Koniec prac na stacji Łapy i Białystok dopiero w 2024 roku. Co z unijnymi pieniędzmi?
Prace na odcinku Czyżew – Białystok, związane z realizacją Rail Batliki mają zostać zakończone w 2023 roku. Ale nie dotyczy to absolutnie kluczowych dla odcinka linii stacji Białystok i Łapy. Nie zakończenie ich przebudowy oznacza, że inwestycja nie zakończy się w kończącej się perspektywie unijnej. Jakie będą tego konsekwencje?
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., przy wsparciu finansowym z funduszy unijnych, modernizują międzynarodową linię kolejową Rail Baltica w Polsce. Obecnie prowadzone są prace m. in. na podlaskim odcinku – z Czyżewa do Białegostoku. Jednym z kluczowych elementów inwestycji jest budowa oraz przebudowa obiektów inżynieryjnych. W Uhowie przebudowane zostaną dwa mosty kolejowe nad Narwią.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Kolejne opóźnienie polskiej Rail Balitca. Najwcześniej 2028 rok.
Minęło trzy i pół roku odkąd ówczesny minister Andrzej Adamczyk zapowiedział ukończenie polskiego odcinka linii Rail Baltiki w 2025 roku. W tym czasie termin oddania inwestycji opóźnił się... o trzy lata.
Rail Baltica – przypominamy istotę wielkiego infrastrukturalnego projektu
Rail Baltica, nowoczesny projekt infrastrukturalny w regionie Bałtyku, może przynieść istotne zmiany w transporcie towarowym. Przewiduje się, że wprowadzenie europejskiego standardu szerokości toru 1435 mm znacząco podniesie jakość usług kolejowych, umożliwiając bezpośrednie połączenia z Europą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum