Kto jest winny kryzysu w PKP Cargo? Wojewódka odpowiada Samkowi
Związki zawodowe i nowy zarząd PKP Cargo nadal przerzucają się odpowiedzialnością za kryzys przewoźnika. – Zarząd PKP Cargo swoimi działaniami szkodzi pracownikom i spółce – przekonuje w wywiadzie dla Gazety Wyborczej przewodniczący Federacji Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych Grzegorz Samek. – Zwolnienia i ograniczanie praw pracowniczych są konieczne, by spółka w ogóle mogła się utrzymać – odpowiada mu prezes PKP Cargo Marcin Wojewódka.
Z dniem 17 sierpnia 2024 r. uległ rozwiązaniu „Pakt Gwarancji Pracowniczych”. Umowa dotycząca Gwarancji Pracowniczych i Socjalnych dla pracowników zatrudnionych przez Zakłady PKP CARGO S.A. oraz Spółki Grupy PKP CARGO, zawarta w dniu 2 września 2013 r. pomiędzy Spółką PKP CARGO oraz PKP Spgp.A. a Organizacjami Związkowymi przez ponad 10 lat zabezpieczała interesy pracowników firmy, w związku z wejściem Spółki na Giełdę Papierów Wartościowych.
Uruchomienie procesu zwolnień grupowych to następstwo decyzji zarządu PKP Cargo, który 24 lipca 2024 roku poinformował o zamiarze przeprowadzenia zwolnień grupowych przez Zakłady i Centralę przewoźnika. Po przeprowadzonych konsultacjach z Zakładowymi Organizacjami Związkowymi, które zakończyły się brakiem zawarcia porozumienia, został ustanowiony Regulamin Zwolnień Grupowych w Centrali i w Zakładach Spółki, wydany przez Zarządcę w dniu 14 sierpnia 2024 r.
Nie będzie rządowego wsparcia finansowego dla PKP Cargo
Ministerstwo Aktywów Państwowych (MAP) poinformowało w środę PAP, że decyzja premiera Morawieckiego z 2022 roku, nakazująca PKP Cargo transport węgla importowanego przez PGE Paliwa i Węglokoks, nie daje podstaw prawnych do wypłaty przewoźnikowi rekompensaty ani zwrotu kosztów transportu. MAP wyjaśniło, że koszty te zostały już w pełni pokryte przez kupujące spółki.
CBA zajmie się PKP Cargo. Rusza śledztwo, szkody na setki milionów złotych
Warszawska Prokuratura Okręgowa powierzyła CBA prowadzenie śledztwa w sprawie nieprawidłowości w kolejowej spółce PKP Cargo - przekazali śledczy. Chodzi o wykonanie decyzji ówczesnego premiera Mateusza Morawieckiego w sprawie transportu węgla. Powstałe w ten sposób szkody oszacowano na setki milionów złotych.
Zarząd PKP Cargo rozważa zmiany organizacyjne w spółce, które mogą wymagać modyfikacji Regulaminu Organizacyjnego Zakładu Spółki. To efekt prowadzonych działań, podczas których analizie poddano m.in.: obszary utrzymania taboru oraz handlu.
PKP Cargo poinformowało w raporcie bieżącym o złożeniu zawiadomienia do prokuratury w sprawie podejrzenia popełnienia przestępstwa przez byłego ministra aktywów państwowych Jacka Sasina. Chodzi o przewozy węglowe.
Krótkie wyjaśnienie dlaczego PKP Cargo upada od lat oraz dlaczego związki zawodowe to kombinatorstwo i samo zło. Analiza materiału Krzysztofa Stanowskiego na temat PKP Cargo z perspektywy wieloletniego maszynisty.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Czy PKP Cargo przetrwa? "Firma ekonomicznie leży na oddziale intensywnej terapii"
W obliczu ostatnich problemów PKP Cargo wiele osób martwi się przyszłość polskiego przewoźnika. Minister infrastruktury Dariusz Klimczak stara się łagodzić te obawy. - Wszystkich tych, którzy martwią się o PKP Cargo, zapewniam, że ta firma przetrwa i wróci do świetności, bo jest niezwykle ważna dla naszej gospodarki - poinformował Dariusz Klimczak. Dodał, że zwolnienia pracowników są jednym z elementów restrukturyzacji firmy.
Według encyklopedii: Déjà vu (wym. [deʒa ˈvy], fr. już widziane) – odczucie, że przeżywana sytuacja wydarzyła się już kiedyś, w nieokreślonej przeszłości, połączone z pewnością, że to niemożliwe. Wyrywkowo ujawniane fakty dotyczące sytuacji PKP Cargo i relacji spółki z przemysłem węglowym i energetycznym nie wypełniają precyzyjnie definicji Déjà vu, jako że przypominają one sytuacje ze z grubsza określonej przeszłości – mianowicie słusznie minionego okresu Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej wraz z jej nakazowo-rozdzielczym systemem gospodarczym o drugorzędnej funkcji pieniądza.
Jacek Sasin, były minister aktywów państwowych, poinformował w mediach społecznościowych o złożeniu zawiadomienia o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez Marcina Wojewódkę, p.o. prezesa PKP Cargo.
W PKP Cargo trwa procedura sanacyjna oraz towarzyszące jej zwolnienia grupowe, które mają objąć nawet ponad 4,1 tys. pracowników. Trwa też konflikt pomiędzy związkowcami a zarządem towarowego przewoźnika, który ma właśnie nową odsłonę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum