Wrocław - Kraków - Wrocław 2024/25
- IC CHEŁMOŃSKI Kraków Główny - Świnoujście Sprinter
- IC FAŁAT Poznań Główny - Przemyśl Główny
- IC GALICJA Przemyśl Główny - Berlin HBF Sprinter
- IC KOSSAK Kołobrzeg - Kraków Główny
- IC KRAKOWIANKA Kołobrzeg - Kraków Główny
- IC MALCZEWSKI Kołobrzeg - Kraków Główny
- IC MATEJKO Przemyśl Główny/Zakopane - Szczecin Główny Sprinter
- IC MEHOFFER Przemyśl Główny - Zielona Góra Główna Sprinter
- IC ODRA Kraków Główny - Berlin HBF Sprinter
- IC PRZEMYŚLANIN Przemyśl Główny - Świnoujście/Ustka
- IC ROZEWIE Hel/Gdynia Głowna - Przemyśl Główny
- IC SIEMIRADZKI Przemyśl Główny - Wrocław Główny Sprinter
- IC SZKUNER Słupsk – Przemyśl Główny
- IC ŚLĄZAK Poznań Główny - Przemyśl Główny
- IC WAWEL Przemyśl Główny - Berlin HBF Sprinter
- IC WOLIN Kraków Główny - Świnoujście
- IC WYCZÓŁKOWSKI Przemyśl Główny - Szczecin Główny Sprinter
- IC WYSPIAŃSKI Przemyśl Główny - Wrocław Główny
- IC ZEFIR Ustka - Przemyśl Główny
Nowy rozkład PKP: Szybka jazda już w 2024 r. Podróż krótsza o nawet 45 minut
Szykuje się zmiana rozkładu jazdy PKP. Przetasowaniu ulegną nie tylko godziny odjazdów niektórych pociągów, ale również kolej ma znacznie przyspieszyć. Jak zapowiadają władze PKP PLK, jeszcze w tym roku na niektórych trasach ma być nawet o 45 minut szybciej. Między którymi miastami PKP przyspieszy?
Wrocław - Kraków - Wrocław 2024/25
- IC CHEŁMOŃSKI Kraków Główny - Świnoujście Sprinter
- IC FAŁAT Poznań Główny - Przemyśl Główny
- IC GALICJA Przemyśl Główny - Berlin HBF Sprinter
- IC KOSSAK Kołobrzeg - Kraków Główny
- IC KRAKOWIANKA Kołobrzeg - Kraków Główny
- IC MALCZEWSKI Kołobrzeg - Kraków Główny
- IC MATEJKO Przemyśl Główny/Zakopane - Szczecin Główny Sprinter
- IC MEHOFFER Przemyśl Główny - Zielona Góra Główna Sprinter
- IC ODRA Kraków Główny - Berlin HBF Sprinter
- IC PRZEMYŚLANIN Przemyśl Główny - Świnoujście/Ustka
- IC ROZEWIE Hel/Gdynia Głowna - Przemyśl Główny
- IC SIEMIRADZKI Przemyśl Główny - Wrocław Główny Sprinter
- IC SZKUNER Słupsk – Przemyśl Główny
- IC ŚLĄZAK Poznań Główny - Przemyśl Główny
- IC WAWEL Przemyśl Główny - Berlin HBF Sprinter
- IC WOLIN Kraków Główny - Świnoujście
- IC WYCZÓŁKOWSKI Przemyśl Główny - Szczecin Główny Sprinter
- IC WYSPIAŃSKI Przemyśl Główny - Wrocław Główny
- IC ZEFIR Ustka - Przemyśl Główny
Chciałbym tylko dodać, że obecnie między Krakowem a Wrockiem jest jeszcze coś, co nazwałbym "Półsprinterami" tj. w obecnym rozkładzie to np. IC Boznańska, która między Krakowem a Opolem jedzie jak typowy sprinter, ale między Wrockiem a Opolem ma już postoje w Brzegu i Oławie Czy na powyższej liście też są takie pociągi?
_________________ Setki serc - jedno bicie - miłość na całe życie - ZKS STAL RZESZÓW
Czy naprawdę decydenci w PKP Intercity nie widzą potencjału, jaki się wytworzył w bezpośrednich połączeniach Stalowej Woli i miast wzdłuż linii przez Leżajsk do Katowic i Wrocławia, naprawdę trzeba tak to zniszczyć i znów ludzi skazać na przesiadki lub autobusy? Te dwa pociągi w nowym południowym ciągu Kraków-Lublin po elektryfikacji trasy przez Kraśnik są taką solą w oku Maliniaka i jego ekipy? Wydaje mi się, że władze miast przy tej linii powinny już robić solidny raban, by jednak coś z tej oferty zostało, wszystko musi jeździć do Przemyśla?
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Trochę takie mydlenie oczu bo znika IC Grottgera, Boznańska, Roztocze i inne. Takie trochę zabieramy i dajemy nowe. Oby chociaż bilans suma sumarum był na plus a przede wszystkim to ma być dla wszystkich pasażerów.
Chciałbym tylko dodać, że obecnie między Krakowem a Wrockiem jest jeszcze coś, co nazwałbym "Półsprinterami" tj. w obecnym rozkładzie to np. IC Boznańska, która między Krakowem a Opolem jedzie jak typowy sprinter, ale między Wrockiem a Opolem ma już postoje w Brzegu i Oławie Czy na powyższej liście też są takie pociągi?
Skąd takie info?
Boznańska między Wrocławiem i Opolem oraz w kierunku odwrotnym jedzie bez żadnych postojów!
Trochę takie mydlenie oczu bo znika IC Grottgera, Boznańska, Roztocze i inne. Takie trochę zabieramy i dajemy nowe. Oby chociaż bilans suma sumarum był na plus a przede wszystkim to ma być dla wszystkich pasażerów.
Jakie mydlenie oczu? Ludzie! Czy Wy na serio utożsamiacie nazwę z danym połączeniem na stałe? Przecież będą inne pociągi na E30, w tym Zefir, który zapewne zastąpi Szyndzielnię na Ustka - Poznań, czy Kossak, który zapewne będzie supportem dla "wiecznie nawalonego" (znaczy się, nie, że pijanego) Malczewskiego. Podejrzewam, że właśnie Kossak wejdzie za Boznańską. Za Grottgera prawdopodobnie Fałat. Za dwa, trzy lata oferta znowu się zagęści to i Boznańska wróci choćby może ze Szczecina do Zakopanego przez Poznań, Wrocław i Kraków, bo tego typu połączeń wykorzystujących dobra modernizacyjne brakuje. Co do rzekomej "tragedyi" na ciągu Lublin - Rzeszów - Kraków, to po samym fakcie puszczania Roztocza na czeskich wagonach było widać, że to jest pociąg na siłę, a nie żadna oferta zagraniczna i prędzej, czy później wyleci. Wyszło prędzej. Taki sam nędzny poziom umiędzynarodowienia jak i Wydmy, czy Pirat, które nie grzeszą poziomem i są tylko reliktem, na który ludzie wciąż lecą. Ale i lecieliby, gdyby to były jakieś Urlaub Expressy z Wiednia czy coś. Tutaj jeszcze Polska musi długo nadganiać stracone lata w międzynarodowej kolei. Już dawno powinniśmy słyszeć o zamianie Danubiusa z Moravią stacjami końcowymi w Polsce i łączeniu Pragi z Wiedniem we Wrocławiu jako NJ czy coś do Gdyni i sezonowo z Wolinem do Świnoujścia. Najpierw jednak trzeba rozmawiać. Liczę, że nowy Zarząd to ogarnie, oszczędzając na jakichś spalinowych lokomotywach z dwoma wagonikami i wynajmując do tych ogryzków typu Hrubieszów tańsze SZT/HZT.
Ale to nie ma być tylko za ten pociąg, za tamten pociąg.. ma być więcej połączeń bo jest więcej pasażerów. 36%wagonów spółki IC stoi bezczynnie na bocznicach i czeka na coś. Nie wiem na co. Brakuje lokomotyw. Kto do tego dopuścił? Kiedyś we Wrocławiu Głównym sam byłem świadkiem, że było tyle ludzi na peronie że jak się pociąg podstawił to wszyscy nie wsiedli. Musieli czekać na następny. Jesteśmy biedne Polaczki i jeszcze z 50 lat poczekamy na jakiś względny standard i niskie ceny.
Te "przecieki" to mokre sny jakiegoś mikola, trzeba czekać na oficjalny projekt albo na publikację rozkładu na portalu pasażera zamiast wierzyć w te bzdury. Co roku to samo.
Akurat przecieki z tego konkretnego źródła (Księdzu) od wielu lat w bardzo dużej części potwierdzają się później w rozkładzie bo idą bezpośrednio z oficjalnych systemów. Co innego fantazje różnych innych użytkowników na różnych forach, które z rzeczywistością nie zawsze mają wiele wspólnego.
Tak, co roku czerwiec, lipiec zarysy od Księdza i w grudniu praktycznie 90 %się sprawdza i dobrze.... Ale dzięki tym zarysom, można jeszcze wnosić sugestie...za PISU raczej ciężko było się przebić z takimi sugestia mi. Teraz nowe władze, raczej idą w stronę potrzeb pasażerów
Potwierdzają się, bo na wielu liniach rozkład to kopiuj/wklej z lat poprzednich, więc ja też mogę w ciemno powiedzieć, jakie pociągi będą na takiej E30 czy E59.
Skąd takie info?
Boznańska między Wrocławiem i Opolem oraz w kierunku odwrotnym jedzie bez żadnych postojów!
To może teraz zlikwidowali od którejś korekty... Ale jechałem nim 18 marca z Wrocka do Krakowa i normalnie miał postoje handlowe w Oławie i Brzegu - aż sam byłem zdziwiony...
_________________ Setki serc - jedno bicie - miłość na całe życie - ZKS STAL RZESZÓW
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum