Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Ciężki zawód maszynisty
Autor Wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-09-2023, 19:11    Odpowiedz z cytatem

Czas pracy maszynistów 2023: przepisy, regulacje, innowacje

Czas pracy maszynistów stanowi jeden z kluczowych czynników wpływających na efektywność sektora transportu kolejowego. Zapewnienie bezpieczeństwa podróżnym i zapobieganie wypadkom wymaga rygorystycznego przestrzegania przepisów oraz wytycznych. Z tego powodu niezwykle ważna jest znajomość wszelkich regulacji prawnych.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/czas-pracy-maszynistow-2023-przepisy-regulacje-innowacje-115097.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-09-2023, 19:36    Odpowiedz z cytatem

Polacy darzą maszynistów kolejowych dużym szacunkiem

16 września obchodzony jest Europejski Dzień Maszynisty Kolejowego. To zawód, który w naszym kraju ma długą historię – niemal każdy w dzieciństwie zafascynowany był tą profesją. Dziś aż 85 proc. Polaków darzy maszynistów kolejowych w Polsce szacunkiem i niemal tyle samo – 86 proc. – uważa ten zawód za zawód zaufania publicznego – wynika z badań przeprowadzonych przez IR Center na zlecenie POLREGIO. 70 proc. Polaków chciałaby tego dnia podziękować maszynistom kolejowym przede wszystkim za bezpieczeństwo w podróży, bo kolej wciąż uznawana jest za najbezpieczniejszy środek transportu pasażerskiego.

Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/polacy-darza-maszynistow-kolejowych-duzym-szacunkiem/

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-10-2023, 10:51    Odpowiedz z cytatem

Nowelizacja rozporządzenia w sprawie świadectwa maszynisty trafiła do szuflady?

Od wielu lat przewoźnicy kolejowi i organizacje branżowe ich zrzeszające apelowały o zmiany w systemie szkolenia kandydatów na maszynistów. Dotychczasowe regulacje są archaiczne, oderwane od obecnych realiów i nieefektywne. W sytuacji pogłębiającego się deficytu maszynistów istnieje pilna potrzeba zmian w przepisach, aby po pierwsze umożliwić bardziej elastyczne działanie i zmniejszenie kosztów po stronie pracodawców, ale przede wszystkim nie zniechęcać do zawodu potencjalnych nowych pracowników - pisze Izba Gospodarcza Transportu Lądowego.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nowelizacja-rozporzadzenia-w-sprawie-swiadectwa-maszynisty-trafila-do-szuflady-115641.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 17-11-2023, 22:10    Odpowiedz z cytatem

System Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów – rewolucja na kolei

Urząd Transportu Kolejowego podsumował projekt „Poprawa bezpieczeństwa kolejowego poprzez budowę Systemu Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów”. To rewolucja w systemie egzaminowania maszynistów. Część zmian widać już teraz, efekty niektórych będzie widać w dłuższej perspektywie.

Więcej:
https://utk.gov.pl/pl/aktualnosci/20647,System-Egzaminowania-i-Monitorowania-Maszynistow-rewolucja-na-kolei.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-11-2023, 08:53    Odpowiedz z cytatem

Czy będzie zmiana przepisów o czasie pracy maszynistów?

Jakie przepisy prawa aktualnie regulują czas pracy maszynistów? Od jakiego momentu faktycznie rozpoczynają oni pracę i jak liczyć ich czas? Czy maszynista w praktyce faktycznie może świadczyć pracę na rzecz dwóch i więcej przewoźników kolejowych?

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/czy-bedzie-zmiana-przepisow-o-czasie-pracy-maszynistow-116245.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 08-01-2024, 14:29    Odpowiedz z cytatem

Maszynista kontra przewoźnik – jak obronić się przed pułapkami umów lojalnościowych?

Jedną z form ochrony interesów pracodawcy, zawiązywaną między przewoźnikami kolejowymi a maszynistami są umowy lojalnościowe. Czy faktycznie stanowią one autentyczne zabezpieczeniem? Jakie konsekwencje ponosi maszynista w wypadku jej zerwania?

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/maszynista-kontra-przewoznik--jak-obronic-sie-przed-pulapkami-umow-lojalnosciowych-116837.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Tymczasowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lut 2012

PostWysłany: 08-01-2024, 21:42    Odpowiedz z cytatem

Według pensji maszynistów to wszystkie linie kolejowe stały sklasyfikowano jako tzw. szybkie. Chyba domyślam się za co ten prezent do portfela. W zamian wszystkie pociągi można będzie prowadzić w pojedynczej obsadzie maszynisty.
Lata niedopuszczania do zawodu maszynisty i blokowanie przez związkowców - maszynistów dostępności do zawodu zbierają swoje negatywne żniwo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 29-02-2024, 20:45    Odpowiedz z cytatem

Związki domagają się zmian na kolei. Problemem jest rozdrobnienie rynku i nieefektywne zagospodarowanie czasu pracy maszynistów

W spółkach kolejowych od tygodni trwają strajki maszynistów, którzy domagają się przede wszystkim wyższych płac, ale wśród postulatów związkowców są też inne. – Bardzo mocno doskwierają nam też kwestie bezpieczeństwa ruchu kolejowego, nacisków na zwiększenie czasu pracy, pracę w nadgodzinach, duże obciążenia tego środowiska – wymienia Leszek Miętek, prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce. Jak wskazuje, od lat mówi się o tym, że przewoźnicy kolejowi borykają się z problemem niedoboru maszynistów, ale w tej chwili problemem jest raczej nieefektywne zagospodarowanie ich czasu pracy. – Średnio 40 proc. czasu maszyniści poświęcają na to, do czego zostali przeszkoleni – zauważa ekspert.

Więcej:
https://biznes.newseria.pl/news/zwiazki-domagaja-sie,p789403615

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 04-03-2024, 17:13    Odpowiedz z cytatem

Obrona maszynistów przed roszczeniami: jak uchronić się przed pułapkami umów lojalnościowych?

Umowy lojalnościowe, narzędzia zabezpieczające inwestycje pracodawców w szkolenie maszynistów, stają się areną sporów sądowych. Ich kontrowersyjne aspekty i trudności w udokumentowaniu rzeczywistych kosztów szkolenia kładą nacisk na potrzebę rzetelnej dokumentacji dla ochrony obu stron.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/obrona-maszynistow-przed-roszczeniami-jak-uchronic-sie-przed-pulapkami-umow-lojalnosciowych-117738.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 04-09-2024, 18:51    Odpowiedz z cytatem

Czy wróci podwójna obsada maszynistów dla prędkości powyżej 130 km/h? Zmiana „Instrukcji o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1” – to postanowienie z posiedzenia Zespołu zadaniowego ds. monitorowania poziomu bezpieczeństwa sektora kolejowego w Polsce. Spotkanie zwołane w trybie doraźnym przez dr. inż. Ignacego Górę, Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego odbyło się z udziałem wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka. Rozmowy dotyczyły wdrożenia działań, które zatrzymają niepokojący trend rosnącej liczby zdarzeń polegających na niezatrzymaniu się przed sygnałem „Stój”.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/walka-z-rosnaca-liczba-zdarzen-spad--beda-zmiany-systemowe-120381.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-11-2024, 00:59    Odpowiedz z cytatem

Mirosław Romański opowiada o charakterze i specyfice pracy maszynisty. Wbrew pozorom jest to zawód nie dla każdego ze względu na fakt, że kandydaci muszą się wykazać określonymi wymogami, nie tylko związanymi ze zdrowiem fizycznym, ale i psychicznym. W zawód maszynisty wpisanych jest wiele czynników psychofizycznych, które nie każdy spełni. Co prawda mogłoby się wydawać, że to bardzo spokojna i łatwa praca, ale w istocie tak nie jest. Maszynista musi sobie umieć poradzić z różnymi problemami wynikającymi z charakteru jego pracy. Badania prowadzone w przeszłości w tej grupie zawodowej potwierdziły obecność czynników z jakimi stykają się na co dzień maszyniści. Monotonia wykonywanych czynności, jedna pozycja przez wiele godzin a także lęki, zmęczenie, znużenie, senność czy drażliwość to często spotykane sytuacje.


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 14-11-2024, 22:29    Odpowiedz z cytatem

Czas pracy maszynistów – wyzwania i potrzeba zmian w regulacjach

W obliczu rosnącego zapotrzebowania na transport kolejowy oraz wyzwań, które stawia zmieniająca się gospodarka, warto zastanowić się, jakie zmiany w przepisach o czasie pracy mogą okazać się konieczne i jak obecne regulacje wpływają na funkcjonowanie całego sektora.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/czas-pracy-maszynistow--wyzwania-i-potrzeba-zmian-w-regulacjach-121238.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-11-2024, 21:41    Odpowiedz z cytatem

Co dalej z ustawą o czasie pracy maszynistów?

Choć od ogłoszenia konsultacji społecznych dotyczących projektu ustawy o czasie pracy maszynistów minęło już ponad 4 lata, w sprawie tej niewiele się dzieje. Na problem ten zwróciła uwagę posłanka Paulina Matysiak, która złożyła interpelację do ministra infrastruktury.

Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/co-dalej-z-ustawa-o-czasie-pracy-maszynistow/

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Olaf Skurvensen Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lis 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-12-2024, 18:25    Odpowiedz z cytatem

Święta na torach. Oni nie mają wolnych niedziel ani świąt. Maszyniści opowiadają jak wygląda praca w Boże Narodzenie

Tej treści artykuł został zamieszczony na stronie trójmiejskiego radia Eska, poczytajcie poniżej:
https://trojmiasto.eska.pl/swieta-na-torach-oni-nie-maja-wolnych-niedziel-ani-swiat-maszynisci-opowiadaja-jak-wyglada-praca-w-boze-narodzenie-aa-Hb53-dR4L-dGjM.html

Na fejsie znalazłem też bardzo trafny komentarz do tego artykułu:

Maszyniści uważają się za kolejną, super uprzywilejowaną grupę po górnikach, a prawda jest taka, że naprawdę się nie spracują bardziej, niż jakakolwiek inna grupa zawodowa. Żaden z nich nie pracuje non stop siedem dni w tygodniu i każdego z nich, pracującego na etacie obowiązuje norma 40 godzin pracy tygodniowo, nie mniej, nie więcej , niż wszystkich innych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Mało kto wie, że tzw. współczynnik pracy efektywnej w tej grupie zawodowej jest jednym z najmniejszych. Mnóstwo czasu, zaliczanego do czasu pracy, to godziny nieefektywne, jak chociażby czas oczekiwania po przyjeździe pociągiem do jakiejś stacji na odjazd pociągiem w kierunku powrotnym. W zależności od pory doby i grafiku pracy gościa, czas ten zawiera się w przedziale od jednej do sześciu godzin. W tym czasie gość może robić, co chce ... Iść na obiad, do fryzjera, do kina, na spacer, poczytać książkę, pomieszać w smartfonie, a w nocy może się zdrzemnąć ... Pokażcie mi drugą taką grupę zawodową, która ma w zmianie roboczej kilka godzin laby zaliczanej do czasu pracy ... W większości innych zawodów czas pracy, to czas pracy z wyłączeniem piętnastominutowej przerwy na spożycie posiłku podczas ośmiogodzinnego dnia ... A że maszyniści pracują w niedziele i święta - doprawdy, niech się aż tak nad tym nie użalają ... Przecież pracując w niedzielę czy święto, mają w zamian inny dzień wolny, który - jeśli wypada w dzień roboczy od poniedziałku do piątku - umożliwia im załatwienie szeregu spraw osobistych lub urzędowych, których ludzie pracujący "od poniedziałku do piątku" nie załatwią bez wzięcia urlopu, no bo przecież urzędy i szereg innych instytucji w niedzielę i święta są nieczynne. Poza tym na kolei praca w niedzielę i święta jest dużo lepiej opłacana, niż w dni tzw. robocze, stąd też chętnie biorą zmiany świąteczne. Niech zatem maszyniści przestaną się użalać nad swoim losem i koniecznością pracy w niedziele i święta i niech przestaną ogłaszać wszem i wobec, jaki to jest ciężki zawód. Bo każdy zawód ma swoje plusy i minusy. Mniemam, że nikt do zawodu maszynisty nie bierze ludzi z łapanki, jeśli któremuś nie odpowiada rozłożenie pracy w czasie tygodnia czy miesiąca, to ileż to roboty złożyć wypowiedzenie na kolei i zatrudnić się w firmie, instytucji czy organizacji, w której pracuje się od poniedziałku do piątku od 7.00 do 15.00. Wtedy wszystkie niedziele i święta będą mieć wolne. Albo niech się jeden z drugim zatrudni w szkolnictwie i wtedy będzie miał jeszcze wolne ferie i wakacje nie mówiąc o pensum 18 godzin tygodniowo.

Zresztą zobaczcie sami, bo inne komentarze też są ciekawe:

https://www.facebook.com/search/top?q=maszyni%C5%9Bci%20pracuj%C4%85
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2025 infokolej.pl