzelca powinien być łącznik (łączenie/dzielenie składów we Wrocławiu). Łącznik zgorzelecki powinien być w obiegu z dziennym pociągiem do/z Przemyśla. Od dawna postuluję takie rozwiązanie tylko nikt mnie nie słucha.

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=395727#395727

To też jest dobry pomysł. Rozewie mogło by wtedy jechać razem z Karkonoszami na odcinku Szklarska Poręba Górna/Jelenia Góra - Wrocław Główny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

janox79 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 17 Lut 2007
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-06-2021, 16:58    Odpowiedz z cytatem

Gdzieś słyszałem, że lokomotywy spalinowe ma zapewnić PKP PLK ale nie wiem ile w tym prawdy. Do czasu zakończenia remontu zostawiłbym Karkonosze przez Legnicę a po remoncie może iść na 274.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 13-06-2021, 21:08    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Wracając do kwestii zasadniczej, czyli do trasy IC „Karkonosze”, uważam, że ten pociąg powinien jeździć przez Wałbrzych jako skład wagonowy. Natomiast do/ze Zgorzelca powinien być łącznik (łączenie/dzielenie składów we Wrocławiu). Łącznik zgorzelecki powinien być w obiegu z dziennym pociągiem do/z Przemyśla. Od dawna postuluję takie rozwiązanie tylko nikt mnie nie słucha.

Kwestia uruchomienia Karkonoszy ze Zgorzelca w obiegu z pociągiem z Przemyśla jest obecnie w planach PKP IC i zrobimy wszystko, aby tak zostało bo to jest świetna propozycja. Zgłosiliśmy się z tą sprawą do pewnego Senatora 3 miesiące temu i on poruszył tą kwestię w Ministerstwie Infrastruktury. Na dniach wyślemy pismo z poparciem do Ministerstwa aby dopiąć tą sprawę bo o ile Jelenia jest pewna to Zgorzelec analizują.

[ Dodano: 13-06-2021, 22:13 ]
janox79 napisał/a:
Karkonosze zmieniają trasę, bo jeleniogórskie towarzystwo wzajemnej adoracji chce aby pociąg ten jeździł przez Wałbrzych i na wagonach. Będą mieli co chłopaki focić. Będą jeździły 2 lub 3 wagoniki a i ludzi będzie mało, to kogo to obchodzi. Ważne, że Wałbrzych się dowartościuje i zdjęcia ładne będą.

Hamuj trochę bajer bo jeżeli bijesz w moją stronę to chyba nie ten kierunek. Moja grupa składa się z ludzi z całego województwa i nie tylko. Uruchomienie wielu połączeń nie tylko w regionie jeleniogórskim to sprawka nasza.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Wielkopolanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 13-06-2021, 22:28    Odpowiedz z cytatem

Co mają teraz zrobić podróżni z odcinka Łódź - Kalisz - Wrocław? Przesiąść się do samochodu bo im w zamian nic nie zaoferowano. Nie liczę ile pociągów dziennych PKP IC wyleciało z tej linii z frekwencją, bo w Polsce nie ma stabilności oferty. Nie dotyczy to tylko tej linii ale wielu innych w Polsce. Raz pociąg jedzie przez miejscowość X a w następnym rozkładzie przez Y. I tak co roku albo dwa rotacja. Najpierw tworzy się dobrą ofertę na linii po której PKP IC nie miało dobrej oferty, a później psuje się i wstawia pociągi z kompletnie bezsensownymi relacjami i następuje odpływ podróżnych. Takim przykładem jest IC Gwarek. Raz jeździ przez Ostrów Wielkopolski raz przez Leszno. Ostrów Wielkopolski dostał po IC Gwarek pociąg TLK Spodek który nie wystartował od grudnia ani razu w tym rozkładzie. Tym bardziej, że Gwarek miał dobrą frekwencję przez Ostrów Wielopolski i dobrą relację. A tak mamy dublujące się pociągi wyjeżdżające z Katowic i z Poznania o tych samych godzinach. Jeden w lepszym standardzie jedzie przez Leszno a drugi bieda TLK przez Ostrów Wielkopolski. Jeśli już tworzymy ofertę to nie pozbywajmy kosztem innych pociągu, bo jakaś grupa mikoli, posłów chce uszczęśliwić swoich mieszkańców. Oczywiście niech działają i niech walczą o nowe połączenia dla siebie ale nie kosztem innych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rajcuś Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Cze 2021
Skąd: Warszawa/JG

PostWysłany: 14-06-2021, 22:10    Odpowiedz z cytatem

Podchodząc do "problemu" IC "Karkonosze" czyli:
- trasa przez Wałbrzych, Jaworzynę czy Lubań, Węgliniec, Legnicę;
- trasa przez Opole, Katowice, przez Ostrów, Łódź czy przez Opole, Częstochowę (mówiąc bardzo skrótowo, oczywiście są też inne opcje);
- Wagony czy EZT;
Uważam, że należy przypomnieć sobie rozkłady jazdy z lat 80, 90. Ile tam było połączeń nocnych z Warszawą dla głównych miejscowości Dolnego Śląska?

Mówiąc skrótowo, z tego co pamiętam bez zaglądania do żadnego (proszę nie traktować jako encyklopedię):
- Karkonosze p. Łódź, Ostrów, Wałbrzych, JG, przyjazd do JG ok 6.30, plus Łącznik do Kłodzka, Kudowy,
- 16225 przez Częstochowę, Opole, Wałbrzych, JG, przyjazd do Wrocka ok. 5.50 - pociąg zrobiony bardziej pod Opole, Wrocław,
- Bogatynia - Warszawa, przez Zgorzelec, Legnicę, w niektórych okresach też do Białegostoku,
- 17201, Żagań - Warszawa (z tego co pamiętam był łącznik z Legnicy, przez Lubin do Głogowa),
- Bohemia, Praha - Warszawa, przez Kłodzko
- Nocny Lipsk, Drezno - Warszawa przez Zgorzelec, Legnicę.

Z powyższych danych widać, że każde z większych miast typu, Jelenia, Wałbrzych, Kłodzko, Legnica, miało co najmniej 2 bezpośrednie połączenia nocne z Wawą. Od 20 lat liczba nocnych zmalała drastycznie, PIC w paru ostatnich latach wyciął resztkę, zostawiając tylko nieliczne (m. in. "Pogoria" lub "Poprad-Nosal").

W związku z powyższym, uważam, że dyskutujemy tak naprawdę nad "ochłapem", który rzuci nam PIC. Jednym pociągiem nie damy rady zadowolić wszystkich (owszem możemy sobie zawinąć po drodze do Łodzi i tworzyć "szlaczki na mapie", tak jak to zrobiono w przypadku "Karpat", ale nie sądzę aby o to do końca chodziło). Łączniki parowagonowe może będą dobre w dzień powszedni, ale w weekend lub wakacje istnieje wysokie prawdopodobieństwo tłumu na peronie. Czy zaspokaja to potrzebę na połączenia nocne Dolnego Śląska ze stolicą? Szczerze wątpię.

Przed 1990 istniała cała "flota" nocnych pociągów, a pospiesznych dziennych było, w porównaniu z tym co istnieje dzisiaj, bardzo mało. Patrząc się na rozkład i czasy przejazdu można wywnioskować, że było to wynikiem długich czasów przejazdu.

Uważam, że cała idea pociągu nocnego jest związana z tym, że jeśli czas przejazdu jest długi to tracisz dzień lub jego część na przejazd po czym jesteś zmęczony. Wsiadasz do nocnego i jeśli jesteś w stanie w nim usnąć to spisz. Nie marnujesz dnia tylko podrózujesz w godzinach przeznaczonych na sen co w dzisiejszych czasach ciągłego pędu, może być dla wielu dobrym rozwiązaniem. Oczywiście w celu otrzymania większej ilości podróżnych przydałaby się całkowita reforma kuszetek i sypialnych, w celu uzyskania większego komfortu (przede wszystkim dobrej wentylacji ,gdyż po 30 min ciężko jest oddychać i trzeba otwierać okno, no chyba że się jedzie samemu - tego nie próbowałem), prywatności (z tą "prywatnością" nie mam zamiaru reklamować zwycięskich projektów konkursu wystawionego przez Pesę i IC dotyczącą pociągów przyszłości, jak dla mnie mało życiowe), miejsca na większy bagaż (z tego co widziałem to nowe wagony PESY nim nie grzeszą) lub odpowiedniego "poukładania" tych cech aby odpowiednio odróżnić od siebie kuszetkę i sypialny, a co za tym idzie uzasadnić większą cenę drugiego nad pierwszym. Oczywiście nie wspominam o zmniejszeniu ceny, co jest chyba kluczowym czynnikiem.

Patrząc na poprzednie lata przywykliśmy, że powyższy akapit jest raczej scenariuszem Sci-Fi, niż czymś co mogłoby istnieć realnie zachęcając ludzi do korzystania z nocnych, przede wszystkich dla mieszkańców tych miescowości dokąd czas przejazdu jest długi, z racji dużego dystansu albo małych prędkości przejazdowych.

Oczywiście możemy powiedzieć, że to połączenia nocne są niepotrzebne i je usunąć, ale jeszcze nie spotkałem się z osobą która, na 5-6 h podróż za dnia, nie mówiąch o 7-8 h lub więcej, się cieszyła.

Ile wagonów włożą do składu okaże się w tak naprawdę w grudniu, może wymyślą sobie przejście wagonów składu na "Śnieżkę" i będzie tego co najmniej 6 plus kuszetka i sypialny.


Podsumowując, uważam, że jeśli chcemy dobrze zaspokoić potrzeby na połączenia nocne miast Dolnego Śląska z Wawą, powinno być tych połączeń więcej niż jedno w postaci "Karkonoszy" które czy nie puścimy przez Legnicę czy Wałbrzych, zawsze będzie polączeniem na którym któraś ze stron traci.

Jeśli chodzi o trasę z Wrocławia do Wawy, przy paru połączeniach możemy objąć większy obszar miast połączonych z Dolnym Śląskiem, przestaniemy próbować "łapać dwie sroki za ogon".

Jeśli chodzi o sam skład to preferuję wagony. Jednak wygoda jest większa. Dla osób wyższych miejsca na nogi jest znacznie więcej nawet w przedziale niż w Darcie, gdzie po 1 h ciężko jest usiedzieć. nie mówiąc już o "aromatach" towaryszących w całym wagonie podczas podrózy, niestety człowiek się w nocy poci. No i oczywiściie jest sypialny i kuszetka jeśli PIC się pokusi o dołączenie do składu.

Niestety jeśli PIC chce więcej klientów, to musi się zmusić do pójscia pasażerom na rękę, a nie ciągłe dążenie do przystosowywania się pasażerów do coraz to nowych "wydumek", albo bazowanie na tych, którzy nie mają wyjścia i muszą tym pociągiem pojechać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 15-06-2021, 21:56    Odpowiedz z cytatem

Rajcuś, nie ma co porównywać do tego co było 20 lat temu...

Mój pomysł był taki, żeby zostawić Darta jak jest, a do ROZEWIA doczepić wagony do Warszawy.

Nałkowska natomiast mogłaby mieć obieg z Przemyślem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wamp Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Cze 2020

PostWysłany: 15-06-2021, 22:49    Odpowiedz z cytatem

Co do części wagonowej, gdyby ceny sypialnych były dla każdego przystępne to można by nawet 3/4 wagonów zrobić sypialnych, tylko jak dwie osoby za przejazd płacą prawie 300zł w sypialnym/kuszetce to jest to nieopłacalne, przez co nie ma tylu chętnych na nocne połączenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl