Tak zlego rozkladu dawno juz nie bylo (np. mniejsza liczba szybkich, czyli do ok. 3 godz. polaczen Krakow - Warszawa).
Po prostu osiągamy zakładany od lat układ połączeń, czyli połączenia ekonomiczne p. Kielce, a droższe, komercyjne p. CMK. Tylko skrajnemu malkontentowi i upierdliwcowi będzie przeszkadzać 50 minut dłuższy czas przejazdu przez Polski w zamian za dokładnie trzy (!) razy niższą cenę biletu. Zauważ też, że od grudnia czas przejazdu z Krakowa do Wwy p. Kielce oscyluje ok. niecałych 3,5 h.
Raczej nic nie osiagamy, tylko cofamy sie do tego, co bylo kiedys, zanim Przewozy Regionalne wjechaly na CMK z tansza oferta interRegio. To wymusilo na Intercity uruchomienie tanszych polaczen po CMK. Drozyzna na CMK, ja tych czasow bynajmniej dobrze nie wspominam.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
No i SKPL się nie popisał... Nowa korekta zmienila TLK SUDETY i TLK SZCZELINIEC na kategorie INTERCITY jednak nadal nie zmieniła taboru, co pokazuje kolejny raz brak poważnego potraktowania pasażera... I jeszcze jedno.. PKP INTERCITY likwiduje od grudnia 2024 TLK Roztocze, tłumacząc to pracami na węźle Katowickim, no a przecież IC JAGIEŁŁO będzie kursować do Gliwic...jak widac gubią się tam w tym PKP INTERCITY nieźle...
Wielkie zmiany w rozkładzie jazdy w PKP Intercity. Nowe połączenia i szybsze pociągi
Od połowy grudnia podróżni będą mieli do dyspozycji więcej połączeń - 505, w tym 34 sezonowych. Skróci się czas przejazdu na wielu popularnych trasach m.in. ze stolicy do Szczecina czy Białegostoku. Popularne pociągi Pendolino pojadą w nowej relacji na trasie Warszawa - Szczecin przez Poznań. W rozkładzie pojawią się dodatkowe pociągi z Przemyśla, Poznania, Lublina czy Białegostoku. Dla fanów zagranicznych wyjazdów przygotowano nowe połączenia do Czech z Trójmiasta, Poznania, Wrocławia oraz do Berlina z Przemyśla, Krakowa, Katowic, Wrocławia.
Tak zlego rozkladu dawno juz nie bylo (np. mniejsza liczba szybkich, czyli do ok. 3 godz. polaczen Krakow - Warszawa).
Po prostu osiągamy zakładany od lat układ połączeń, czyli połączenia ekonomiczne p. Kielce, a droższe, komercyjne p. CMK. Tylko skrajnemu malkontentowi i upierdliwcowi będzie przeszkadzać 50 minut dłuższy czas przejazdu przez Polski w zamian za dokładnie trzy (!) razy niższą cenę biletu. Zauważ też, że od grudnia czas przejazdu z Krakowa do Wwy p. Kielce oscyluje ok. niecałych 3,5 h.
Czas przejazdu dla TLK przez CMK to około 2 h 45 minut. Kierowanie segmentu economy przez Kielce to działanie skrajnie idiotyczne, oddawanie prywatnej konkurencji linii niemal bez walki, działanie na szkodę spółki. Jeżeli nie masz nic sensownego do napisania to daruj sobie takie wpisy. To, ze garstka Mkoli pisze od lat jakieś bzdury nie oznacza, ze nalezy je bezreflejsyjnie powielać.
Wiem, że to mała próba, ale sprawdziłem czasy przejazdu IC między Krakowem Głównym a Warszawą Zachodnią. Randomowy dzień przyszłego rozkładu: 26 marca 2025. I co widzę?
IC Hańcza przez Kielce:
Kraków Główny odj. 3:58 (jakby nie mógł być o tej 4:00...)
Warszawa Zachodnia przyj. 7:44
IC Chopin przez CMK (kiedyś bywał regularnie opóźniony, nie wiem, jak jest teraz, patrzę na czas rozkładowy):
Kraków Główny odj. 6:25
Warszawa Zachodnia przyj. 8:59
3:46 kontra 2:34. Nijak nie wychodzi mi niecałe 3,5 h przez Kielce (najszybszy pociąg jedzie z Krakowa Głównego tą trasą 3:37). Może z granic Krakowa do granic Warszawy... I tak przez CMK potrafi wyjść ponad godzinę szybciej (są i wolniejsze przez CMK, ale wziąłem pod uwagę jeden z najszybszych IC).
Chyba że przez Kielce będzie konkretna frekwencja - rzeczywiście tego segmentu economy jest tam dużo.
Sprawdziłem też czas przejazdu Flixem z Warszawy Zachodniej (nie z Metra Marymont) do Krakowa na 18.12.2024, czyli już po zmianie rozkładu na kolei - najszybszy 4:00, inne od 4:05 do 4:31.
Ja też niestety wczoraj się rozczarowałem tym faktem. Podobno nowe jednostki mają wystartować 2 grudnia. Moje matka jechała TLK Sudety i akurat był też przejazd techniczny nowej jednostki i jeden z kolejarzy podał taki termin.
W dodatku desperaci pojada Lubomirskim przez Radom, Kielce.
Warszawka dostanie rano szybkiego IC Malinowskiego do Zakopanego przez CMK, zeby sie nie tluc Karlowiczem przez Radom, Kielce. A Radom, Kielce zamiast IC Karlowicz dostana do Zakopanego tlk Lubomirski na zdezelowanych wagonach.
Z Krakowa rano Hancza zamiast szybko do Warszawy przez CMK powlecze sie przez Kielce, Radom. Powinien wrocic IC Mazury Krakow - CMK - Warszawa - Olsztyn jak bylo zanim na tory wyjechaly Flirty.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum