Na tym bilecie możesz jeżdzić do woli w godzinach, w których wskazałeś, w pociagach DB w Branderburgii oprócz ICE czyli w metrze, s-Bahn, komunikacji miejskiej.
Najlepiej jak wejdziesz na stronę DB bahn.de i tam sprawdz połaczenia bo ja oststnio "naciąłem" się na nieprawidłowy rozkład jazdy w sitkolu na tej trasie.
BBT jest ważny od 9, ale w przypadku połączeń Szczecin - Berlin jest on ważny od wczesnych godzin rannych. Sam wyjeżdżałem pierwszym pociągiem do Angermunde z przesiadką, w Berlinie byłem o 7 i przez dwie godziny przemieszczałem się pieszo.
A ICE to sa tylko te superszybkie pociągi. IC to co innego.
W weekendy to słyszałem ale o tym, że można na Brandenburg-Berlin-Ticket (BBT) poruszać się w dni tygodnia przed 9.00 z przesiadkami ze Szczecina to nie, na pewno tak jest?
Kolega dzwonił na informacje i mu powiedzieli, że nie można, ponieważ bilet jest ważny od 9.00.
Później dzwonił na inny numer do informacji i powiedziano, że ogólnie nie można z wyjątkiem połączeń bezpośrednich czyli te połączenie Szczecin - Berlin po godzinie 6.00.
I tak w sumie każdy mówi co innego, a jak jest naprawdę?
Ja wyjeżdzałem na BBT ze Szczecina w sobotę o 6.11 i bilet był ważny do 03.00 w niedzielę. Nie ma znaczenia czy jest to połączenie bezposrednie czy z przesiadką.
Nieco bliżej modernizacji połączenia Szczecin – Berlin.
Rezolucję w sprawie przyspieszenia prac nad modernizacją połączenia kolejowego Szczecin - Berlin podpisali we wtorek przedstawiciele Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego (SOM) i Samorządowego Forum Sąsiedzkiego Berlin – Brandenburgia.
Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, do podpisania rezolucji doszło na Forum Metropolitalnym Szczecin – Berlin, które odbyło się na Uniwersytecie Szczecińskim. Wzięło w nim udział około 160 osób, m.in. reprezentanci samorządów i eksperci obu stron. To pierwsze spotkanie przedstawicieli SOM i Forum Berlin – Brandenburgia. Inicjatywa wyszła od Berlina.
Przewodniczący obu obszarów metropolitalnych (Piotr Krzystek oraz Jens-Holger Kirchner) podpisali rezolucję w sprawie przyspieszenia prac nad modernizacją połączenia kolejowego Szczecin-Berlin. „GW” przypomina, że w 2012 r. została podpisana polsko-niemiecka umowa „o współpracy przy rozwoju połączenia kolejowego Szczecin – Berlin”. Przewiduje ona m.in. elektryfikację na odcinku pomiędzy stacjami Passow i Szczecin Gumieńce, ale w odległej perspektywie, bo do 2020 roku. Wtorkowa rezolucja ma przyspieszyć prace. Rezolucja skierowana została do odpowiednich ministerstw w Polsce i w Niemczech.
Niemcy wybudują drugi tor na odcinku z Berlina do Szczecina. Są pieniądze i konkretny harmonogram
W 2021 r. ruszy rozbudowa linii kolejowej między Angermünde a granicą z Polską. Kluczowa będzie elektryfikacja linii i dobudowanie drugiego toru na newralgicznym, 30-kilometrowym odcinku przed granicą. W efekcie, w 2026 r., pociągi mają pokonywać odcinek Berlin – Szczecin w 1,5 godziny, będzie też możliwość zwiększenia częstotliwości ich kursowania.
PLK szykują lepsze podróże koleją na linii Szczecin Główny – granica polsko-niemiecka
Skrócenie czasu podróży, lepszy dostęp do pociągów, sprawniejszy przewóz towarów, większe bezpieczeństwo, nowoczesne i wygodne perony – to przewidywane efekty prac planowanych na liniach kolejowych między Szczecinem Głównym a granicą państwa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały wykonawcę dokumentacji projektowej.
Więcej pociągów transgranicznych dzięki umowie ramowej Polregio z DB Regio.
Polregio i DB Regio AG Region Nordost podpisały nową umowę ramową, która reguluje współpracę pomiędzy obiema spółkami w zakresie przewozów transgranicznych. Obecnie Polregio uruchamia codziennie ponad 35 par pociągów pomiędzy Polską a Niemcami. Tylko w relacji Szczecin – Berlin, po zakończeniu modernizacji trasy kolejowej, liczba pociągów wzrośnie do 50.
Niemieckie gminy chcą pociągów Szczecin – Berlin co godzinę
Na razie pociągi między Szczecinem a Berlinem zastępowane są komunikacją zastępczą. Tak będzie zapewne przynajmniej do końca 2026 roku. Ale trwają już dyskusje o rozkładzie jazdy dla pociągów Berlin – Szczecin, które mają ruszyć po gruntownej modernizacji linii.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum