Pogórze nie było puste mimo, że nie miało prostej trasy do Krakowa, bo w Mysłowicach odbijało na Oświęcim i przez Skawinę i nową łącznicę do KrkGł, gdzie była wymuszona zmiana czoła. Teraz w przededniu przebudowy węzła Ktw takie Pogórze pod nazwą Boznańskiej czy Axentowicza nie będzie miało łatwej drogi do łask planistów PKPIC, choć objazd przez Rybnik, Czechowice-Dziedzice, Oświęcim do Trzebini byłby sensowny, a dla Krakowian czy Wrocławian bez większego znaczenia. Pamiętam dawno dawno temu taki osobowy-dalekobieżny DE/DS 6320/3621 Krk-JG-Krk z pominięciem Ktw przez Oświęcim, Rybnik. Łza się w oku kręci. Ale teraz dużo jest tras typu C czyli kolejowy tour de Pologne (np. Przemyśl - Gdynia przez Wrocław /czy ktoś jeździ w pełnej relacji?/ albo Kołobrzeg - Kraków przez Warszawę) i jak widać da się tak planować, więc tym bardziej czemu nie można Wrocław - Kraków przez Rybnik, Oświęcim, gdzie ten objazd nie jest taki dramatyczny. Oczywiście można też przez Lubliniec, Koniecpol, Miechów, jak to było popularne jeszcze niedawno temu. W każdym bądź razie brak wyjazdu w godz. 22-23 na tej trasie do duży błąd.
_________________ A kiedy znowu autokuszetki Kraków/Katowice/Wrocław - Bałtyk?
A kiedy tiry na tory?
Koleje Wielkopolskie otrzymały zgodę na uruchomienie weekendowych, wakacyjnych kursów komercyjnych z Poznania do Gdyni oraz z Poznania do Ustki. Przewoźnik chce ruszyć z połączeniami od przyszłego roku. Na trasie do Gdyni będzie bezkonkurencyjny czasowo, bowiem pokona ją o 10 minut szybciej niż najszybszy pociąg PKP Intercity.
Szefie. Można prosić o rozkład dla stacji Stargard? Ciekawi mnie jak to będzie wyglądać po modernizacji lini Poznań-Szczecin. Chyba nadal bez dziennego na Wrocław (to akurat najbardziej bawi bo to najszybsza opcja na dojazd do Wrocławia ze Szczecina)
Szefie. Można prosić o rozkład dla stacji Stargard? Ciekawi mnie jak to będzie wyglądać po modernizacji lini Poznań-Szczecin. Chyba nadal bez dziennego na Wrocław (to akurat najbardziej bawi bo to najszybsza opcja na dojazd do Wrocławia ze Szczecina)
SZCZECIN GŁÓWNY
- IC ALBATROS Gdańsk Główny - Szczecin Główny
- IC BARBAKAN Kraków Główny - Szczecin Główny
- EIC BOLESŁAW PRUS Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny
- IC BRYZA Olsztyn Główny - Szczecin Główny
- IC CHEŁMOŃSKI Kraków Głowny - świnoujście
- EIC CHROBRY Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny
- IC GAŁCZYŃSKI Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny/Świnoujście
- IC GÓRSKI Rzeszów Główny - Świnoujście
- IC GRYF Olsztyn Główny - Szczecin Główny
- IC MATEJKO Przemyśl Główny/Kraków Główny - Szczecin Główny
- IC MEWA Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny
- TLK OSTERWA Kraków Główny - Szczecin Główny
- IC PODHALANIN Zakopane - Szczecin Główny
- IC PODLASIAK Suwałki - Szczecin Główny
- IC PRZEMYŚLANIN Przemyśl Główny - Świnoujście
- IC RYBAK Białystok - Szczecin Główny
- EIC SEDINA Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny
- IC STAŃCZYK Olsztyn Główny - Szczecin Główny
- IC STASZIC Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny (łącznik)
- IC SUKIENNICE Zakopane/Kraków Główny - Szczecin Główny
- IC SWAROŻYC Wrocław Główny - Świnoujście/Kołobrzeg
- IC UZNAM Warszawa Wschodnia - Świnoujście
- IC WŁÓKNIARZ Łódź Fabryczna - Szczecin Główny
- IC WOLIN Kraków Głowny - Świnoujście
- IC WYCZÓŁKOWSKI Przemyśl Główny - Szczecin Główny
- IC ŻUŁAWY Olsztyn Główny - Szczecin Główny
LUBIN
- IC CHEŁMOŃSKI Kraków Główny - świnoujście
- IC GALICJA Przemyśl Głowny - Berlin HBF
- IC MATEJKO Przemyśl Główny/Kraków Główny - Szczecin Główny
- IC ODRA Kraków Główny - Berlin HBF
- IC WAWEL Przemyśl Główny - Berlin HBF
- IC WYCZÓŁKOWSKI Przemyśl Główny - Szczecin Główny
ŚCINAWA
- IC MEHOFFER Przemyśl Główny - Zielona Góra Główna
- IC SWAROŻYC Wrocław Główny - Świnoujście/Kołobrzeg
Ale nie wszystko ze Szczecina jedzie przez Stargard, a poza tym ma być zamknięta linia między Białogardem i Szczecinkiem więc prawdopodobnie Malczewski itd poleci przez Stargard chociaż może od września do grudnia się wyrobią
Ale nie wszystko ze Szczecina jedzie przez Stargard, a poza tym ma być zamknięta linia między Białogardem i Szczecinkiem więc prawdopodobnie Malczewski itd poleci przez Stargard chociaż może od września do grudnia się wyrobią
KRZYŻ
- IC BARBAKAN Kraków Główny - Szczecin Główny
- EIC BOLESŁAW PRUS Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny
- TLK BORY TUCHOLSKIE Gdynia Głowna - Kostrzyn
- EIC CHROBRY Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny
- IC GAŁCZYŃSKI Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny/Świnoujście
- IC GÓRSKI Rzeszów Główny - Świnoujście
- IC MEWA Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny
- TLK OSTERWA Kraków Główny - Szczecin Główny
- IC PODHALANIN Zakopane - Szczecin Głów
- IC PODLASIAK Suwałki - Szczecin Główny
- IC PRZEMYŚLANIN Przemyśl Główny - Świnoujście
- EIC SEDINA Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny
- IC SUKIENNICE Zakopane/Kraków Główny - Szczecin Główny
- IC WŁÓKNIARZ Łódź Fabryczna - Szczecin Główny
- IC ZAMOYSKI Kołobrzeg - Rzeszów Główny
Konin
- IC BARBAKAN Kraków Główny - Szczecin Główny
- EIC BWE Warszawa Wschodnia - Berlin HBF x6
- IC GAŁCZYŃSKI Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny/Świnoujście
- IC GÓRSKI Rzeszów Główny/Hrubieszów Miasto- Świnoujście
- EIC LECH Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC LUBUSZANIN Warszawa Wschodnia - Zielona Góra Główna
- IC MEWA Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny
- IC PODLASIAK Suwałki - Szczecin Główny
- IC STRZELECKI Warszawa Wschodnia - Zielona Góra Główna
- IC SUKIENNICE Zakopane/Kraków Główny - Szczecin Główny
- IC UZNAM Warszawa Wschodnia - Świnoujście
- IC WARTA Lublin Główny - Poznań Główny
- IC ZIELONOGÓRZANIN Warszawa Wschodnia - Zielona Góra Główna
- EIP Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra
- EIC LECH Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- EIC PANORAMA Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- EIC ŚLĘŻA Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC ASNYK Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC BACZYŃSKI Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC DĄBROWSKA Białystok - Wrocław Główny
- IC FREDRO Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- TLK KARKONOSZE Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra/Szklarska Poręba Górna
- IC KONOPNICKA Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC KRASIŃSKI Białystok - Wrocław Główny
- IC ŁUŻYCE Warszawa Wschodnia - Zgorzelec
- IC MICKIEWICZ Białystok - Wrocław Główny
- IC NAŁKOWSKA Białystok - Wrocław Główny
- IC OLEŃKA Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC ORZESZKOWA Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra/Szklarska Poręba Górna
- IC SŁOWACKI Ełk - Wrocław Główny
- IC ŚNIEŻKA Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny/Szklarska Poręba Górna
- IC ASNYK Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC BACZYŃSKI Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC DĄBROWSKA Białystok - Wrocław Główny
- TLK KARKONOSZE Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra/Szklarska Poręba Górna
- IC KRASIŃSKI Białystok - Wrocław Główny
- IC MICKIEWICZ Białystok - Wrocław Główny
- IC NAŁKOWSKA Białystok - Wrocław Główny
- IC SŁOWACKI Ełk - Wrocław Główny
- EIC LECH Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC ARTUS Żywiec - Gdynia Główna
- IC BALTIC EXPRESS Gdynia Główna - Praha HL.N. x 3
- IC BOSMAN Wrocław Główny - Kołobrzeg
- IC FAŁAT Poznań Główny - Przemyśl Główny
- IC GWAREK Ustka/Słupsk - Katowice
- IC HALNY Poznań Główny - Zakopane
- TLK JAMNO Wrocław Główny - Ustka
- IC KOSSAK Kołobrzeg - Kraków Główny
- IC KRAKOWIANKA Kołobrzeg - Kraków Główny
- IC LEDNICA Gdynia Główna - Wrocław Główny
- IC MALCZEWSKI Kołobrzeg - Kraków Główny
- IC MALCZEWSKI BIS Kołobrzeg - Wrocław Główny
- IC MAMRY Wrocław Główny - Olsztyn Główny
- IC MIESZKO Wrocław Główny - Gdynia Główna
- IC NIEGOCIN Wrocław Główny - Olsztyn Główny
- IC POMORZANIN Jelenia Góra - Gdynia Główna
- IC PRZEMYŚLANIN Przemyśl Główny - Świnoujście
- IC ROZEWIE Hel/Gdynia Głowna - Przemyśl Główny
- IC SZKUNER Słupsk - Przemyśl Główny
- IC SZYNDZIELNIA Żywiec - Gdynia Główna/Hel
- IC ŚLĄZAK Poznań Główny - Przemyśl Główny
- IC ZEFIR Ustka - Przemyśl Główny
Zgadzam się. I odnoszę wrażenie odcinania niektórych miast - może rzeczywiście niebędących jakimiś metropoliami - od pociągów IC tylko po to, żeby rzekomo było szybciej, tak jak np. w Grodzisku Maz. wycięcie postoju "Asnyka". Co tam jakieś trochę mniejsze miejscowości...
Niestety jest to kompletnie niezrozumiała strategia, szczególnie w kontekście zasady zrównoważonego rozwoju.W Grodzisku Maz. powinny zatrzymywać się szczególnie te składy, na które ciężko jest dojechać do (wrócić z) Warszawy z uwagi na wczesne godziny poranne lub późne godziny wieczorne (przyjazdu/odjazdu). Szczerze to liczyłem na zatrzymanie w Grodzisku Maz. IC Daszyńskiego, na który ciężko dojechać do Żyrardowa, pociągów KM jest o tej porze bardzo mało, a jeżeli już są to kursują opóźnione, a o skomunikowaniu pociągów oczywiście nie ma mowy. Moje doświadczenia są tutaj bardzo kiepskie. O ile rozumiem sam brak postojów w ciągu dnia (chociaż w Piasecznie się jednak da) to godziny wczesnoporanne i późnowieczorne to taki must have. Tymczasem wycięto jeszcze IC Asnyka..... Liczę jednak na refleksję ekipy Malinowskiego. Musi cieszyć, że Polregio ma tutaj zdecydowanie lepsze podejście.
Czy wiadomo coś o powrocie pociągu " Górnik" z Gliwic do Warszawy Wschodniej, w jakich godzinach jest planowany z Gliwic, a w jakich z Warszawy Wschodniej? W sumie powrót tego składu to uzupełnienie oferty z Gliwic i Katowic do stolicy, mam nadzieję w atrakcyjnych godzinach.
(...)W Grodzisku Maz. powinny zatrzymywać się szczególnie te składy, na które ciężko jest dojechać do (wrócić z) Warszawy (...) O ile rozumiem sam brak postojów w ciągu dnia (chociaż w Piasecznie się jednak da) (...)
Czy to nie jest przypadkiem tak, że w Piasecznie perony są przy torach głównych zasadniczych, a w Grodzisku pociągi muszą w celu zatrzymania się zjechać na zbocze?
_________________ Szacunek się zdobywa, a nie wymusza.
Sergio Ramos, kapitan Realu Madryt
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum