jano, generalnie masz rację, choć tę kosmetyczną zmianę w rozkładzie uważam za pozytywną. Jednak poczekałabym z tym do grudnia. No i przede wszystkim zmieniłabym oznaczenia obu tych pociągów na przyspieszone, bo ten do Zgorzelca w praktyce nie będzie już Sprinterem.
A jak dla mnie ta zmiana jest beznadziejna - na odcinku Wrocław - Węgliniec pociągi się dublują, w dodatku mając idiotyczne rozkłady zatrzymując się trochę tu a trochę tu? Po co! Niech jeden będzie osobowy a drugi Sprinter (najlepiej żeby było tak jak jest tylko żeby godziny trochę bardziej od siebie odsunęli np. Lubań o 17:30 a Zgorzelec o 18:15). A znając warunki wrocławskie to obydwa będą odjeżdżać z tego samego peronu mimo że w rozkładzie jest inaczej i ludzie będą latać jak kurczaki bez głów z pociągu do pociągu.
KraxWRO, no i co z tego, że pociągi się dublują, skoro oba są zatłoczone. Ilekroć jadę Sprinterem do Zgorzelca, frekwencja często przekracza 100 proc. w 5-członowym Impulsie. Od września w tym pociągu będzie jeszcze większy tłok, bo dojdą pasażerowie ze wszystkich stacji między Wrocławiem a Legnicą, którzy dotąd jeżdżą składem do Lubania.
Generalnie większość pociągów do Zgorzelca i Lubania powinno jeździć jako przyspieszone, bo są to trasy długie, a pociągi są zatłoczone. Tymczasem jako przyspieszone jeżdżą pociągi relacji Wrocław - Legnica co zakrawa na absurd (przykładowo, o 7:24 jest przyspieszony do Legnicy, zaś o 7:47 osobowy do Lubania). Natomiast do Lubina większość pociągów to albo Sprintery, albo przyspieszone.
Na linii zgorzeleckiej od dawna wszystko jest postawione na głowie, nikt w KD/UMWD nie ma na nią żadnego pomysłu (ostatni ich wytwór to poranny pociąg Bolesławiec - Zgorzelec). Ciągle coś mącą w rozkładzie, ciągle coś przesuwają, kombinacji nie ma końca. Tak było za prezesury Rachwalskiego, kiedy notorycznie psuto ofertę na linii zgorzeleckiej i niewiele lepiej jest teraz. Oczkiem w głowie wierchuszki KD/UMWD jest Lubin i wszystko pod Lubin jest robione.
W nowym rozkładzie jazdy w zasadzie nic się nie zmieni:
Zmiana rozkładu Kolei Dolnośląskich już za kilka dni. Nowe kierunki, remonty i zamknięte trasy
Zmiany w rozkładach jazdy pociągów należących do Kolei Dolnośląskich. Na początek września spółka zapowiada uruchomienie nowych połączeń do Góry Śląskiej i Sycowa. Niestety szykują się również remonty, a wraz z nimi przesiadki i przejazdy autobusową komunikacją zastępczą.
Pociagi relacji Wroclaw -Luban powinne jezdzic jako przyspieszone.
Argumenty za:
1. najdluzsza odleglosc powinna byc skrocona czasowo by szybciej dojechac do Wroclawia lub Lubania
(najbardziej skrajne polozone miasta na Dolnym Slasku powinny miec przespieszone relacje)
2. zatloczone pociagi we Wroclawiu do Lubania, tlok az do Boleslawca ( zerowy komfort podrozy do Lubania
3. reaktywqcja odcinka Gryfow Slaski - Swieradow - Zdroj powinna wymusic jeszcze bardziej skrocenie czasu podroy do Wroclawia z przesiadka w Lubaniu (lub w Gryfowie o ile pociagi relacji Wroclaw-Luban, zostana przedluzone do Gryfowa Slaskiego)
KONIECZNE: odnowa ok. 5-8 km torow na odcinku Luban- Gieraltow Wykroty. Pociagi traca czas przejazdu przez totalnie zdezelowane torowisko, ktore od lat 90- tych jest w oplakanym stanie.
Korekta rozkładu jazdy pociągów Kolei Dolnośląskich – co się zmienia?
W niedzielę 12 listopada wchodzi ostatnia już w 2023 r. korekta rozkładu jazdy Kolei Dolnośląskich. Obowiązywać będzie do soboty 9 grudnia br. Dzień później, w niedzielę 10 grudnia wejdzie już w życie nowy, roczny rozkład. Jakie najważniejsze zmiany czekają pasażerów?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum