Pierwsze przymiarki, a w zasadzie testy, już trwają. Zbierane są cenne dane, które mogą pozwolić odpowiedzieć na pytanie, czy rzeczywiście taka oferta da radę. Na razie jednak EIC nie będzie, ale będą dalej odpowiednie warunki (trasa, postoje, zestawienia), które "w tle" pozwolą określić sens przyszłej kategorii EIC. Docelowo jak najbardziej Kraków - Wrocław - Poznań - Gdynia/Szczecin ma predyspozycje. Należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że po wejściu EIC pojawi się jakaś okrężna alternatywa, a więc czterocyfrowe IC prawdopodobnie polecą. Zresztą planowana jest kompletna reorganizacja kategorii połączeń i to właśnie IC staną się tymi połączeniami pod aglomeracje i biznes. To jednak jeszcze nie w 2022.
Jak chodzi o kategorie to niech oni już lepiej nic nie reorganizują, tak jak jest jest bardzo dobrze a do tego ma to jakiś logiczny sens (IC - międzymiastowy, EIC - ekspres międzymiastowy, jak same nazwy wskazują). Gdy wszystkie TLK zmienią się w IC (ewentualnie pozostaną jakieś sezonowe) to już w ogóle będzie idealnie. Oczywiście dołożyć EIC na określonych trasach gdzie jest popyt można, a wręcz jest to wskazane.
Zmiana jest związana z pewnym tworem zwanym CPK, więc zanim wejdzie w życie, trochę zmian innego rodzaju może nastąpić. Stąd lepiej posługiwać się określeniami "pociąg dotowany" i "pociąg komercyjny". Co to komercyjnych, śmiało można taki utworzyć na Kraków - Wrocław - Gdynia/Szczecin, a nawet w stronę Kołobrzegu, o ile ktoś w końcu, zamiast próbować budować tunele pod Zamościami, zabierze się za zwiększenie przepustowości na Pomorzu, gdzie na razie tylko Świnoujście jakoś wytrzymuje, a i z tym może być problem za jakiś czas. Jednakże można być pewnym, że jako alternatywa dla komercyjnych pojawi się wszędzie zatrzymujący się i, rzecz jasna, dłużej jadący dotowany (obecnie planowany jako InterRegio).
Faktem jest, że w 2022 będzie bez zmian w porównaniu do 2021, jeśli chodzi o kategorie.
Jeśli będzie szybciej to oczywistym jest, że frekwencja się polepszy. Zresztą podejrzewam że na 351 nikt nie będzie się przejmował Gorzowem (niestety) wszystko będzie pchane do Szczecina/Świnoujścia byle było szybciej bez zbędnych łączeń/manewrów.... Będę się upierał, że lepsze skomunikowanie w Zbąszynku/Krzyżu niż łącznik... pożyjemy zobaczymy... póki co 351 to plac budowy... postępy prac widać... ale do końca daleko.
Ps. Dobra frekwencja w pociągach kursujących przez Międzyrzecz zwłaszcza w weekendy to spore zaskoczenie dla IC, i na raczej na pewno jakieś pociągi będą tam tamtędy jeździć. Dla podróżnych z Gorzowa jest obojętnie jaką trasą jadą... liczy się przede wszystkim czas przejazdu. Obecnie
różnice czasowe między przyjazdem przez Zbąszynek i Krzyż są niewielkie....
Mówisz lepsze skomunikowanie w Krzyżu czy Zbąszynku? Co z tego że ono według rozkładu jest jeżeli pociągi IC nie czekają na regio z Gorzowa. W poprzedniej korekcie nie było tygodnia aby podróżnych zostawić samych sobie w Zbąszynku czy Kostrzynie .IC twierdziło że nie będzie opóźniać swoich pociągów przez notorycznie opóźnione pociągi z kierunku Gorzowa. W obecnej korekcie rozkładu jazdy zrobili z tym porządek bo składy IC odjeżdżają przed przyjazdem składów regio.
RegioJet ujawnia rozkład jazdy pociągu z Warszawy w Alpy. Dojedzie aż do Włoch!
Czeski prywatny operator ujawnił rozkład jazdy pociągu, który w sezonie zimowym miałby łączyć Warszawę z Alpami. Pociąg ma ruszyć już w grudniu 2021.
Pociąg z Warszawy Wschodniej miałby wyjeżdżać o 20:00, w Polsce zatrzymałby się jeszcze w Warszawie Centralnej, Zachodniej, w Zawierciu, Sosnowcu Głównym, Katowicach, Tychach i Rybniku.
IC MALCZEWSKI Kraków Główny - Wrocław Główny p. Katowice
IC BOZNAŃSKA Przemyśl Główny/Kraków Główny - Kołobrzeg p. Ostrów Wlkp.
IC NARCIARZ Zakopane/Jelenia Góra - Kołobrzeg ma jechać p. Płoty w sezonie zimowym i letnim
Gdyby jeszcze tego Narciarza w Gryficach skomunikowano z tą wąskotorówką do Pogorzelicy to całkiem przyjemne połączenie mogłoby powstać. Tylko najpierw trzeba je dobrze zareklamować by zachęcić ludzi i zapoznać ich z taką możliwością. A co do Malczewskiego to pogrzało ich dokumentnie by go wycinać z tej już kultowej trasy?
Auderman, Narciarz z Kołobrzegu wystartuje rano, a powrotem wieczorem. Bo Malczewski ma jechać skrócony do Wrocławia, bo przez Gwarka, który miałby łącznik do Kołobrzegu, i dlatego tak jest. Chyba Malczewski ma jechać wagony po modernizacji
Te "wspaniałe wymysły" do Kołobrzegu to chyba tylko jakieś "rozkładowe marzenia".Zarówno Gwarek do Ustki, jak i Malczewski do Kołobrzegu znakomicie pełnią swoją rolę od lat. Do tego doszedł Bosman, któremu znaleziono dobrą końcówkę zapewniają odpowiednie potoki. Pierwsze zmiany na tych trasach, a szczególnie ma E59 być może pojawią się po zakończeniu remontu LK 351. Do tego czasu grzebanie nie ma absolutnie żadnego uzasadnienia, bo po prostu dobrze to zaplanowano, na co już wskazują dane.
W temacie połączeń Regiojet popieram i liczę na konkurencję. Nic tak nie motywuje do pracy jak rywalizacja. Może w końcu będzie oferta pod ludzi, a nie pod politykę nakazującą tworzenie pseudoLwówExpressów.
NARCIARZ ma jechać p. Zieloną Górę także linia 351 nie ma z tym nic wspólnego. Poza tym pożyjemy zobaczymy.
Ma wiele wspólnego, ponieważ po zakończeniu remontu część pociągów z Nadodrzanki przejdzie na E59. Zostaną te, które były pierwotnie przed rozpoczęciem remontu + międzynarodowe, a więc m.in. takie pociągi, które jazdę po Nadodrzance w stronę Szczecina rozpoczynałyby około 12:00, 14:00 i 16:00 w stronę odpowiednio: Świnoujścia, Berlina i Szczecina + jeden poranny sprzed lat znany jako pośpieszny "Czcibór" oraz wieczorny znany jako "Ślązak". Nie ma tu miejsca na żadnych Narciarzy, a już na pewno nie przez Gryfice zimą. Poza tym tworzenie jakiejś nowości bezpośrednio przed zamknięciem linii 274 byłoby kompletnie bez sensu, pomijając już też fakt, że taki Halny z Zakopanego od lat już nie może się wyrobić, więc kolejny twór zupełnie zbędny. Porozmawiać w tym temacie będzie można właśnie po zakończeniu zarówno prac na E59, jak i ww. 274, czy też 358. To są wszystko naczynia połączone. Jak pisałem, cudacznych zmian w 2022 bym się nie spodziewał, gdyż warunki na to niezbyt pozwalają, i ekonomiczne, i przestrzenne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum