Opóźnienie pociągu, brak odpowiedniego wagonu, awaria ogrzewania czy niezapewnienie pomocy w podróży osobie z niepełnosprawnością, mimo zgłoszenia. Poznaj prawa, jakie Ci przysługują:
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Za “siłę wyższą” nie dostaniemy odszkodowania? UE szykuje reformę praw pasażerów
W przypadku opóźnień lub odwołań pociągów, powstałych w wyniku „siły wyższej” pasażerowie będą musieli być przygotowani na to, że nie otrzymają więcej odszkodowania – informuje Deutsche Welle, powołując się na ustalenia Parlamentu Europejskiego. W Brukseli wydano wstępną zgodę na reformę praw pasażerów. – To krok wstecz w zakresie ochrony praw konsumentów – zaznaczają eurodeputowani.
Jak otrzymać zwrot pieniędzy z powodu opóźnienia pociągu?
W poniedziałek polska kolej została sparaliżowana atakiem siarczystego mrozu. Awarie taboru, urządzeń srk, rozjazdów czy sieci trakcyjnej spowodowały wielogodzinne opóźnienia pociągów. Sprawdź, jak otrzymać rekompensatę z tego powodu.
Komisja Transportu i Turystyki (TRAN) w Parlamencie Europejskim przyjęła porozumienie w sprawie nowelizacji Rozporządzenia (WE) 1371/2007. Celem dokumentu jest określenie praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, aby zagwarantować im ochronę w razie zakłóceń w podróży, a także poprawić efektywność i atrakcyjność przewozów kolejowych.
Nowe prawa pasażerów pociągów. Jest zgoda Parlamentu Europejskiego
Szersze prawa dla pasażerów spóźnionych lub odwołanych pociągów, obowiązkowe miejsca na rowery i ułatwienia dla niepełnosprawnych - w ten sposób Unia Europejska chce przekonać do korzystania z kolei. W czwartek przyjęto nowe regulacje, jednak nie bez krytyki. Część europosłów alarmowała, że niektóre przepisy obowiązują także teraz, a przyjęte zmiany są "słabe", "brak im ambicji" i "zawodzą".
PKP IC wypłaciło pasażerom prawie 60 tys. zł za opóźnienia pociągu „Wawel”
Ministerstwo Infrastruktury odpowiedziało na pytania posła Michała Jarosa, który skierował interpelację w sprawie punktualności pociągu PKP Intercity IC „Wawel” Okazuje się, w okresie od 12 czerwca do 3 października 2022 r. średnie opóźnienie na terytorium Polski wyniosło blisko godzinę.
W drugiej części filmu poświęconego dochodzeniu swoich praw u przewoźników kolejowych, spotkamy się z Rzecznikiem Praw Pasażera Kolei. A właściwie: z Panią Rzecznik! Odpowie nam ona na pytania, które przewijały się w komentarzach pod pierwszym z filmów.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nie najlepiej wybrali połączenie pasażerowie pociągu IC Asnyk, który 15 maja wyruszył w podróż z Wrocławia do Warszawy. Opóźnienie składu było gigantyczne, PKP Intercity zaoferowała części podróżnym ponadstandardowe rozwiązania, w tym przejazd taksówką.
Nowe zasady wypłacania odszkodowań za opóźniony pociąg i sprzedaży wspólnych biletów przez przewoźników, polepszenie sytuacji podróżnych z niepełnosprawnościami, zmiany w zasadach oferowania usługi przewozu rowerów – to tylko niektóre istotne zmiany, które wprowadza nowe rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym. Znowelizowane rozporządzenie obowiązuje od 7 czerwca 2023 r.
Weszły w życie nowe prawa pasażerów kolei. I co? I nic
7 czerwca zaczęło obowiązywać nowe rozporządzenie unijne dotyczące praw i obowiązków pasażerów. Podróżujący mogą odetchnąć z ulgą - nie nałożono na nich zbyt wielu nowych obowiązków.
Nowe zasady wypłacania odszkodowań za opóźniony pociąg i regulacje dotyczące sprzedaży wspólnych biletów przez przewoźników, polepszenie sytuacji podróżnych z niepełnosprawnościami oraz osób o ograniczonej możliwości poruszania się, zmiany w zasadach oferowania usługi przewozu rowerów – to tylko niektóre istotne zmiany wprowadzone nowym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej dotyczącym praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym. Nowelizacja obowiązuje od 7 czerwca 2023 r.
Opóźniony pociąg? Sprawdź, kiedy przysługuje Ci rekompensata
Jeśli nasz pociąg się opóźnił, mamy prawo dochodzić odszkodowania. Warto wiedzieć, co nam przysługuje oraz kiedy przewoźnik może nam odmówić lub ograniczyć wysokość rekompensaty.
Kwestię wypłaty rekompensat z tytułu opóźnień pociągów reguluje obecnie art. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/782 dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym.
Twój pociąg się spóźnił? Należy ci się odszkodowanie. Oto jak je dostać
Bądźmy szczerzy, polskie pociągi nie należą do punktualnych. Drobne spóźnienia są na porządku dziennym, a te większe zdarzają się wcale nie rzadko. Gdy na peronie słyszymy komunikat, że nasz pociąg jest opóźniony o kilkadziesiąt minut, niewiele możemy zrobić. Ale za opóźnione pociągi przysługują odszkodowania.
Utrudnienia na kolei spowodowane skutkami powodzi mogą poważnie skomplikować nasze plany wyjazdowe. Co zrobić, jeśli kupiliśmy bilet, a w związku z trudną sytuacją na terenach kolejowych zdecydujemy się zrezygnować z wyjazdu lub nasz pociąg został odwołany? Jakie prawa przysługują nam, jeśli zdecydowaliśmy się na podróż, a pociąg opóźnił się w wyniku sytuacji hydrologicznej? Czy przewoźnicy honorują swoje bilety? Zebraliśmy najważniejsze informacje w jednym miejscu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum