Wymiana pasażerska 2023 - dane o stacjach w województwie dolnośląskim. Stacje z wymianą większą lub równą 1000 osób na dobę:
(...)
Zaskakuje:
(...)
- wręcz spadek Jeleniej Góry 2900 (2022) --> 2800 (2023)
(...)
Czy w tym okresie nie było przez jakiś (znaczący) czas komunikacji zastępczej do Jeleniej Góry? To by wiele tłumaczyło.
_________________ Szacunek się zdobywa, a nie wymusza.
Sergio Ramos, kapitan Realu Madryt
janox79, dzięki za to zestawienie. Można z tego zrobić dodatkowy ranking. Chodzi mi o stacje generujące największą frekwencję na jeden pociąg (druga kolumna w zestawieniu):
Pomijając Wrocław Gł., na czołówkę wysuwa się Oleśnica (średnio 90 pasażerów na pociąg) i Bolesławiec (70 pasażerów na pociąg). To potwierdza moje spostrzeżenia, że kolej w Bolesławcu jest bardzo popularna (w załączniku przykładowe zdjęcie). Ilekroć jadę do Wrocławia, pociąg od Bolesławca jest już zatłoczony, nierzadko ponad 100 proc. Od dawna postuluję, żeby zwiększyć liczbę połączeń do/z Bolesławca, ale nikt mnie nie słucha:
Pasażerów sukcesywnie przybywa, a liczba połączeń od kilku lat jest na niezmiennym poziomie. Niech więc nikogo nie dziwią zatłoczone pociągi na linii zgorzeleckiej. Podczas gdy wiele EZT-ów stoi odłogiem na torach w Legnicy, bo KD mają ich aż nadto, ludzie muszą jeździć jak sardynki w puszcze. A od września będzie jeszcze gorzej:
Apeluję więc do władz UMWD/KD o opamiętanie się! Impulsy i Elfy KD nie są z gumy! Dajcie nam więcej połączeń likwidując 2-godzinne dziury w rozkładzie jazdy, albo przynajmniej puszczajcie podwójne składy na najbardziej frekwencyjnych kursach.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Jak wygląda ciąg Węgliniec/Zgorzelec - Lubań - Gryfów Śląski - Jelenia Góra przed uruchomieniem trasy do Świeradowa Zdroju?
Zgorzelec 2000
Lubań 700-999
Gryfów ŚL 200-299
Świeradów - Zdrój (od 10 grudnia) 10-19. W rankingu zajmuje 2225 miejsce na 2881. Jak na tak krótki okres funkcjonowania nie jest źle.
Niech więc nikogo nie dziwią zatłoczone pociągi na linii zgorzeleckiej(...) wiele EZT-ów stoi odłogiem na torach w Legnicy, bo KD mają ich aż nadto (...)Dajcie nam więcej połączeń (...) albo przynajmniej puszczajcie podwójne składy na najbardziej frekwencyjnych kursach.
Wąskim gardłem nie jest tabor, tylko brak personelu.
_________________ Szacunek się zdobywa, a nie wymusza.
Sergio Ramos, kapitan Realu Madryt
Dziękuję za zestawienie. Jeśli się nie mylę chyba pierwszy raz moje byłe miasto Chojnów przebiło próg 1000. Pewnie trochę podbiły statystyki dodatkowe pociągi do Legnicy (z Chocianowa) i niemal całkowita zaglada busów. Dobry wynik jak na tak małe miasto. Szkoda, że pociąg Intercity z Zielonej Góry do Lublina, który mógłby jeździć przez Chojnów, jeździ przez Rokitki do Legnicy z pominięciem Chojnowa. Dlaczego? Nie wiem.
PKP IC musiałoby płacić za dostęp do torów dwóm zarządcom infrastruktury (PKP PLK i DSDiK). Pewnie nikt w PKP IC nie chce zawracać sobie głowy dodatkowymi formalnościami.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Czyli kolejny poziom tak zwanego niedasizmu na kolei? Ale może faktycznie koszta byłyby niewspółmierne do korzyści? W każdym razie dziękuję za wyjaśnienie.
Jeśli się nie mylę chyba pierwszy raz moje byłe miasto Chojnów przebiło próg 1000. Pewnie trochę podbiły statystyki dodatkowe pociągi do Legnicy (z Chocianowa) i niemal całkowita zaglada busów.
To fakt. Zauważam, że Chojnów też generuje dość spory ruch pasażerski, zwłaszcza w porannych pociągach do Legnicy i w popołudniowych z Legnicy. Kiedyś jechałam popołudniowym KD Sprinterem do Wrocławia i pociąg od Bolesławca był już tak bardzo zatłoczony, że osoby dosiadające się w Chojnowie miały problem z wejściem do pociągu. Pisałam o tym tutaj:
W załączniku kolejne zdjęcie z Bolesławca. Oto tłum ludzi oczekujących na popołudniowy KD Sprinter do Wrocławia. Jeśli to planistom i decydentom KD nie przemawia do rozumu to ja już nie wiem co może im przemówić...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Odpowiadając na prośbę Noemy, foto-relacja (w złączniku) z porannego KD SPRINTER NYSA dnia 15 VII, relacji Zgorzelec -> Wrocław. Skład złożony z pojedynczego EZT Elf II.
1. Już na start, od stacji Zgorzelec Miasto, pociąg wypełniony na poziomie >70%.
2. Od Bolesławca skład wypełniony na ok. 120% (w dwóch mierzonych członach na 100 zajętych siedzeń przypadało 20 stojących dodatkowo pasażerów) - patrz zdjęcie.
3. Od Legnicy ścisk >140% obłożenia (metoda szacowania ilości pasażerów jak w punkcie 2).
Jak na poniedziałkowy poranek, poza rokiem szkolnym/akademickim oceniam to na duże obłożenie.
Zastanawiam się, czy KD nie powinny wzmocnić porannych i wieczornych Sprinterów na linii Zgorzelec-Wrocław-Zgorzelec podwójnymi EZTami? Sprintery kursujące w niedziele wieczorem są złożone z dwóch Elfów, co znacząco podnosi komfort podróży.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum