Fajna sprawa, z tym przejazdem z Rabki do Mszany Dolnej. Trzeba by się jakoś wybrać. Raz tylko jechałem tym odcinkiem jako dzieciak z rodzicami, ale to było jeszcze w latach 80-tych.
Jeszcze mam pytanie: czy jakaś parowozjada w tym roku w Chabówce jest planowana na przełomie sierpnia/września jak w latach ubiegłych?
Jeśli dobrze widziałem rozkład, to popołudniu trzeba trochę (prawie 2h) poczekać na powrotny pociąg do Krakowa ale za to rano skomunikowanie wręcz idealne. Mam nadzieję, że uda mi się skorzystać.
Rzecznik PKP Cargo przesłał do naszej redakcji polemikę z artykułem, w którym podjęliśmy problem skansenu w Wolsztynie. W artykule poruszona została jednak też sytuacja skansenu w Chabówce – i tego właśnie dotyczy polemika. Publikujemy ją wraz ze stanowiskiem autora.
W artykule "Wolsztyn trzeba natychmiast ratować" autorstwa Pawła Rydzyńskiego pojawiły się, w naszej ocenie, mało rzetelne i nie mające związku z rzeczywistością odniesienia do obiektu, którym zarządza PKP CARGO S.A. – Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce.
Śpieszymy wyjaśnić, że Skansen w Chabówce to:
35 000 odwiedzających Skansen każdego roku;
Blisko 13000 pasażerów ogólnodostępnych pociągów retro kursujących w wakacyjne weekendy 2013 roku na trasie Chabówka – Mszana Dolna – Chabówka;
Kilka milionów złotych zainwestowanych przez PKP CARGO w utrzymanie i rozwój Skansenu;
Najliczniejsza kolekcja taboru zabytkowego w Polsce i jedna z liczniejszych w Europie i na świecie;
Bogate wyposażenie warsztatowe i potencjał do napraw, które wykonuje od wielu lat;
Najwięcej czynnych wagonów osobowych z różnych epok, kolekcja czynnych zabytkowych wagonów towarowych i cztery czynne parowozy (w tym 102 letni – najstarszy czynny w Polsce Ol12) i dwa kolejne w naprawie (PKP CARGO jest w trakcie przeprowadzania naprawy głównej parowozu Pt47-65 dla Parowozowni w Wolsztynie;
Jedyne czynne zabytkowe elektrowozy, m.in. unikatowy EP03-01;
Jedyny czynny w Polsce wagon motorowy SN61-168 oraz lokomotywa SP42-260;
Coroczna Parowozjada, skupiająca miłośników kolei i turystów, wspaniałe wydarzenie kulturalno-społeczne.
Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce nie zostanie zlikwidowany. Najprawdopodobniej od pozostającym w trudnej sytuacji finansowej PKP Cargo przejmą go PKP S.A. oraz Fundacja Grupy PKP, które w porozumienie z PKP Cargo prowadzą prace nad koncepcją utrzymania skansenu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum