Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Miasto Śrem chce przejąć linię kolejową
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 17-01-2012, 17:45   Miasto Śrem chce przejąć linię kolejową Odpowiedz z cytatem

Samorząd miejski w Śremie przejął miejscowy dworzec kolejowy. Obecnie jest w trakcie przejmowania majątku linii kolejowej Śrem – Czempiń (odcinek linii nr 369), którą zamierza zrewitalizować w nowym rozdaniu środków z Unii Europejskiej. Koszt inwestycji - 15 mln zł.

Adam Lewandowski, burmistrz Śremu, tłumaczy, że 15 mln zł to wydatek na który Śremu obecnie nie stać, dlatego samorząd ubiega się o wsparcie z funduszy unijnych.

– Planujemy otwarcie połączeń turystycznych na trasie Śrem - Czempiń już w roku 2012, a w latach 2012-2017 regularnej linii wakacyjnej. Utrzymanie linii w tym czasie spadłoby na gminę Śrem. Nie liczymy tutaj na zyski, chodzi nam o promocję ruchu kolejowego. Sprzęt kolejowy czyli składy i lokomotywę będziemy wynajmowali. Zabiegamy też o wpisanie linii Śrem - Czempiń w system Wielkopolskich Linii Kolejowych – opowiada Lewandowski.

Docelowo trasa miałaby stanowić element komunikacji pomiędzy Śremem a Czempiniem, a przede wszystkim z Poznaniem, dokąd dojeżdża bardzo wielu mieszkańców Śremu i okolic. Władze miasta liczą, że połączenie kolejowe będzie stanowić alternatywę dla ruchu autobusowego i samochodowego. - Działania te wpisują się w strategię rozwoju Śremu, który jest członkiem Stowarzyszenia Metropolia Poznań – dodaje burmistrz Lewandowski.
Osobowe połączenie kolejowe między Czempiniem a Jarocinem (na której to trasie leży Śrem) zostało zlikwidowane w roku 1992. Obecnie na trasie kursują nieliczne pociągi towarowe jeżdżące m.in. do Odlewni Żeliwa w Śremie czy do śremskiej Elektrociepłowni. Po likwidacji linii osobowej i zamknięciu dworca kolejowego cała infrastruktura uległa degradacji. Trzy lata temu burmistrz Śremu rozpoczął intensywne działania mające na celu poddanie tych obiektów rewitalizacji.

W roku 2011 samorząd przejął na własność – za długi związane z niepłaceniem przez PKP S.A. podatku od nieruchomości - dworzec kolejowy. Planowane jest dostosowanie obiektu do wymogów operacyjnych. Część budynku będzie też przeznaczona na cele komercyjne. Od 2011 roku miasto organizuje tzw. Pikniki Kolejowe, podczas których kursuje skład osobowy. Skorzystało już z przejażdżki około 3,5 tysiąca mieszkańców. Miasto pracuje też nad treścią porozumienia międzygminnego, które wyreguluje problemy związane z eksploatacją linii w przyszłości.


źródło: KOW
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hewak Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 17-01-2012, 20:34   Re: Miasto Śrem chce przejąć linię kolejową. Odpowiedz z cytatem

pospieszny napisał/a:
Osobowe połączenie kolejowe między Czempiniem a Jarocinem (na której to trasie leży Śrem) zostało zlikwidowane w roku 1992.


Pociągi pasażerskie między Jarocinem a Czempiniem przestały jeździć 27 marca 1995.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 22-12-2022, 14:04    Odpowiedz z cytatem

Powrót pociągów do Śremu o krok bliżej.

Województwo wielkopolskie chce realizować wszystkie pięć projektów w ramach programu Kolej+. Samorząd niedługo powinien zawrzeć z PKP PLK umowy na realizację projektów, co zdaniem Gazety Wyborczej miałoby nastąpić już w grudniu. Efektem inwestycji ma być powrót pociągów do Śremu.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/powrot-pociagow-do-sremu-miedzychodu-czy-gostynia-o-krok-blizej-110842.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Groźny Fanatyk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Poznań Karolin

PostWysłany: 20-06-2023, 15:18    Odpowiedz z cytatem

Jechałem tamtędy wczoraj.
Jestem ciekaw czy projekt rewitalizacji będzie zakładał poprowadzenie linii po istniejącym śladzie czy coś innego wykombinują. Bo na odcinku Manieczki-Śrem problem jest naprawdę duży. Poszerzona droga wojewódzka niemal dotyka torowiska i tak to idzie tuż przy sobie przez kilka kilometrów. Przed samym Śremem zaczynają się zabudowania - co 20, 30 metrów z DW idą w bok przez tory przejazdy do nowo wybudowanych domów. Powstały oczywiście na dziko ale do tej pory nikomu to nie przeszkadzało. Jak to rozwiązać gdy linia będzie czynna?
To nie będzie bułka z masłem, ta rewitalizacja.

_________________
EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mkonst Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Mar 2013
Skąd: Poznań

PostWysłany: 30-08-2023, 11:42    Odpowiedz z cytatem

Warte blisko 31 mln zł umowy z wykonawcami na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla trzech dużych projektów kolejowych w Wielkopolsce podpisały we wtorek w gmachu Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Więcej:
https://gloswielkopolski.pl/ruszaja-wielkie-inwestycje-kolejowe-w-wielkopolsce-sprawdz-gdzie-powstana-nowe-polaczenia/ar/c1-17842543

_________________
Pozdrawiam mkonst
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl