Ale tym razem tak będzie.
Przez około rok będzie możliwy przejazd przez tunel tymczasowym torem, z prędkością 20km/h. Nie będzie również napięcia w sieci trakcyjnej, więc będzie zapewniona przejezdność.
Koleje Śląskie w nowym rozkładzie jazdy:
Likwidacja pociągów
KUBALONKA Gliwice - Wisła (brak pociągów Gliwice - Rybnik)
SOŁA Częstochowa - Żywiec
ORNAK Katowice / Gliwice - Zakopane (na chwilę obecną)
RACIBOR Katowice - Racibórz
Gliwice - Bytom połączenia od 4 do prawie 24 (w szczycie co 30minut)
S1 - Mniejsza liczba połączeń o 6 par
S3 - bez zmian
S4 - 2 pary mniej, więcej połączeń do Gliwic, Czestochowy, Zawiercia
S5 - 5 par mniej
S6 - okresowo bez zmian, docelowo 2 pary więcej
S7 - 3 pary mniej
S8 - bez większych zmian
Nadal brak decyzji w sprawie pociągów KŚ PIAST, ORLE GNIAZDO, OZYRYS w relacji KOMERCYJNEJ Katowice - Wrocław
Swoją drogą, polityka betonu PKP IC nieustannie mnie zaskakuje. No bo taki Hrubieszów na przykład (lokalna linia niezelektryfikowana) ma dwa połączenia dalekobieżne. A sporo większy Zgorzelec z kolejowym przejściem granicznym, na międzynarodowej zelektryfikowanej magistrali, generujący duży ruch pasażerski, ma zaledwie jedno połączenie dalekobieżne.
Może dlatego, że Hrubieszów ma tylko te dwa połączenia i nie ma żadnych osobowych/regio, a Zgorzelec ma ich sporo...
Koleje Śląskie w nowym rozkładzie jazdy:
Likwidacja pociągów
KUBALONKA Gliwice - Wisła (brak pociągów Gliwice - Rybnik)
SOŁA Częstochowa - Żywiec
ORNAK Katowice / Gliwice - Zakopane (na chwilę obecną)
RACIBOR Katowice - Racibórz
Gliwice - Bytom połączenia od 4 do prawie 24 (w szczycie co 30minut)
S1 - Mniejsza liczba połączeń o 6 par
S3 - bez zmian
S4 - 2 pary mniej, więcej połączeń do Gliwic, Czestochowy, Zawiercia
S5 - 5 par mniej
S6 - okresowo bez zmian, docelowo 2 pary więcej
S7 - 3 pary mniej
S8 - bez większych zmian
Nadal brak decyzji w sprawie pociągów KŚ PIAST, ORLE GNIAZDO, OZYRYS w relacji KOMERCYJNEJ Katowice - Wrocław
Jakieś potwierdzeie tych "rewelacji" masz, czy to koleja wyssana z palca propaganda?
To jest takie typowo polskie, jesteśmy jedynym krajem, gdzie rozkłady jazdy wszystkich kilkudziesięciu przewoźników są "kukane" do końca, a cała rzesza znawców i internetowych lobbystów się przegaduje przez cały rok, że Parzymiechy mają dwa pociągi więcej od Siekierowizny, i że ten przewoźnik jest taki zły a tamten też jest zły, ale nie aż tak bardzo. Katastrofa.
Adrian M nie żart, wklejona jedna tabela dla przykładu potwierdzająca moje słowa w przypadku JEDNEGO pociągu. Nie zamierzam wysyłać czegoś komuś kto od pierwszego zdania naskakuje. Poza tym pracownicy KS już mają wgląd do liniowki... Wiec Twój ton oskarżający pokazuje tylko jaką jesteś osobą - "REWELACJE WYSSANE Z PALCA" Zobaczysz za kilka dni
Ps. W załączniku czas przejazdu Pszczyna - Czechowice dla KS - Enjoy 🎶
Szeklan, niestety, ale żyjemy w dziwnym kraju, gdzie (w przeciwieństwie do reszty Europy) projekt rozkładu jazdy do momentu jego oficjalnej publikacji (21 dni do momentu obowiązywania) jest pilnie strzeżoną tajemnicą. Powodem tego stanu rzeczy jest rzekoma obawa przed nieuczciwą konkurencją
Nawet jak ktoś ma do tych projektów dostęp, to i tak się nie może tym z nikim podzielić z obawy na konsekwencje służbowe, a nawet prawne. Pomijam fakt, że te projekty które są obecnie, to i tak nie jest to ostateczny kształt rocznego rozkładu i do grudnia co najmniej kilkukrotnie będą korygowane.
Zgadzam się, to bardzo dziwny kraj. Primo: propozycji rozkładu nikt nie upublicznia, bo Ci którzy tego zakazują mają władzę nad innymi i satysfakcję, że czymś rządzą.
Secundo: gdyby upubliczniono i pojawiłyby się uwagi, a co nie daj Boże słuszne, to trzeba byłoby skorygować! A gdy jest tajny, to nie trzeba się o to martwić. Gdy ktoś napisze wniosek o korektę, to będzie mu można odpowiedzieć, że terminy są podomykane i MOŻE przy oficjalnej korekcie za parę miesięcy się nad tym pochylą. To kolejny sposób na to, by demostrować swą władzę. Mam wrażenie, że zarządzającym koleją (a może nie tylko) coś się ubzdurało, że ich wielkość wynika z posiadanej władzy. Otóż państwo i instytucje państwowe lub firmy z udziałem skarbu państwa, albo nawet inne są po to, by służyć obywatelom i spełniać jak najlepiej swą misję.
Zabory zrobiły swoje, ale chyba trafilły też w polską potrzebę posiadania władzy.
Czy nie lepiej byłoby uruchomić jak najwcześniej dyskusję publiczną na projetem (chociażby na takim formu jak to), która pozwoliłaby go dopracować wyjątkowo dobrze i użytecznie, a nie tylko zza biurka? Taka dyskusja mogłaby odebrać niektórym pracę, bo okazałoby się, że miłośnicy kolei mają więcej wyobraźni i wiedzy niż tak zwani "specjaliści" czy decydenci.
Nie wierzę, że to się zmieni. Dlatego ponarzekałem.
PS. Chwała tym, którzy mieli odwagę walczyć z zabobonem polegającym na trzymaniu w tajemnicy projektu, i uchylili nieco tajemnicy! Widać, że rozumieją po co jest rozkład i jego projekt. By wciąż nad nim pracować i dyskutować, aby był coraz lepszy. Pozdrawiam Was, odważnych pracowników firm kolejowych! Szczerze!
To się pojawią, bo na pewno trwają jeszcze ustalenia, nie wierzę w brak Ornaka, bo zbyt dużo ludzi o niego walczyło i byłby duży dym, gdyby go chcieli zabrać. A że pociąg jest tematem ustaleń z woj. małopolskim, to może być powodem braku w proj. rozkładu.
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum