W sobotę na szlak wyruszył pierwszy w tym roku pociąg Kolei Wielkopolskich prowadzony lokomotywą parową. Poprowadzony przez Pt47-65 skład wykonał dwie pary kursów między Wolsztynem a Poznaniem. Na przełomie sierpnia i września ma odbyć się – według wstępnych planów – tradycyjna Parada Parowozów.
Parowozownia Wolsztyn na zakupach. Wagony sypialne, restauracyjny i odnowa 10 lokomotyw.
Parowozownia Wolsztyn przymierza się do inwestycji.Jak powiedział Wojciech Marszałkiewicz, szef instytucji, zamierza kupić wagony z myślą o przewozach turystycznych i odświeżyć parowozy, które są w nienajlepszym wizualnym stanie.
Wielkopolska: Przyszły sezon pociągów parowych raczej bez zmian
16 listopada upływa termin składania ofert w przetargu Kolei Wielkopolskich na obsługę rozkładowych pociągów parowych. Oferta na liniach z Wolsztyna do Leszna (w dni powszednie) i do Poznania (w sobotę) pozostanie bez większych zmian. Sezon rozpocznie się w połowie stycznia, a zakończy – w listopadzie.
Wielkopolska: Przyszły sezon pociągów parowych raczej bez zmian
16 listopada upływa termin składania ofert w przetargu Kolei Wielkopolskich na obsługę rozkładowych pociągów parowych. Oferta na liniach z Wolsztyna do Leszna (w dni powszednie) i do Poznania (w sobotę) pozostanie bez większych zmian. Sezon rozpocznie się w połowie stycznia, a zakończy – w listopadzie.
Parowozownia Wolsztyn chce obsługiwać pociągi dla Kolei Wielkopolskich
Koleje Wielkopolskie otworzyły oferty w postępowaniu na usługę trakcyjną obejmującą pracę lokomotywy parowej z drużyną trakcyjną ze składem wagonowym składającym się z 2 wagonów pasażerskich. Jedyną ofertę złożyła Parowozownia Wolsztyn.
Parowozownia Wolsztyn blisko uruchamiania połączeń dla Kolei Wielkopolskich
Koleje Wielkopolskie przedstawiły informację z otwarcia ofert w drugim przetargu na świadczenie usługi trakcyjnej obejmującej pracę lokomotywy parowej z drużyną trakcyjną ze składem wagonowym składającym się z 2 wagonów pasażerskich. Jedyna ofertę złożyła Parowozownia Wolsztyn.
Parowozownia Wolsztyn będzie obsługiwać pociągi dla Kolei Wielkopolskich
Koleje Wielkopolskie wybrały ofertę Parowozowni Wolsztyn jako najkorzystniejszą w drugim przetargu na świadczenie usługi trakcyjnej obejmującej pracę lokomotywy parowej z drużyną trakcyjną ze składem wagonowym składającym się z 2 wagonów pasażerskich.
Parowozownia w Wolsztynie jest perełką na skalę światową. I choć obiekt nieprzerwanie uruchamia regularne połączenia pasażerskie prowadzone czynnym parowozem, to sytuacja parowozowni nie jest łatwa. Instytucja dysponuje tylko jednym sprawnym parowozem, a ponadto cierpi z powodu ogromnej inflacji, w szczególności wzrostów cen węgla. Jaki los czeka więc wolsztyńską placówkę?
Z dokumentacji finansowej Parowozowni Wolsztyn wynika, że procentowy wzrost cen materiałów i usług w porównaniu 2021 r. do 2022 r. wyniósł: Oleje i paliwa płynne – 122%, Paliwa stałe – węgiel – 400%, Wyroby ze stali – 219%, Usługi zewnętrzne – naprawy taboru – 123% – tłumaczy Włodzimierz Finke.
SMS z przekazem dnia dla urzędników UMWW: "Ten pan już tu nie pracuje. Inflacja wynosi 15 procent."
Parowozownia Wolsztyn nie dysponuje aktualnie sprawnym parowozem, lecz jest to tylko stan przejściowy. Przewoźnik naprawia bowiem 3 lokomotywy, które powinny wrócić do służby w kolejnych miesiącach, a niedawno ogłoszono także zbiórkę publiczną na naprawę jednostki Tr5-65. Na tym jednak nie koniec, ponieważ władze placówki zapowiadają, że pod parę może wrócić również kultowa "Piękna Helena", choć będzie to możliwe pod pewnymi warunkami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum