Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Ruch pasażerski na dolnośląskich stacjach
Autor Wiadomość

TFZ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2019
Skąd: DC

PostWysłany: 06-07-2024, 19:34    Odpowiedz z cytatem

janox79 napisał/a:
Wymiana pasażerska 2023 - dane o stacjach w województwie dolnośląskim. Stacje z wymianą większą lub równą 1000 osób na dobę:
(...)
Zaskakuje:
(...)
- wręcz spadek Jeleniej Góry 2900 (2022) --> 2800 (2023)
(...)


Czy w tym okresie nie było przez jakiś (znaczący) czas komunikacji zastępczej do Jeleniej Góry? To by wiele tłumaczyło.

_________________
Szacunek się zdobywa, a nie wymusza.
Sergio Ramos
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

janox79 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 17 Lut 2007
Skąd: Legnica

PostWysłany: 06-07-2024, 21:44    Odpowiedz z cytatem

No nie wiem. Komunikacja zastępcza obejmowała także Janowice Wielkie, Trzcińsko, Wojanów. Ale dla powyższych stacji/przystanków wymiana była bez zmian:
Wałbrzych Miasto 1500 (2022) --> 1500 (2023)
Janowice Wielkie 300-499 (2022) --> 300-499 (2023)
Trzcińsko 50-99 (2022) --> 50-99 (2023)
Wojanów 20-49 (2022) --> 20-49 (2023)
Jelenia Góra 2900 (2022) --> 2800 (2023)
Piechowice 100-149 (2022) --> 100-149 (2023)
Szklarska Poręba Górna 1400 (2022) --> 1400 (2023).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 07-07-2024, 13:25    Odpowiedz z cytatem

janox79, dzięki za to zestawienie. Można z tego zrobić dodatkowy ranking. Chodzi mi o stacje generujące największą frekwencję na jeden pociąg (druga kolumna w zestawieniu):

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=410282#410282

Pomijając Wrocław Gł., na czołówkę wysuwa się Oleśnica (średnio 90 pasażerów na pociąg) i Bolesławiec (70 pasażerów na pociąg). To potwierdza moje spostrzeżenia, że kolej w Bolesławcu jest bardzo popularna (w załączniku przykładowe zdjęcie). Ilekroć jadę do Wrocławia, pociąg od Bolesławca jest już zatłoczony, nierzadko ponad 100 proc. Od dawna postuluję, żeby zwiększyć liczbę połączeń do/z Bolesławca, ale nikt mnie nie słucha:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=409643#409643

Pasażerów sukcesywnie przybywa, a liczba połączeń od kilku lat jest na niezmiennym poziomie. Niech więc nikogo nie dziwią zatłoczone pociągi na linii zgorzeleckiej. Podczas gdy wiele EZT-ów stoi odłogiem na torach w Legnicy, bo KD mają ich aż nadto, ludzie muszą jeździć jak sardynki w puszcze. A od września będzie jeszcze gorzej:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=410191#410191

Apeluję więc do władz UMWD/KD o opamiętanie się! Impulsy i Elfy KD nie są z gumy! Dajcie nam więcej połączeń likwidując 2-godzinne dziury w rozkładzie jazdy, albo przynajmniej puszczajcie podwójne składy na najbardziej frekwencyjnych kursach.

boleslawiec.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 45 raz(y) 471.2 KB


_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 07-07-2024, 16:17    Odpowiedz z cytatem

Do linii zgorzeleckiej przydałyby się wagony pietrowe...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jaro96 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Mar 2016
Skąd: Lubań

PostWysłany: 08-07-2024, 15:34    Odpowiedz z cytatem

Jak wygląda ciąg Węgliniec/Zgorzelec - Lubań - Gryfów Śląski - Jelenia Góra przed uruchomieniem trasy do Świeradowa Zdroju?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kociol2009 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Paź 2017

PostWysłany: 09-07-2024, 21:55    Odpowiedz z cytatem

Jaro96 napisał/a:
Jak wygląda ciąg Węgliniec/Zgorzelec - Lubań - Gryfów Śląski - Jelenia Góra przed uruchomieniem trasy do Świeradowa Zdroju?

Zgorzelec 2000
Lubań 700-999
Gryfów ŚL 200-299
Świeradów - Zdrój (od 10 grudnia) 10-19. W rankingu zajmuje 2225 miejsce na 2881. Jak na tak krótki okres funkcjonowania nie jest źle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

TFZ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2019
Skąd: DC

PostWysłany: 09-07-2024, 23:10    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Niech więc nikogo nie dziwią zatłoczone pociągi na linii zgorzeleckiej(...) wiele EZT-ów stoi odłogiem na torach w Legnicy, bo KD mają ich aż nadto (...)Dajcie nam więcej połączeń (...) albo przynajmniej puszczajcie podwójne składy na najbardziej frekwencyjnych kursach.

Wąskim gardłem nie jest tabor, tylko brak personelu.

_________________
Szacunek się zdobywa, a nie wymusza.
Sergio Ramos
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 10-07-2024, 17:09    Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za zestawienie. Jeśli się nie mylę chyba pierwszy raz moje byłe miasto Chojnów przebiło próg 1000. Pewnie trochę podbiły statystyki dodatkowe pociągi do Legnicy (z Chocianowa) i niemal całkowita zaglada busów. Dobry wynik jak na tak małe miasto. Szkoda, że pociąg Intercity z Zielonej Góry do Lublina, który mógłby jeździć przez Chojnów, jeździ przez Rokitki do Legnicy z pominięciem Chojnowa. Dlaczego? Nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-07-2024, 17:57    Odpowiedz z cytatem

krzysztoff, ten IC omija Chojnów pewnie dlatego, że odcinek Chojnów - Rokitki jest w zarządzie DSDiK.

https://dsdik.wroc.pl/koleje/zarzdca.html

PKP IC musiałoby płacić za dostęp do torów dwóm zarządcom infrastruktury (PKP PLK i DSDiK). Pewnie nikt w PKP IC nie chce zawracać sobie głowy dodatkowymi formalnościami.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 11-07-2024, 08:49    Odpowiedz z cytatem

Czyli kolejny poziom tak zwanego niedasizmu na kolei? Very Happy Ale może faktycznie koszta byłyby niewspółmierne do korzyści? W każdym razie dziękuję za wyjaśnienie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 11-07-2024, 09:39    Odpowiedz z cytatem

krzysztoff napisał/a:
Jeśli się nie mylę chyba pierwszy raz moje byłe miasto Chojnów przebiło próg 1000. Pewnie trochę podbiły statystyki dodatkowe pociągi do Legnicy (z Chocianowa) i niemal całkowita zaglada busów.

To fakt. Zauważam, że Chojnów też generuje dość spory ruch pasażerski, zwłaszcza w porannych pociągach do Legnicy i w popołudniowych z Legnicy. Kiedyś jechałam popołudniowym KD Sprinterem do Wrocławia i pociąg od Bolesławca był już tak bardzo zatłoczony, że osoby dosiadające się w Chojnowie miały problem z wejściem do pociągu. Pisałam o tym tutaj:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=406436#406436

W załączniku kolejne zdjęcie z Bolesławca. Oto tłum ludzi oczekujących na popołudniowy KD Sprinter do Wrocławia. Jeśli to planistom i decydentom KD nie przemawia do rozumu to ja już nie wiem co może im przemówić...

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=410307#410307

Zachęcam wszystkich do robienia podobnych zdjęć, zwłaszcza w zatłoczonych pociągach i do raportowania na forum.

bolesławiec.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 70 raz(y) 170.78 KB


_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Sandalas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Lut 2024
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: 15-07-2024, 21:21    Odpowiedz z cytatem

Odpowiadając na prośbę Noemy, foto-relacja (w złączniku) z porannego KD SPRINTER NYSA dnia 15 VII, relacji Zgorzelec -> Wrocław. Skład złożony z pojedynczego EZT Elf II.
1. Już na start, od stacji Zgorzelec Miasto, pociąg wypełniony na poziomie >70%.
2. Od Bolesławca skład wypełniony na ok. 120% (w dwóch mierzonych członach na 100 zajętych siedzeń przypadało 20 stojących dodatkowo pasażerów) - patrz zdjęcie.
3. Od Legnicy ścisk >140% obłożenia (metoda szacowania ilości pasażerów jak w punkcie 2).
Jak na poniedziałkowy poranek, poza rokiem szkolnym/akademickim oceniam to na duże obłożenie.

Zastanawiam się, czy KD nie powinny wzmocnić porannych i wieczornych Sprinterów na linii Zgorzelec-Wrocław-Zgorzelec podwójnymi EZTami? Sprintery kursujące w niedziele wieczorem są złożone z dwóch Elfów, co znacząco podnosi komfort podróży.

KD_Sprinter_2.jpg
Zdjęcie za Bolesławcem.
Pobierz Plik ściągnięto 40 raz(y) 261.92 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl