Bezpośredni pociąg z 40-minutową przesiadką. Takie rzeczy tylko w lubuskim Polregio
Dziś podróż koleją przypomina rosyjską ruletkę – tak podsumowują sytuację pasażerowie pociągu Regio Wilda z Poznania do Gorzowa. Pociągu teoretycznie „bezpośredniego,” choć z zaskakującą długą przesiadką. Z powodu braku taboru w regionie grupa kilkudziesięciu osób musiała czekać na dworcu w Krzyżu, aż skład w końcu się pojawi.
Czy to ten sam Krzyż, gdzie przez długie lata, w krzakach stały i rdzewiały lokomotywy i wagony, które w ostatnim tygodniu pojechały na żyletki?
Czy trzymały je tam te same kmioty z Polregio, które od lat "poprawiają sytuację" w Lubuskiem?
Może w końcu NIK powinien się zainteresować całym tym towarzystwem?
Kochani ‼️ Mamy rekord, a nawet kilka rekordów ‼️‼️‼️
W listopadzie na terenie województwa lubuskiego odwołano 687 pociągów regionalnych. Tak, nie regulujcie odbiorników. 6️⃣8️⃣7️⃣❗Listopad pokonał liderujący do tej pory styczeń o 30 pociągów🔝 Strach pomyśleć co by było, gdybyśmy notowali odwołane pociągi NEB-u pomiędzy Kostrzynem a Berlinem, które, z pewnych względów, nie znalazły się w zestawieniu mijającego miesiąca, a notowało je nasze zaufane źródło danych, profil Czy ZKA w Lubuskim dziś wyjechało?...
Trudno się dziwić tak dużej liczbie odwołanych połączeń, skoro w listopadzie mieliśmy aż 10 dni z liczbą ponad 30 odwołań, a dwukrotnie (5 i 18 listopada) odwołano odpowiednio: 45 i 43 pociągi.
Mało tego, przez bite 30 dni listopada, pociągi w relacji Zielona Góra Główna - Frankfurt nad Odrą i odwrotnej **ANI RAZU** nie pojechały na odcinku pomiędzy Rzepinem a Frankfurtem. Co czwarty odwołany pociąg był właśnie w którejś z tych relacji!
Spytacie zatem, kiedy ostatni raz pasażerowie mogli skorzystać z przystanków w Kunowicach i Słubicach? Odpowiadamy: 17 października. Od 44 (sic❗) dni mieszkańcy tych dwóch miejscowości nie mogą korzystać z kolei. Niewyobrażalne! 🤯
Nawet gdyby nie uwzględniać pociągów omówionych w akapicie wyżej, to liczba odwołanych połączeń przekroczyła barierę 5️⃣0️⃣0️⃣, czyli więcej niż w lutym, czerwcu albo październiku ‼️
Oto najczęściej odwoływane pociągi w listopadzie 2024 roku:
1-6. R77223, R77225, R77227 (wszystkie w rel. Zielona Góra Główna - Frankfurt nad Odrą), R77770, R77772 i R77774 (wszystkie w rel. Frankfurt nad Odrą - Zielona Góra Główna) - po 30 razy - _KOMPLET_
7-8. R67302 (rel. Węgliniec - Zielona Góra Główna) i R78563 (rel. Zielona Góra Główna - Gorzów Wielkopolski) - po 20 razy
9. R76200 (rel. Żagań - Węgliniec) - 19 razy
10-11. R78569 (rel. Zielona Góra Główna - Gorzów Wielkopolski) i R87572 (rel. Gorzów Wielkopolski - Zbąszynek) - po 17 razy
12. R87564 (rel. Gorzów Wielkopolski - Zielona Góra Główna) - 16 razy
13-14. R80389 (rel. Krzyż - Kostrzyn) i R88350 (rel. Kostrzyn - Krzyż) - po 15 razy
15-18. R87560 (rel. Gorzów Wielkopolski - Zielona Góra Główna), R88214 (rel. Kostrzyn - Gorzów Wielkopolski), R88219 (rel. Gorzów Wielkopolski - Kostrzyn) i R88344 (rel. Kostrzyn - Krzyż) - po 14 razy
19. R78573 (rel. Zielona Góra Główna - Gorzów Wielkopolski) - 13 razy
20. R77961 (rel. Zielona Góra Główna - Małomice) - 12 razy
I jeszcze jeden rekord wyciągnięty trochę "na siłę":
27 pociągów było odwoływanych przynajmniej 10-krotnie. To wyrównanie rezultatu z maja, jednak wtedy te pociągi odpowiedziały za "marne" 341 odwołań (59,6% ogółu), zaś w listopadzie to aż 474 odwołane pociągi, co przekłada się na 69-procentowy udział w zestawieniu.
PS. Od 2 stycznia 2024 roku, na terenie województwa lubuskiego odwołano 5346 pociągów 🤯
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Chaos na torach: Od stycznia Polregio odwołało w Lubuskiem ponad 5300 pociągów
Jeśli mieszkacie w Gorzowie lub gdzieś w północnej części województwa lubuskiego, zapewne od dawna wiecie, że na kolei nie dzieje się najlepiej. Ale 2024 rok przyniósł prawdziwy rekord – od stycznia do końca listopada z rozkładu wypadło aż 5346 pociągów. Tylko w listopadzie odwołano 687 połączeń, co czyni ten miesiąc najgorszym w historii. Mieszkańcy Gorzowa i okolic szczególnie mocno odczuwają skutki tego chaosu. Zostawienie opublikowało stowarzyszenie "komunikacja.org"
Wielki konflikt na kolei. Polregio: Województwo przestało nam płacić
Władze Lubuskiego wstrzymały płatności dla Polregio za kolejowe przewozy - dowiaduje się Interia. Rosnący spór toczy się wokół masowego odwoływania pociągów, przez które pasażerowie codziennie nie mają pewności, czy dojadą do celu. Województwo grozi zerwaniem kontraktu i wskazuje, że to Polregio nie pokrywa w terminie umownych kar. Doliczyło się milionów złotych zaległości.
Nowy zarząd Polregio stara się naprawić błędy poprzedników i realizować jak najwięcej połączeń w Lubuskiem – przekonuje rzecznik przewoźnika. Jak tłumaczy, naprawa sytuacji – poprzez zmiany organizacyjne i współdziałanie z innymi podmiotami – musi jednak potrwać. Spółka liczy, że mimo złych doświadczeń samorząd województwa lubuskiego będzie kontynuował współpracę z nią w kolejnych latach.
Lubuskie: Coraz więcej odwoływanych pociągów. Co zrobi marszałek?
Mimo kolejnych zapowiedzi sytuacja na kolejowych połączeniach regionalnych w Lubuskiem nie ulega poprawie. Codziennie co najmniej kilka pociągów jest zastępowanych autobusami, jadącymi znacznie dłużej i mniej wygodnymi. Lubuski Urząd Marszałkowski grozi rozwiązaniem umowy z Polregio.
Polregio zawiadamia Prokuraturę i CBA. W tle lubuski oddział spółki
Rażące błędy proceduralne i zarządcze, niewystarczające kwalifikacje pracowników punktu utrzymania taboru, opóźnienia napraw i przeglądów, a także zbyt niska jakość tych, które się odbyły – to główne ustalenia audytu zleconego przez nowy Zarząd POLREGIO. Ich skutkiem jest zawiadomienie do Prokuratury i powiadomienie Centralnego Biura Antykorupcyjnego. Przewoźnik zapowiada kolejną kontrolę.
Koniec audytu w lubuskim Polregio. Zarząd zawiadamia prokuraturę i CBA
Zarząd spółki Polregio zawiadomił prokuraturę i powiadomił Centralne Biuro Antykorupcyjne o nieprawidłowościach wykrytych w lubuskim zakładzie. To efekt zakończonego audytu, który wykazał m.in. rażące błędy proceduralne i zarządcze oraz opóźnienia napraw i przeglądów taboru. Na tym jednak nie koniec, bo przewoźnik zapowiada już kolejne działania kontrolne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum