Ten Niegocin mógłby jeździć z Łodzi przez Warszawę, Iławę, Olsztyn do Giżycka (Warszawa - Olsztyn w godzinach Warmii) i z Giżycka do Łodzi przez Olsztyn, Olsztynek, Warszawę (Olsztyn - Łódź w godzinach Mazur). Olsztyn - Gdynia - Olsztyn mógłby pojechać skomunikowany Flirt albo wagony z Ukiela. Przynajmniej w korecie czerwcowej na wakacje.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Jeszcze w tym półroczu kolejowe połączenie Wrocławia z Warszawą wzbogacić ma się o drugą parę ekspresów pendolino, których bieg ponadto wydłużony może zostać do Wałbrzycha i Jeleniej Góry.
Tlk Hancza nie jezdzi do Grodna, to chociaz latem czesc wagonow moglaby jechac do Elku rekompensujac IC Mamry na odcinku Bialystok - Elk i wykorzystujac elektrycznego loka..
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
IC Kochanowski z Bydgoszczy do Lublina/Rzeszowa między Włocławkiem a Kutnem z postojami na stacjach Kaliska Kujawskie i Ostrowy. Na marginesie dodam, że od marca pierwszy pociąg osobowy z Włocławka w stronę Kutna odjeżdżać będzie o 09:55.
Masowa zamiana postojów technicznych na handlowe w PKP Intercity bez sukcesu
Zamiana postojów technicznych na handlowe w PKP Intercity zakończyła się fiaskiem. Obecnie pociągi zatrzymują się tylko w niewielkiej części miejsc, które wyznaczono do zatrzymania i zabierania pasażerów rok temu.
TLK Uznam zmienia przebieg trasy z powodu nocnych zamknięć stacji Kutno. Matysiak: „Ministerstwo minęło się z prawdą”
Wraz z wejściem w życie wiosennej korekty rozkładu jazdy zacznie obowiązywać zmiana, która w szczególności dotknie kutnian pracujących do późna w Warszawie. Powodem są nocne zamknięcia stacji Kutno wprowadzane w ramach prac realizowanych przez PKP PLK.
Jak na moje to po zakończeniu remontu Warszawa - Poznań i Poznań - Szczecin to czas jazdy na tym odcinku stanie się na tyle krótki, że uruchamianie nocnego pociągu tą trasą nie będzie miało sensu (wyjazd albo przyjazd miałby miejsce w środku nocy a to frekwencji nie wygeneruje). Dlatego uważam, że aby nie likwidować połączenia całkowicie albo sztucznie nie wydłużać postojów na trasie to docelowo TLK Uznam powinien zostać przetrasowany właśnie tak, jak pojedzie od marca czyli przez Łódź, Poznań i Kostrzyn. Na trasie przez Kostrzyn chętni na korzystanie z tego pociągu są, a i dodatkowe nocne połączenie Poznania z Łodzią się przyda. Dla Mieszkańców Kutna i Konina sprawę połączenia z Warszawą powinien załatwić wieczorny IC Warta do Poznania.
A jeśli nawet po zakończeniu remontów Uznam miałby zostać na trasie przez Konin, to od Poznania i tak powinien jechać przez Kostrzyn.
krzychu12231, na jakie skrócenie czasu Ty liczysz? 15 może 20 minut, nic więcej. I już widzę te tłumy chętnych na Widzewie, chcących wsiąść w pociąg przed północą i wysiąść w Poznaniu na głównym o 3 nad ranem. Te połączenie ma dowieźć Warszawiaków do Szczecina i Świnoujścia na w miarę sensowną godzinę. Jedyna możliwość, jaką ja widzę, to wydłużenie do Lublina (a być może do Rzeszowa) i dołożenie wagonów bezpośrednich do Białegostoku, tak aby stworzyć atrakcyjny czasowo, i względnie turystycznie, korytarz łączący wschód z zachodem/północą Polski.
Nawet z Lublina i Bialegostoku to przez Łódź to nie jest złe rozwiązanie zwłaszcza że ostatnio Łódź utraciła połączenie nocne a warto by tą lukę wypełnić.
Krystian, Po remoncie pociąg ma pokonywać trasę Warszawa - Szczecin w 5 godzin.
Odjazd z Lublina o 21, Warszawa 23, Łódź po północy, Poznań 3, Szczecin 5, Świnoujście 7.
Powrót Świnoujście o 20 Szczecin 22, Poznań po północy, Łódź 3, Warszawa przed 6, Lublin po 8.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum