Remont zabytkowego tunelu kolejowego przesuwa się w czasie. Miał być elementem modernizacji linii kolejowej z Wrocławia do Jeleniej Góry i umożliwić mijanie się w nim pociągów. Niestety, jedyna oferta która wpłynęła na przetarg okazała się za droga.
[ Dodano: 04-11-2021, 15:33 ]
Jest na forum strona poświęcona linii z Jeleniej Góry do Karpacza, Kowar?
Na linii 274 na razie mało co się dzieje, a od Jeleniej Góry do Kamiennej Góry w ciągu linii 308 i 340 do Karpacza, nastąpiła inwentaryzacja drzew pod wycinkę, a dzisiaj z transportu ponadgabarytowego rozładowali dwie szyny w Mysłakowicach przy przecięciu z DW 367.
Szczyt techniki na Dolnym Śląsku. PORR poszerzy ważny tunel pod ruchem
Firma Porr podpisała z PKP PLK umowę na przebudowę ważnego tunelu na linii 274 między Wałbrzychem a Jelenią Górą. Od wykonawców PLK wymagała wykonania prac bez wstrzymywania ruchu pociągów. W tym celu Porr sprowadzi z Austrii nowoczesną maszynę, wybudowaną specjalnie w tym celu.
Sprawne podróże na trasie Wrocław – Jelenia Góra - przebudowa tunelu nową technologią
Tunel kolejowy na ważnej linii Wrocław - Jelenia Góra koło Trzcińska (Dolny Śląsk) zapewni sprawniejsze przejazdy pociągów. Dziewiętnastowieczny obiekt zostanie wzmocniony i poszerzony. Wykorzystana będzie nowoczesna technologia robót. Zwiększy się możliwość organizacji połączeń. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na roboty za blisko 85 mln zł netto. Finansowanie zapewniają środki budżetowe.
Za rok pociągi nie będą już zwalniać do 20 km/h pod Górą Tunelową w Trzcińsku. Tunel kolejowy koło Jeleniej Góry zostanie wyremontowany w sposób, jakiego jeszcze w Polsce nie próbowano.
Za około 85 milionów złotych netto, w jego wnętrzu, w miejscu dwóch torów, wybudowany zostanie stalowy tunel na suwnicy z jednym torem. Obecnie jego komora jest zbyt wąska, by mogły się w niej minąć dwa pociągi.
Będą kolejne prace remontowe na LK nr 274. Co z Pendolino do Jeleniej Góry?
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na wykonanie modernizacji dwóch odcinków linii kolejowej nr 274. Pendolino miało wrócić do Jeleniej Góry dopiero po zakończeniu prac modernizacyjnych.
Od niedzieli ruszają prace przy poszerzeniu tunelu koło Trzcińska
W połowie marca ruszy przebudowa tunelu kolejowego na trasie między Wrocławiem a Jelenią Górą. Obiekt z XIX w. zostanie poszerzony, wymienione będą tory i sieć trakcyjna. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 85 mln zł ze środków budżetowych zapewni swobodne mijanie pociągów i możliwość równoczesnego przejazdu po dwóch torach.
Rozpoczęło się drążenie tunelu kolejowego w okolicach Trzcińska
Rozpoczęło się drążenie tunelu kolejowego w okolicach Trzcińska na Dolnym Śląsku w ciągu linii kolejowej łączącej Wrocław z Jelenią Górą. Dzięki zastosowaniu nowych technologii, prace nie kolidują z ruchem pociągów na tej trasie.
Katarzyna – nowoczesna maszyna – kończy drążenie tunelu na Dolnym Śląsku
Kończy się drążenie tunelu kolejowego w okolicy Trzcińska na linii Wrocław – Jelenia Góra. Prace z wykorzystaniem nowoczesnej technologii, maszyny „TEM”, umożliwiają sprawną realizację robót przy bezpiecznych przejazdach pociągów. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 130 mln zł, ze środków budżetowych i z dokapitalizowania, zwiększy przepustowość tunelu, zapewniając możliwość równoczesnego przejazdu pociągów po dwóch torach. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w 2024 r.
Poszerzony tunel kolejowy skróci czas przejazdu do Jeleniej Góry o cztery minuty
Od czerwca, przez 300-metrowy tunel między Janowicami Wielkimi, a Wojanowem równocześnie będą mogły przejechać pociągi w dwóch kierunkach. Poszerzenie przejazdu pod górą odbywało się dzięki nowatorskiemu rozwiązaniu, zastosowanemu w Polsce po raz pierwszy. Prace prowadzone były w technologii tzw. „tunel w tunelu".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum