Tak, co roku czerwiec, lipiec zarysy od Księdza i w grudniu praktycznie 90 %się sprawdza i dobrze.... Ale dzięki tym zarysom, można jeszcze wnosić sugestie...za PISU raczej ciężko było się przebić z takimi sugestia mi. Teraz nowe władze, raczej idą w stronę potrzeb pasażerów
to dobre - idą w stronę Pasażerów ? raczej przeciw - krojenie programu kolej plus, krojenie CPK, większa ilość składów IC w nowym RJ wynika najzwyczajniej w świecie z zaplanowanych przez ostatnie lata inwestycji, a co za tym idzie planowanym zamknięciom torowym.
_________________ im gorzej tym lepiej lub też nie.
Tak, co roku czerwiec, lipiec zarysy od Księdza i w grudniu praktycznie 90 %się sprawdza i dobrze.... Ale dzięki tym zarysom, można jeszcze wnosić sugestie...za PISU raczej ciężko było się przebić z takimi sugestia mi. Teraz nowe władze, raczej idą w stronę potrzeb pasażerów
to dobre - idą w stronę Pasażerów ? raczej przeciw - krojenie programu kolej plus, krojenie CPK, większa ilość składów IC w nowym RJ wynika najzwyczajniej w świecie z zaplanowanych przez ostatnie lata inwestycji, a co za tym idzie planowanym zamknięciom torowym.
Zgadzam się. I odnoszę wrażenie odcinania niektórych miast - może rzeczywiście niebędących jakimiś metropoliami - od pociągów IC tylko po to, żeby rzekomo było szybciej, tak jak np. w Grodzisku Maz. wycięcie postoju "Asnyka". Co tam jakieś trochę mniejsze miejscowości...
Szanownym dyskutantom - chciałbym zwrócić uwagę że takie IC czy koleje regionalne działają w przeważającym budżecie z dotacji.
I teraz piniendzy nie ma i nie bendzie - trzeba będzie ciąć wydatki - żebym nie był złym prorokiem że po wakacjach /dla spokoju społecznego po wakacjach/ - zacznie się ostre cięcie - coś jak na początku lat dwutysięcznych.
No będą plusy dodatnie tory mniej się będą psuły przy małym ruchu
Wy chyba pociągi PKP IC uznajecie za jakąś jedyną słuszną kolej, a już wszystko inne jest złe. Jedno PKP, jedno CPK. Przyleci rakieta, cały majątek i utopione miliardy rozwali za jednym zamachem wraz z CPK. I tyle będzie z Waszej centralizacji. Kolej Plus? Dla kogo niby? Tu trzeba przysiąść i poprawić bzdury typu tunel pod Zamościem. Najpierw niech wschód ogarnie swoje budżety i zacznie samemu tworzyć kolej z Hrubieszowa, Hajnówki czy Biłgoraja, a nie tylko wieczne dojenie z centrum, tego co zarobili i oddali ciężko pracujący z zachodu, czy północy. Mijają już czasy, że się cokolwiek należy za obijanie się i najwyższa pora skończyć z niańczeniem obiboków, zaoszczędzić i rozwijać się taborowo, elektryfikować, przyspieszać i dogęszczać sieć połączeń. Co kosztowne, to zamienić na ekonomiczne, a przypominam, że Gama/Nurek czy inny Darek z trzema wagonikami ma się z ekonomią mocno na bakier. To nie Tomek i Przyjaciele, a koszty z wielu perspektyw i dla wielu. Jakimś cudem ogarnięto się zawczasu z tą całą Podsudecką, gdzie i tak koncertowo przewalono czas na remont (notabene zrobili to "wspaniali" centralizujący poprzednicy), gdyż powinno się zabrać najpierw za modernizację, która zapewne zakończyłaby się po przyjściu HZT. I wow, mamy sprawną, szybką kolej i nikt nie odważyłby się słowem pisnąć, że kolej to dziadostwo i lepszy Ryan czy Flix. Nie ma przeci dnia, aby gdzieś nie czytać jak pseudodziennikarze piszą jaka to kolej zła, bo śmierdziało w wagonie. To były problemy lat PKP PR, a nie dzisiejszych czasów. Tymczasem wizerunek kolei ciągle leży i kwiczy, bo nawaliło się kuriozalnych połączeń, naobiecywało się gruszek na wierzbie, aż w końcu przyszło olśnienie racjonalizmu i trzeba jakoś ukryć głupotę pod muł, a nie jest łatwo. Cięte jest to, co jest nieracjonalną zachcianką dekarzy, których zrestrukturyzowano do branży public relations. Dopiero w 2026 będą prawdziwe zmiany od podstaw wykonane przez tych, którzy naprawdę o kolei, geografii i ekonomii coś wiedzą, a kto wie czy nie w końcu nowe kategorie połączeń, bo aż się prosi oddzielić IR od IC, które raz na zawsze skończy dyskusję, czy w takim Brzegu staje Mickiewicz, czy Słowacki. Bo obydwaj to z zasady raczej nie
Nie będzie bezpośrednich pociągów z Włocławka do Poznania.
Dziś wiemy że postulowane kursy bezprzesiadkowe nie pojawią się w rozkładzie jazdy. – PKP Intercity nie planuje bezpośrednich połączeń w relacji Włocławek – Poznań Główny. Obecnie istnieje 14 połączeń przesiadkowych tej spółki – mówi Anna Szumańska, rzecznik prasowy MI. W każdym z tych przypadków czas oczekiwania na kolejny kurs w Kutnie lub w Bydgoszczy nie przekracza 30 min.
„Renata Gruszczyńska jest menadżerem z 20-letnim doświadczeniem w administracji rządowej i samorządowej w zakresie zarządzania, rachunkowości, wdrażania planów strategicznych i projektów inwestycyjnych.
W latach 2022-2024 pełniła funkcję Prezesa Zarządu Rejonowego Przedsiębiorstwa Zieleni i Usług Komunalnych w Kielcach sp. z o.o., a wcześniej, od 2021 r. była Prezesem Zarządu MPK sp. z o.o. w Kielcach. Była też komendantem kieleckiej Straży Miejskiej.
Ukończyła m.in. studia magisterskie Master of Business Administration (MBA) na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim”
Dzień dobry. Jestem tu nowy, ale czytam od dawna.
Bardzo dziękuję tym, którzy uchylają rąbka tajemnicy przyszłego RJ.
Kilka nasuwających mi się pytań:
1) Olkusz znowu bez PKPIC (lk 62 wyremontowana)?
2) Wrocław znów tylko 1 i to sezonowe połączenie z Zakopanem (Halny)?
3) Z Zakopanego i Krynicy w głąb Polski tak, ale znowu pod warunkiem, że przez Miechów, CMK i Warszawę? No czasem zdarzy się przez Łódź zamiast Wa-wy.
4) Wracam do Wrocławia: znów brak nocnego (po 21:00) na Kraków, jak kiedyś Pogórze do Zakopka i Krynicy? Czyli tam, gdzie największe potoki pasażerskie (Wroclaw-Katowice-Kraków), jak nie zdążysz wyjechać z Wrocławia o 21:00 to kimasz na dworcu do 5:00?
Widzę w tym projekcie nowego RJ 24/25 przede wszystkim crtl-c crtl-v. Czekamy zatem na 2026.
Pozdrawiam
_________________ A kiedy znowu autokuszetki Kraków/Katowice/Wrocław - Bałtyk?
A kiedy tiry na tory?
Postaram Ci się odpowiedzieć.
Ad1. Trwa remont stacji Olkusz, przez co przepustowość na linii nr 62 jest naprawdę znikoma. Ponadto rozpoczyna się remont stacji Katowice.
Ad2. Od grudnia będzie kolejne połączenie Wrocławia z Zakopanem / całoroczne / poprzez łącznik z Zakopanego do Krakowa na pociąg MATEJKO.
Ad.3. Nie mam wiedzy.
Ad.4. Jest z Wrocławia do Krakowa w nocy pociąg PRZEMYŚLANIN. Z Wrocławia o g.01:15.
O dziękuję za odpowiedzi.
Co co ad.4, to faktycznie zapomniałem o Przemyślaninie, ale mimo wszystko powinni coś zaplanować ok. 23:00 w Wrocławia na Kraków, na pewno chętni by się znaleźli.
Co do ad.2 to w planach dla poszczególnych stacji często to połączenie widać jako Matejko Przemyśl/ Kraków - Szczecin, ale ok, dziękuję za info.
Co do ad.3. to niestety tak jest że pociągi z gór jadące na północ przez Kraków wszystkie są kierowane na Miechów, Szczekociny i potem na CMK (wszystkie bez jednego) lub Częstochowę (Karpaty), jakby zapomnieli, że można jechać przez Krzeszowice, Trzebienie, Jaworzno Szczakowa, DG Ząbkowice, Zawiercie (np. Karpaty by tak mogły dla odróżnienia jechać) tym bardziej, że przez tym szlaku mieszka o wiele więcej ludzi niż przy trasie przez Miechów).
Co do ad.1 i Olkusza, poczekajmy na zakończenie przebudowy, może wróci tam kiedyś pociąg że Śląska do Lublina? Kiedyś to była podstawowa trasa.
I jeszcze nowe spostrzeżenie. Jest progres w połączeniach Wrocław - Lublin, ale nic ze Zgorzelca czy Jeleniej. Tu też jakby nie dostrzegają braku bezpośredniego połączenia, a wystarczyłyby wagony bezpośrednie.
_________________ A kiedy znowu autokuszetki Kraków/Katowice/Wrocław - Bałtyk?
A kiedy tiry na tory?
Zgadza się, bardzo brakuje pociągu z Wrocławia do Krakowa pomiędzy 22 a 23. Pomógłby w późniejszych powrotach z Sudetów albo wrocławskich wydarzeń. Czy naprawdę PIC nie dostrzega potrzeby takiego połączenia - Pogórze puste nie jeździło! Mogliby puścić nawet coś na Edytach. Mógłby to być Axentowicz albo Boznańska, bo zdaje się, że akurat ta nazwa wypada w nowym rozkładzie.
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum