Stella, to jest kropla w morzu potrzeb (pierwszy nowy pociąg od kilku lat!), choć oczywiście dobre i to. Niestety nadal w rozkładzie jazdy będą 2-godzinne dziury i nadal popołudniowy KD Sprinter ze Zgorzelca do Wrocławia będzie przepełniony, o czym pisałam m.in. tutaj:
Zauważyłam, że od grudnia pojawi się jeszcze jeden nowy KD Sprinter relacji Wrocław 22:30 - Legnica. Jest to absurd, ponieważ 45 minut później będzie kolejny pociąg do Legnicy.
Od wielu lat apeluję o to, żeby ostatni pociąg z Wrocławia do Bolesławca i Zgorzelca był po godz. 22-ej i nie można się tego doprosić. Teraz nadarza się ku temu świetna okazja. Otóż zamiast o 21:58, ostatni pociąg do Zgorzelca powinien być o 22:30, w miejscu tego Sprintera do Legnicy. Zwłaszcza, że o 21:23 będzie IC „Łużyce” do Zgorzelca.
Po co dwa późnowieczorne pociągi w stadzie do Zgorzelca i dwa w stadzie do Legnicy? Czy planiści z KD nie zauważają tych absurdów? Nowy rozkład jazdy (ostatnie pociągi KD z Wrocławia w kierunku Legnicy) powinien wyglądać tak:
Wrocław 21:58 - Legnica
Wrocław 22:30 - Zgorzelec (Sprinter na odcinku Wrocław - Legnica)
Wrocław 23:15 - Legnica
Jeszcze jest czas, żeby to zmienić. Mam nadzieję, że władze KD pochylą się nad tym.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Już 30 października ruszy sprzedaż biletów na nowe pociągi Wrocław - Praga. Czas podróży do stolicy Czech wyniesie mniej niż 4 godziny. Po raz pierwszy skład Intercity na tej trasie zatrzyma się też w Międzylesiu oraz Bystrzycy Kłodzkiej.
Po wycofaniu się KW z odcinka Milicz - Krotoszyn bez dogania się z UMWD o zastąpieniu ich przez KD, od grudnia zniknie karygodny rozkład jazdy na tym odcinku i będzie 7 par połączeń.
Od kilku miesięcy to tylko 3 pary połączeń.
Obecnie odjazd osobowych pociągów z Milicza w stronę Krotoszyna to:
08:56, 20:51 i 00:29 . Godziny jak z lat 90-tych....
A nawet dodając pospieszne, to przerwa w ruchu jest od 08:56 do 19:52!
Dobrze, że już to się skończy.
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Polregio już nie pojedzie z Zielonej Góry do Wrocławia
Od połowy grudnia bieżącego roku Polregio definitywnie przestanie obsługiwać trasę z Zielonej Góry do Wrocławia. Województwo lubuskie i dolnośląskie zdecydowały o powierzeniu wszystkich połączeń regionalnych Kolejom Dolnośląskim. Oferta dla pasażerów pozostanie taka sama, wciąż będzie to 10 par pociągów.
Jeszcze więcej połączeń Kolei Dolnośląskich. 15 milionów kilometrów w 2025 roku
2025 rok będzie kolejnym, rekordowym dla Kolei Dolnośląskich pod kątem pokonanych kilometrów. Pociągi zaczną kursować według nowego rozkładu jazdy 15 grudnia, a regionalny przewoźnik uruchomi w nim najwięcej pociągów w swojej historii.
Plan na 2025 rok? Pokonać po torach 15 milionów kilometrów. Te kilometry oznaczają więcej par połączeń na wielu liniach, ale też szybszy czas przejazdu — głównie do miejscowości położonych na ziemi kłodzkiej.
Więcej pociągów. Nowy rozkład jazdy na sezon 2024/2025 dla województwa dolnośląskiego
Więcej codziennych połączeń do Warszawy, Łodzi, Poznania, Gdańska i Krakowa. Nowe połączenia w relacjach krajowych i międzynarodowych oraz skrócenia czasu przejazdu pociągów pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem. PKP Intercity przedstawia nowy rozkład jazdy na sezon 2024/2025.
Nadal nie będzie pociągów regionalnych z Łodzi do Wrocławia
Samorządy nie zdecydowały się na wznowienie obsługi trasy z Łodzi do Wrocławia bezpośrednimi pociągami Regio. Po raz ostatni kursowały one w ramach rozkładu jazdy 2019/2020. Przywrócenie ich do oferty rozważano na etapie konstrukcji grafiku, który wejdzie w życie 15 grudnia.
Myślę że takie połączenia w związku z dużą rezerwą taboru elektrycznego mogły by z powodzeniem realizować KD kursując jako Os./Os.P Sprintery na trasach ze Zgorzelca przez Wrocław do Łodzi i Kędzierzyna Koźla. Ze Szklarskiej Poręby przez Wrocław do Łodzi i Kędzierzyna Koźla. Z Międzylesia przez Wrocław do Zielonej Góry i Poznania Gł.
Sądzę, że kursując na odcinku regionalnym jako pociąg osobowy a dalej jako przyspieszony na zasadach komercyjnych ww połączenia miały by należyte obłożenie bo umożliwiały by podróż pomiędzy ważnymi ośrodkami miejskimi ościennych województw.
Powinny być połączenia np. Regio Opole-Nysa-Klodzko Miasto z przewoźnikiem Polregio na nowoczesnych hybrydach.
Tak jak Regio Barnim relacji Bydgoszcz- Szczecin...
Takich połączeń powinno być znacznie wiecej...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum