ze strony fb "Trasa Jelenia Góra/Zgorzelec- Bolesławiec- Legnica- Wrocław to przede wszystkim zmiana układu połączeń z Warszawą polegająca na uruchomieniu rannego połączenia z Jeleniej Góry p. Lubań, Legnicę i popołudniowego ze Zgorzelca. Cały czas będziemy walczyć również o połączenie Zgorzelca z Trójmiastem i Przemyślem p. Kraków"
Na jakiej podstawie chcecie pozbawić Zgorzelec porannego pociągu do Warszawy? Ktoś pytał mieszkańców czy wolą poranne połączenie, czy popołudniowe?
Powyższe to pomysły KODLK pod przewodem Światowida. Chłopaki chyba bardzo się nudzą skoro nieustannie mącą w rozkładzie jazdy, co nie zawsze odnosi pozytywne skutki. Rzecz jasna wszystko musi się kręcić wokół Jeleniej Góry.
Obecnie na linii zgorzeleckiej jest w miarę dobrze, ale chłopaki z KODLK muszą namieszać i wszystko odwrócić o 180 stopni. Nie pytając zainteresowanych o zdanie! Ot, Światowid wie najlepiej. A przecież ze sto razy mówiłam, że poranny pociąg IC ze Zgorzelca do Warszawy (powrót wieczorem) to najlepsza opcja. I nie trzeba tego zmieniać! Mam nadzieję, że PKP IC nie weźmie pod uwagę ich postulatów. Zresztą sama napiszę do Warszawy, żeby w kwestii Zgorzelca olali KODLK i pochylili się nad moimi sugestiami, które wielokrotnie przedstawiałam na forum. Choćby tutaj:
Niech mój post będzie ostrzeżeniem dla KODLK, bo nie chcę się z nimi pogniewać. A ze mną lepiej żyć w zgodzie, niż mieć we mnie wroga, gdyż potrafię być wredna i upierdliwa. Dlatego żądam, aby Światowid konsultował z zainteresowanymi swoje propozycje, którymi zasypuje centralę PKP IC i ministerstwo odpowiedzialne za kolej. Konsultował na naszym forum, a nie tylko oznajmiał na fejsie, z którego ja nie korzystam.
Zawsze broniłam Światowida i KODLK przed mikolskim hejtem, ale nastąpił punkt przegięcia. Stąd moja reakcja i konstruktywna krytyka.
Swoją drogą, zastanawiam się czy istnienie KODLK (Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych) w ogóle ma sens. Może 10 lat temu tak. Ale teraz? Kolej regionalną mamy jedną z lepszych w kraju. Rozkład jazdy jest w miarę dobry. KD kupują nowy tabor. Urząd Marszałkowski przejmuje od PKP linie kolejowe i je remontuje, co jest ewenementem w skali kraju. PLK zelektryfikowały linię do Zgorzelca i remontują linię do Świdnicy/Jedliny przez Sobótkę (w grudniu br. reaktywacja). W planach są inne remonty i reaktywacje. Pociągów PKP IC do Jeleniej Góry jest aż nadto. Więc przed czym/kim mamy bronić dolnośląską kolej? Chyba tylko przed mikolską głupotą... Zresztą KODLK zainteresowany jest tylko pociągami PKP IC i głównie Jelenią Górą, więc proponuję zmienić nazwę na IJWPDJG (Inicjatywa Jeszcze Więcej Pociągów Do Jeleniej Góry).
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Niestety ale muszę się wtrącić. Mam nadzieję że nie dostanę za to bana wszak powiem jak jest i od tego jest to forum. Kłócicie się o te kilka pociągów jak i gdzie mają jechać a nie dostrzegacie sedna sprawy. Otóż są dwie sprawy. Pierwsza to fatalna kondycja linii 274 na odcinku od Wrocławia do Jeleniej, druga to brak elektryfikacji od Lubania w stronę Niemiec. I dopóki te sprawy nie będą załatwione to IC będzie traktowało ten region marginalnie oraz w kategorii "środek niczego" czyli wszędzie daleko. Dopiero elektryfikacja w stronę Drezna pozwoli na wzrost zainteresowania pociągami w ten rejon, gdyż będzie to szlak łączący kilka dużych miast i w tych kategoriach IC kształtuje swoją ofertę wszak nikomu nie chce się 2 razy zmieniać lokomotywy z elektrycznej na spalinową i znowu potem na elektryczną. Lokalne odcinki są dla lokalnych przewoźników czytaj KD. No przewiduję że po spełnieniu tych dwóch spraw nawet cztery pociągi ze Zgorzelca do Warszawy
Auderman, masz rację. Dlatego śmieszą mnie utopijne postulaty KODLK. Tym bardziej muszą one śmieszyć kolejowych decydentów. Pociąg ze Zgorzelca do Trójmiasta? Na co, po co? Na linii zgorzeleckiej wystarczą max dwa pociągi do Warszawy i jeden do Przemyśla, a na pozostałe kierunki można się przesiąść w Legnicy lub we Wrocławiu.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
PIC waha się ze Łużycami do Zgorzelca bo obecnie jest problem z nocowaniem składu i trzeba zjeżdżać do Węglińca. W obecnej sytuacji decyduja kwestie techniczne i do czasu zakonczenia elektryfikacji stacji układ połączeń z Warszawą móglby być inny. Po zakończeniu elektryfikacji moze wrócić do obecnego stanu. Druga sprawa żadna propozycja nie poszła. Musi się zakończyć elektryfikacja stacji aby wprowadzić jakiekolwiek zmiany. Nie chcemy ruszac tego co jest tylko polepszyć trochę rozkład. Ministerstwo w Planie Transportowym na czas remontu WWK chce wprowadzić 2-3 pary na odcinku Zgorzelec-Węgliniec i 4-5 na odcinku Wegliniec-Legnica dalej jest juz tego więcej. Skoro samo Ministerstwo zakłada tyle to niech wprowadzi coś konkretnego. Być może coś nowego na tej trasie by się przydało. Kierunek Poznania i Trójmiasta nigdy nie był realizowany więc spróbować można. Jeżdżace z Legnicy przed pandemią autobusy w kierunku Poznania miały się bardzo dobrze. Myślę że trzy kierunki Warszawa, Przemyśl, Gdynia bardzo sie sprawdzą. W kwestii połączenia z Przemyśla tutaj ciśniemy władze, które niestety są bardzo oporne na sprawy kolejowe w tym regionie. Bedziemy chcieli nawiazać współpracę z Prezydentem Bolesławca. Po elektryfikacji stacji Zgorzelec pójdzie propozycja dwóch par do Warszawy (rano i wieczorem) jednej dziennej do Przemyśla i Trójmiasta. Co do współpracy proszę bardzo jedtem otwarty Noema pisz na priv. Moze zaproponujemy wspólnie cos konkretnego. KODLK ma sie dobrze i nie ma zamiaru się zwijać a problemów w województwie jest nadal sporo. Pozdrawiam.
Światowid, dziękuję za zabranie głosu. Niestety nadal się nie rozumiemy. Po co mam do Ciebie pisać na priv? Przecież pisałam wielokrotnie na przestrzeni lat. Mi nie chodzi o potajemne knucie w wąskim gronie tylko o debatę na forum publicznym. Jeśli chodzi o linię zgorzelecką to przecież nie tylko ja jestem zainteresowana. Jest na forum Stella z Bolesławca, jest Beatrycze z Legnicy, jest janox79 też z Legnicy, są inni forumowicze z tego regionu, których nicków nie pamiętam. Każdy z nich jest zainteresowany, każdy powinien mieć możliwość zabrania głosu odnośnie działalności KODLK, który rości sobie prawo do wpływania na rozkład jazdy poprzez naciski na PKP IC i stosowne ministerstwo.
Ja swoje propozycje rozkładowe przedstawiam na forum, oddając je pod osąd publiczny. Każdy może się odnieść, skrytykować, dodać coś od siebie, zaproponować coś innego. Przecież ja nie mam monopolu na rację. Ty też. Zazwyczaj moje propozycje spotykają się z przychylnością forumowiczy, w każdym razie z krytyką się nie spotkałam (pomijam ustawiczny hejt mikolstwa z regionu jeleniogórskiego, które jest zagorzałym wrogiem dolnośląskiej kolei, ze szczególnym uwzględnieniem Wrocławia i linii zgorzeleckiej).
Konkludując, apeluję o debatę na forum. W oddzielnym wątku, żeby nie zaśmiecać tematów ogólnopolskich. Zresztą na forum jest oddzielny wątek „Połączenia dalekobieżne na linii zgorzeleckiej”:
Paradoksem jest to, że KODLK praktycznie na tym forum nie istnieje. A przypominam, że jest to najstarsze, największe i najpoważniejsze forum kolejowe w polskim internecie. A co Wy robicie? Na durnowatym fejsiku sobie piszecie. To nie jest poważne.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
IC Śnieżkę i Rozewie też chcą przetrasowac z 276 przez Świdnicę by jeździło. A nim tez dużo osób jeździ z Kamieńca, Ziębic czy Strzelina. Jak go przetrząsają to te miasta stracą połączenia z Warszawa i z Gdynia.
Śnieżka ma zostać tak, jak jeździ obecnie a do Trojmiasta beda jeździly pociagi z Pragi w dużej ilosci bo tu wchodzi i RegioJet i PKP Intercity wiec przetrasowanie jednej pary na linię która jest o dawna zapomniana nie robi żadnego problemu. Zreszta tutaj PKP Intercity samo wyszło z taka inicjatywą.
Tygodniowe zmiany w kursowaniu pociągów przez Warszawę
Od piątku 1 października do czwartku 7 października 2021 r. część pociągów PKP Intercity kursujących przez Warszawę pojedzie według zmienionego rozkładu jazdy.
Listopadowe zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity
Przed nami ostatnia korekta obowiązującego rocznego rozkładu jazdy. Zmiany wejdą w życie w niedzielę 7 listopada 2021 roku i będą obowiązywać do 11 grudnia. Warszawę z Poznaniem połączy nowa para pociągów, a wszystkie dzienne pociągi łączące Radom z Warszawą pojadą najkrótszą i najszybszą trasą.
Listopadowa korekta rozkładu jazdy na Mazowszu. Co się zmieni?
Na wielu liniach Mazowsza trwają prace modernizacyjne przy infrastrukturze kolejowej, które wpływają na kształt rozkładu jazdy oraz jego zmiany. Wciąż trwa także przebudowa stacji Warszawa Zachodnia, co przekłada się na częstotliwość i trasy kursowania części pociągów. Koleje Mazowieckie poinformowały o zamianach w rozkładzie jazdy, na jakie liczyć mogą pasażerowie od 7 listopada.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum