Spółka Centralny Port Komunikacyjny uruchomiła szybkie postępowanie wykonawcze na odcinki Kolei Dużych Prędkości: Sieradz – Kalisz – Pleszew oraz Pleszew – Poznań o łącznej długości ok. 160 km.
W ciągu najbliższych dni planowane jest kolejne postępowanie na wykonanie analogicznego opracowania na studia techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) dla odcinka KDP węzeł CPK – Płock – Włocławek o łącznej długości ok. 120 km.
Niemcy zaniepokojeni budową CPK. „Polacy przejmą większość ruchu lotniczego”
„Frankfurter Allgemeine Zeitung“ pisze o planowanym megalotnisku na Mazowszu i zastanawia się nad skutkami dla portów lotniczych w Niemczech. „Czy już wkrótce znacznie więcej ruchu lotniczego będzie obsługiwane przez Polskę?” – martwi się niemiecki dziennik.
CPK: projekt tunelu kolei dużych prędkości w Łodzi będzie kosztował 59,8 mln zł
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zleciła konsorcjum Metroprojektu i SUD Architekt Polska wykonanie projektu 4-kilometrowego tunelu kolei dużych prędkości na zachód od stacji Łódź Fabryczna za 59,8 mln zł netto, podało CPK.
Kto będzie odpowiadał za inwestycje w zakresie CPK? Jest projekt noweli
Sprawy związane z przygotowaniem i realizacją inwestycji w zakresie Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz nadzór nad Polską Agencją Żeglugi Powietrznej zostaną przekazane ministrowi właściwemu do spraw rozwoju regionalnego - wynika z projektu noweli ustawy o działach administracji rządowej.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny przedstawiła preferowany obszar nowego lotniska. Obejmie 41 km kw. na terenie gmin Baranów, Teresin i Wiskitki. Jak zapewnia CPK teren został wybrany tak, żeby zapewnić optymalne parametry operacyjne, a jednocześnie uniknąć ingerencji w tereny najliczniej zamieszkałe i ominąć miejsca ważne dla społeczności lokalnej, np. kościoły, cmentarze i zabytki. Na wskazanym obszarze znajduje się ok. 3800 działek z ok. 520 budynkami mieszkalnymi.
CPK. 5 najważniejszych kolejowych wydarzeń 2021 r.
CPK podsumowuje rok 2021. Spółka podkreśla, że w tym okresie zrealizowała kluczowe procesy, kamienie milowe i zamierzenia, działając na każdym poziomie – lokalnym, krajowym i międzynarodowym. Spółka konsekwentnie prowadziła konsultacje i uzgodnienia z mieszkańcami, samorządowcami, a także m.in. z branżą lotniczą, kolejową, projektową, budowlaną i partnerami zagranicznymi. To wszystko, aby zbliżyć się do najważniejszej daty projektu CPK – wbicia pierwszej łopaty w 2023 roku. Oto przegląd najważniejszych, kolejowych, wydarzeń 2021 roku.
Horała ws. raportu NIK: Wydatki poniesione przez spółkę CPK były racjonalne
Wydatki poniesione przez spółkę Centralny Port Komunikacyjny były racjonalne i adekwatne do stopnia zaawansowania inwestycji - powiedział pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała odnosząc się do raportu NIK. Nie wiadomo, ile dokładnie budowa będzie kosztować - wskazuje NIK.
CPK: Ruszają prace przygotowawcze dla linii do Płocka i Włocławka
Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała umowę na studium wykonalności dla Kolei Dużych Prędkości od węzła CPK - czyli Lotniska Solidarność - przez Płock do Włocławka. Ten ponad 120- kilometrowy odcinek to element tzw. CMK-Północ, czyli przedłużenia Centralnej Magistrali Kolejowej w stronę Kujaw i Trójmiasta.
31 stycznia 2022 r. upłynął termin składania wniosków w postępowaniu pn. „Zawarcie umowy ramowej na prace przygotowawcze przy budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego”. Zgłosiło się 19 podmiotów.
Po co Polsce Centralny Port Komunikacyjny? CPK z serią podcastów o największej inwestycji w Polsce
Po co Polsce Centralny Port Komunikacyjny? Czy badania środowiskowe oznaczają szukanie w gruncie rzeczy? Czy trasowanie Kolei Dużych Prędkości to zwykłe rysowanie na kartce? Odpowiedzi na te i inne pytania można usłyszeć w podcaście „Cześć, pogadajmy konkretnie”, uruchomionym przez spółkę CPK. Premierowe odcinki pojawiają się w każdy wtorek o 10:00 na platformach streamingowych oraz Youtube.
CPK ma też znaczenie militarne. Czy można przyspieszyć jego budowę?
W procesie inwestycyjnym budowy CPK posuwamy się tak szybko, jak to możliwe; do jego przyspieszenia konieczna byłaby zmiana przepisów unijnych - powiedział w czwartek wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Marcin Horała.
Nowe linie kolejowe do CPK mają wspomagać także ruch towarowy
Jakie znaczenie dla ruchu towarowego będzie miało powstanie dziesięciu nowych odcinków linii kolejowych, dla których toczą się obecnie prace studialne? Na których odcinkach powstaną tory dla ruchu towarowego a gdzie na pewno ich nie będzie?
Horała pongliszem o CPK: znaczące zwiększenie military mobility na wschodniej flance NATO
Centralny Port Komunikacyjny miał zostać otwarty do 2027 roku. Tak zapowiadali (i wciąż jeszcze niektórzy to powtarzają) pisowcy politycy. Wiceminister Marcin Horała stwierdził jednak ostatnio, że w 2027 roku to dopiero zakończy się budowa. Loty komercyjne rozpoczną się więc później.
Jak na razie CPK pożera środki, daje okazje do zarobku i jest pretekstem do wysiedlania ludności, która wcale nie chce opuszczać swoich domów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum