Przemyślanin przez najbliższe 5 lat od 1 września 2024 trasa wokół węzła Katowickiego przez Rybnik, Kędzierzyn Koźle
[ Dodano: 03-09-2024, 12:38 ]
Od października 2024 9 składów PKP INTERCITY jak nie więcej od Gliwic na Katowice, zmienia trasę na Gliwice - Katowice Ligota-Mysłowice... Będzie to zależne od prac modernizacyjnych w węźle Katowickim... Warto śledzić komunikaty
Od października 2024 9 składów PKP INTERCITY jak nie więcej od Gliwic na Katowice, zmienia trasę na Gliwice - Katowice Ligota-Mysłowice... Będzie to zależne od prac modernizacyjnych w węźle Katowickim... Warto śledzić komunikaty
Właśnie jestem ciekawy, jak wejdą w nowym rozkładzie jazdy. Lecz już niedługo będzie wiadomo.
Kolejoman2, Wątpię by miał jechać prosto przez Katowice z uwagi na nocną przerwę w ruchu tak jak ma to miejsce w obecnym ZRJ.
Teraz omija Katowice, jednak z przecieków od Księdza (które zazwyczaj się potwierdzały) wynika że od grudnia ma jechać tak jak napisałem. Wychodzi na to, że w Katowicach sytuacja będzie pozwalać na przejazd Przemyślanina a przez Rybnik pojedzie nie z powodu remontu w Katowicach tylko z powodu remontu w Łabędach.
Przecież już napisałem Kolejoman2, że Przemyślanin nie będzie jeździł przez Katowice...do listopada go nie ma tam a i później też go nie ma...Może zrobią postój w Ligocie, ale narazie w to wątpię bo skład jest za długi ... Zresztą do Przemyśla jest już miałby być w trakcie nocnych zaknięć... No nie wiem...
Ponadto może być zmiana peronu w Kędzierzynie Koźlu z 4 tego na peron 1+1a (to po wstępnej analizie, bo cały skład mieści się w kierunku na Opole (peron 1+1a) i ponoć rozważane jest jakieś rozwiązanie by na Rybnik był ten sam peron
Krzysp1, pożyjemy zobaczymy. Przecieki, o których pisałem dotyczą nowego rozkładu rocznego czyli tego, który wejdzie OD POŁOWY GRUDNIA 2024. Tak więc masz rację, że Przemyślanina w Katowicach nie ma ani w obecnym rozkładzie zamknięciowym od września do listopada, ani w kolejnym od listopada do połowy grudnia bo to jest jeszcze rozkład tegoroczny. A jak będzie od połowy grudnia to się sami przekonamy, na tą chwilę przecieki mówią, że do Katowic wjeżdża natomiast omija Zabrze i Gliwice jadąc przez Rybnik i Kędzierzyn.
A co do zmiany peronu w kierunku w Rybnika to kwestia trasowania. Bo żeby mógł skorzystać z 1 + 1a to w Kłodnicy musi zjechać na lewy tor, a następnie pojechać torem górnym raciborskim. Ale nie wiem czy w tą stronę to się uda, bo jeśli lokomotywa musi zatrzymać się przed semaforem (który jest mniej więcej na wysokości posterunku nierobów) to nic to nie da, bo nie będzie można wyciągnąć składu na tyle do przodu aby ostatnie wagony były przy peronie.
Rzeszów - Lublin przez Kolbuszową w 2 godzin 25 minut, a przez Leżajsk i Stalową Wolę Centrum prawie w 3 godzin (2h 50 minut). Czyli przez Kolbuszowa pojedzie szybciej niż w tamtym trasie. Hetman pojedzie z Krakowa do Hrubieszowa przez Mielec, ale może ulec zmianie. Poczekamy jeszcze niedługo jesienią.
Cześć! Stoi to w sprzeczności z wykazami dla Tarnobrzega, Nowej Dęby i Kolbuszowej podawanymi wcześniej. Coś się zmieniło w międzyczasie - mogę prosić o aktualną rozpiskę dla stacji Tarnobrzeg?
To jakim cudem Przemyślanin jest w RJ2024/25 przez Katowice? Podczas czerwcowej miał też omijać Katowice od Mysłowic przez Stawiska, Katowice Muchowiec, Panewnik, Radoszowy i Hajduki i od Chorzowa Batorego dalej w stronę Zabrza. Wcale bym się nie zdziwił gdyby w sezonie letnim pojechał przez Katowice tak jak to miejsce było w tym roku.
To jakim cudem Przemyślanin jest w RJ2024/25 przez Katowice? Podczas czerwcowej miał też omijać Katowice od Mysłowic przez Stawiska, Katowice Muchowiec, Panewnik, Radoszowy i Hajduki i od Chorzowa Batorego dalej w stronę Zabrza. Wcale bym się nie zdziwił gdyby w sezonie letnim pojechał przez Katowice tak jak to miejsce było w tym roku.
Bo to jest roczny rozkład jazdy, który de facto nigdy nie obowiązuje. Do rozkładu rocznego masz 5 rozkładów zamknięciowych, tzw. korekt, które wchodzą w życie w grudniu, marcu, czerwcu, wrześniu i listopadzie, i które uwzględniają planowane prace na sieci. Rozkład roczny stanowi wzorcowy zarys, szkielet tego, jak ma to w założeniu funkcjonować. W drugiej połowie listopada będzie wiadomo, co i jak faktycznie będzie jeździć.
Ale dyskusja o to czy najpierw była Łada, czy 125p.
Przemyślanin powinien w ogóle między Katowicami, a Poznaniem jechać LK 272 po to, aby wykorzystać noc do przejechania tego fragmentu trasy w tzw. niskich godzinach, gdzie straty z tytułu obsługi potencjalnych źródeł są mniejsze. Dla obsługi tych Kędzierzynów oraz potoków Zakopane/Bielsko-Biała - Szczecin/Poznań/Wrocław powinien jechać Podhalanin jakieś dwie godziny później w godzinach dawnego pospiesznego Bosmana. Świnoujście obsługiwane Swarożycem, a Ustka Gwarkiem i naprawdę wystarczy. Tymczasem mamy głupotę w postaci jazdy Przemyślanina przez spore śląskie ośrodki w środku nocy, główkowanie, czy puścić go przez Jelcz, czy nie, potem Wrocław o 2:55 i dublowanie się Podhalanina i Przemyślanina na LK 351, w sezonie nawet do samego Świnoujścia. Zawsze można też negocjować z ÖBB i ČD o rozszerzenie Baltic Express o grupy do Świnoujścia czy Kołobrzegu i naprawdę ekwiwalent można uzyskać. Polska jest krajem, gdzie powinno się naprawdę stawiać na szybkie i poranne IC, a nocne przede wszystkim międzynarodowe.
Aktualizacja na wrzesień - jednak Heweliusz nie zostanie zlikwidowany z rozkładu jazdy, nadchodzi jego chyba łącznika składu, czyli Jelenia Góra - Wrocław Główny (do Gdyni?)
Krystian, to jest stara wersja, więc nie jeszcze publikowali. Polregio dopiero później. A dla PKP Intercity może w przyszłym tygodniu, jak nie to w tym miesiącu będzie opublikowane na Google Maps. Natomiast na PP musimy poczekać jeszcze. Obstawiam, że 16 września będą dostępne. Jak to nie doszło, to wtedy jest czas dopiero do 13 października, było ostatnio w zeszłym roku.
myszka, to Google Maps.
[ Dodano: 06-09-2024, 08:40 ]
Z tego co teraz widzę we Wrocławiu są następujące nowości:
- IC BRZECHWA Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC HEWELIUSZ Gdynia Główna - Bielsko-Biała Główna/Jelenia Główna (prawdopodobnie za Szyndzielnię)
- IC MALCZEWSKI BIS został usunięty
- IC PROMENADA Kołobrzeg - Wrocław Główny
- IC SZYNDZIELNIA została usunięta
- IC ZATOKA (4.V; 22.VI; 29.VI-31.VIII (7)) Gdynia Główna - Łódź Kaliska - tylko w jedną stronę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum