Jakie były przyczyny odwołania prezesa oraz członków zarządu? Jaki wpływ na sytuację rynkową PKP Cargo miała decyzja o sprzedaży 441 lokomotyw? Jaki jest obecny stan finansowy spółki? M.in. z takimi pytaniami zmierzył się w odpowiedzi na interpelację poselską Maciej Małecki, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.
Zarząd PKP Cargo przedstawił szacunkowe wyniki finansowe za 2021 r. Starta netto wyniosła 225, 3 mln zł. Przewoźnik poinformował także o wszczęciu sporu zbiorowego przez związki zawodowe.
Grupa PKP Cargo szacuje, że przychody z tytułu umów z klientami w 2021 r. wyniosły 4,266 mld zł, strata operacyjna 08,8 mln zł a EBITDA osiągnęła 513,2 mln zł.
PKP Cargo straciło w dwa lata prawie pół miliarda złotych
Spółka PKP Cargo opublikowała oficjalny raport na temat wyników Grupy za 2021 rok. Przychody z działalności lekko wzrosły w porównaniu z ubiegłym rokiem, do 4,326 mld złotych. Jednak wynik na działalności jest gorszy – spadł z minus 186 mln zł do minus 208,8 mln zł. Strata netto to 225,3 mln zł, wobec 224,3 mln zł rok temu. EBIDTA w 2021 roku wyniosła 513,2 mln zł. Natomiast wynik EBIT był ujemny w wysokości 208,8 mln zł. Spadły zobowiązania długoterminowe grupy (z 3 mld zł do 2,83 mld zł), ale wzrosły krótkoterminowe (z 1,37 mld zł do 1,74 mld zł).
WP: PKP Cargo Connect ma spółkę z rosyjskim oligarchą
Jak odkryła Wirtualna Polska, spółka Transgaz posiadająca terminal gazowy w Małaszewiczach - jest pod wspólną kontrolą rosyjskiego oligarchy Jakowa Gołdowskiego oraz PKP Cargo.
Spółka Transgaz została powołana w roku 1997. Jej głównymi udziałowcami są PKP Cargo Connect z grupy PKP Cargo oraz spółka Polski Gaz. Firma zajmuje się przeładunkiem gazów skroplonych na terminalu przeładunkowym zlokalizowanym w obszarze działania terminalu Małaszewicze.
Rada Nadzorcza PKP Cargo uzupełniła skład zarządu. Pana Jacka Rutkowskiego powołano na członka zarządu ds. handlowych a pana Macieja Jankiewicza powołano na członka zarządu ds. finansowych.
13 kwietnia 2022 r. prezesem PKP Cargo został Dariusz Seliga. To były poseł Prawa i Sprawiedliwości, pełnił tę funkcję przez trzy kadencje: od 2005 do 2015 r. Został zawieszony w prawach członka PiS w kwietniu 2015 r. po tym, gdy prokuratura zajęła się nieprawidłowościami przy uzyskiwaniu przez niego pozwolenia na broń (wkrótce potem Komenda Główna Policji stwierdziła nieważność pozwolenia wydanego przez łódzką komendę wojewódzką). W wyniku tej afery Seliga nie wystartował w wyborach w 2015 r., które wygrał przez PiS.
27.04 na komisji infrastruktury Prezes Maminski przedstawil sytuacje w grupie PKP zaznaczajac ze wszedzie jest dobrze poza PKP Cargo. A w Cargo wiadomo - żądania. Prezes odrazu przeliczyl ze 600zl podwyzki dałoby z pochodnymi 1100 zl a nawet 1500zl. A to dla zwykłych kolejarzy za dużo bo nie wiedzieliby na co tyle pieniędzy wydać. Srednia płaca w spolce wynosi 6 tys. Ale wiadomo jeden ma 8tys drugi ma 4 tys i srednio maja 6 tys więc wcale nie jest zle. Oczywiście na koniec wystąpienia Prezes życzył stronie zwiazkowej Owocnych rozmów ktore jak wiemy owoców nie wydaly a szkoda.
xdcam, no cóż, PKP Cargo jest spółką giełdową, a w tej spółce – jak wiadomo – rządzi beton związkowy. Efekt rządów wąsaczy najlepiej odzwierciedla kurs akcji.
Osiem lat temu jedna akcja PKP Cargo była warta ponad 90 zł, pięć lat temu ok. 65 zł, trzy lata temu 43 zł, rok temu 23 zł, a dziś nieco ponad 11 zł. To jest dno, choć nie mam żadnych wątpliwości, że będzie jeszcze gorzej. Rządy związków zawodowych jeszcze nigdy nigdzie nie przyniosły nic dobrego. Dowody tutaj:
Szacunkowe wyniki Grupy PKP Cargo za I kw. 2022 r.
Zarząd PKP Cargo opublikował szacunkowe wyniki finansowe i operacyjne za pierwszy kwartał 2022 r. Grupy PKP Cargo. Są one lepsze niż w analogicznym okresie 2021 roku.
Przychody z tytułu umów z klientami wyniosły w okresie styczeń – marzec ponad 1 mld 166 mln zł, podczas gdy w tym samym okresie 2021 r. przychody wyniosły 996 mln zł oraz 1 mld 35 mln w 2020 r.
Premier Mateusz Morawiecki zobowiązał giełdową spółkę PKP Cargo do priorytetowego transportu węgla do 31 grudnia 2022 r. Jeśli z tego powodu zawiesi ona przewóz innych towarów, co oznaczałoby zerwanie zawartych już umów i straty, firma ma otrzymać odszkodowanie.
Zamknęli kopalnie, zezłomowali węglarki. Teraz ich brakuje. Presja na węgiel
PKP Cargo ma w pierwszej kolejności rozwozić węgiel, nawet za cenę zrywania innych kontraktów i wypłaty z tego tytułu odszkodowań. Prezes spółki odpowiada, jak cała operacja ma wyglądać. Przyznaje też, że brakuje węglarek, bo wcześniej zostały zezłomowane w związku z zamykaniem kopalń.
Grupa PKP Cargo podała wstępne wyniki finansowe za I półrocze 2022 r.
Przychody Grupy PKP Cargo z umów z klientami za pierwsze półrocze 2022 r. wyniosły 2,45 mld zł i były o ponad 400 mln zł większe niż w tym samym okresie 2021 roku.
EBIDTA sięgnęła kwoty 371,5 mln zł (wzrost o prawie 145 mln zł r/r). EBIT wyniósł 6,1 mln zł (przed rokiem: – 128,3 mln zł), a wynik netto zamknął się stratą w wysokości 42,4 mln zł (rok temu strata netto wyniosła 130 mln zł).
Pociągi Grupy PKP Cargo przewiozły 51 mln ton towarów (wzrost o prawie 2,5 mln ton r/r)
Największy polski przewoźnik towarowy stracił od stycznia do czerwca 42,4 mln zł. Strata jest jednak o wiele niższa od tej z pierwszej połowy ubiegłego roku, i to mimo wybuchu wojny w Ukrainie, będącego ciosem dla przewozów w kierunku wschodnim. Lepsze, niż rok temu, są też dane dotyczące przewozów i wskaźnika EBITDA – informuje w raporcie bieżącym PKP Cargo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum