Półtora roku negocjacji i ciągle nic. Mowa o przywróceniu we Wrocławiu wspólnego biletu na kolej i komunikację miejską, który nie funkcjonuje z powodu braku porozumienia między Urzędem Miasta a przewoźnikami kolejowymi.
Przystanki kolejowe powstaną na wrocławskich Krzykach. Jest przetarg! PKP szykuje się do dużej inwestycji
Spółka PKP PLK ogłosiła przetarg na opracowanie projektu dotyczącego rozbudowy wrocławskiego węzła kolejowego. Po towarowej obwodnicy Wrocławia, która znajduje się na południu miasta, pojadą pociągi pasażerskie. Na Krzykach powstaną nowe przystanki kolejowe. Będzie też wiadukt nad ulicą Bardzką.
Wrocławska kolej przyszłości. Koalicja Obywatelska pokazuje plany
Tunele kolejowe w mieście, przebudowa kilku linii pod Wrocławiem oraz nowe stacje i przystanki kolejowe - tak ma wyglądać w przyszłości wrocławska kolej aglomeracyjna. Założenia kolejowej rewolucji przygotowali naukowcy z Uniwersytetu Wrocławskiego i Polityki Wrocławskiej. Ale zaprezentują je dziś działacze Koalicji Obywatelskiej. Czy obiecają jednocześnie, że nowy rząd je zrealizuje?
Pociągi nie dla wszystkich wrocławian? Niektóre nie zatrzymują się na stacjach przy dużych osiedlach. Korki będą rosnąć
Nie wszystkie pociągi będą się zatrzymywać na Wojszycach i Partynicach. Głównie po to, aby zapewnić mieszkańcom innych miast (tj. Bielawa, Świdnica) szybszy dojazd do Wrocławia. Na linii kolejowej nr 285 jeździ ok. 1800 pasażerów dziennie. Gdyby szynobusy zatrzymywały się przy ul. Zwycięskiej i Grota-Roweckiego, część mieszkańców Wojszyc, Partynic czy Ołtaszyna mogłaby zrezygnować z samochodu i nieco odkorkować miasto. Połączenia "pospieszne" omijają te dwa przystanki.
Przystanek kolejowy Arkady. Ważna inwestycja dla kolei miejskiej Wrocławia
Przystanek Arkady przy ul. Świdnickiej to jedna z kluczowych inwestycji kolejowych dla Wrocławia. Powinien być częścią rozbudowy estakady kolejowej o czwarty tor. Położony byłby na skraju osiedli Powstańcow Śląskich i Przedmieście Świdnickie, zwiększając dostęp kolei do centrum Wrocławia, gdyż byłby lepiej położony niż Dworzec Główny względem Starego Miasta.
Szybka kolej miejska we Wrocławiu? Pociągiem można by dojechać od Swojczyc do dworca Świebodzkiego
Podziemna trasa kolejowa od Swojczyc do dworca Wrocław Świebodzki ze stacją w Rynku i na innych ważnych węzłach przesiadkowych oraz tunel pomiędzy dworcami Głównym i Świebodzkim. To pomysł na budowę kolei średnicowej we Wrocławiu, który zaproponował doktorant z politechniki Wrocławskiej mgr inż. Mariusz Korzeń.
Jak ratować sytuację na węźle wrocławskim? Urząd marszałkowski ma swój plan
Na stacji Wrocław Główny skończyła się przepustowość nie tylko w godzinach szczytu. Uzyskanie slotów na wjazd i wyjazd ze stacji jest od rana do wieczora niemal niewykonalne. To prowadzi do zablokowania możliwości rozwoju oferty zarówno pociągów regionalnych, jak i dalekobieżnych, a w przyszłości także aglomeracyjnych. Każde opóźnienie pociągów, zwłaszcza PKP Intercity, ma poważne konsekwencje dla działania kolei w całym regionie.
Koleje Dolnośląskie apelują: włączmy Towarową Obwodnicę Wrocławia do ruchu pasażerskiego
Dolnośląski przewoźnik ma plan na upłynnienie ruchu kolejowego we Wrocławiu. Do aktualnej siatki połączeń miałaby zostać włączona magistrala towarowa, która jest obecnie wykorzystywana wyłącznie do przewozu towarów, ale nie pasażerów. Według zarządu Kolei Dolnośląskich jest funkcje mogłyby zostać rozszerzone. Rozwiązanie popiera Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Projekt szybkiej kolei miejskiej nabiera rozpędu. Możliwość podróżowania pociągiem z jednego końca miasta Wrocławia na drugi w 25 minut, wielu osobom ułatwiło by życie.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Wrocławskie tory towarowe także dla pociągów osobowych?
Koleje Dolnośląskie chcą jeździć po torach, po których we Wrocławiu obecnie odbywa się tylko ruch towarowy. W kilku miejscach mogłyby powstać nowe przystanki osobowe, które stanowiłyby zalążek przyszłej kolei miejskiej.
Kolejowa obwodnica Wrocławia? Najpierw trzeba wyremontować tory towarowe. Urząd Marszałkowski jest "za"
Dolnośląski przewoźnik podzielił się planami dotyczącymi rozwoju komunikacji zbiorowej przy pomocy pociągów. Jeśli udałoby się uruchomić tory używane obecnie jedynie przez pociągi towarowe, czas podróży mógłby skrócić się o kilkadziesiąt minut. Jak to wygląda w praktyce?
Pociągami Kolei Dolnośląskich i Polregio na Urbancard! W granicach Wrocławia wystarczy jeden bilet – na kolej i MPK
W czwartek (27 czerwca) zapadło porozumienie w sprawie honorowania Urbancard, czyli biletów komunikacji miejskiej, w pociągach Kolei Dolnośląskich i Polregio. System będzie działać od sierpnia. Przejazd pociągami Kolei Dolnośląskich i Polregio na bilet Urbancard będzie obowiązywał w granicach miasta, na wszystkich przystankach kolejowych, które mają w nazwie Wrocław. Dodatkowo dotyczy to również przystanku kolejowego Iwiny, z którego korzystają mieszkańcy Jagodna.
Pirat, czyli już zatłoczone pociągi do Lubania i Zgorzelca po wakacjach będą jeszcze bardziej zatłoczone. Wrocławianie jadący z Dworca Głównego na Nowy Dwór czy do Leśnicy pozajmują miejsca siedzące, jak to już bywało notorycznie kilka lat temu, a ludzie jadący do Bolesławca, Lubania, Zgorzelca będą się tłoczyć na stojąco pod kiblem i przy drzwiach. Brawo UMWD, brawo KD!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum