Wysłany: 04-07-2023, 03:00 Awaryjne Zamykanie Rogatek - Napędy Typu JEGD-50
Witam wszystkich serdecznie. Mam pytanie dotyczące awaryjnego zamykania rogatek z napędami typu JEGD-50. Na nastawnikach/manipulatorach dróżnicy oprócz przycisków do zamykania i otwierania rogatek, bardzo często mają jeszcze przycisk do awaryjnego zamykania rogatek, oznaczony jako AZ lub po prostu "Awaryjne Zamykanie". Na czym dokładnie polega to awaryjne zamykanie od strony technicznej? Co dzieje się w przypadku naciśnięcia przycisku AZ? Czy po naciśnięciu tego przycisku w napędach typu JEGD zwalniana jest jakaś blokada i drągi rogatek same swobodnie opadają, czy też przycisk AZ uruchamia jakiś osobny układ zasilania napędów rogatkowych w przypadku np awarii zasilania głównego? A jak wygląda kwestia podnoszenia rogatek po zamknięciu awaryjnym? Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje dotyczące zasady i sposobu działania mechanizmu awaryjnego zamykania rogatek.
AZ stosuje się na nastawnikach przejazdów kategorii A, obsługiwanych "z odległości" (powyżej 60m), na krórych najpierw włącza się sygnalizacja świetlna, a dopiero po 8 lub, od kilku lat, 13 sekundach zaczynają opadać drągi.
Przycisk służy do pominięcia zwłoki czasowej i natychmiastowego rozpoczęcia zamykania, w sytuacjach awaryjnych, np. kiedy nadjeżdża niezgłoszony dróżnikowi, pociąg.
Naciśnięcie podaje "+" zasilania na stycznik sterujący kierunkiem obrotów silnika, który umieszczony jest w każdym z napędów.
Wielkie dzięki, właśnie o to mi chodziło Zawsze myślałem, że AZ stosowane jest w przypadku całkowitej awarii zasilania, ale się myliłem Czy po naciśnięciu przycisku AZ sygnalizacja dzwiękowa na przejeździe również nie jest uruchamiana?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum