Zarząd PKP Cargo w komunikacie zdementował informacje, które pojawiły się w artykule „PKP Cargo na skraju bankructwa. Kolejarze nie dostają pieniędzy”, opublikowanym 20 listopada 2024 roku na portalu Onet. Tymczasem w oddziałach spółki pojawiły się kontrole Państwowej Inspekcji Pracy.
PKP Cargo jest w trakcie postępowania sanacyjnego, które z mocy prawa nakazuje regulowanie bieżących zobowiązań. Jednak wyzwaniem jest spłata tych zobowiązań, które powstały 31 października br., Jak dotąd spółka rozwiązała umowę o pracę z ponad 2,5 tysiącem pracowników w ramach zwolnień grupowych. Z tym dniem pracownicy uzyskali uprawnienia do odprawy z tytułu zwolnień grupowych czy do odszkodowania z tytułu skrócenia okresu wypowiedzenia.
Wyniki finansowe PKP Cargo za trzy pierwsze kwartały pozostają mocno ujemne – informuje przewoźnik w raporcie bieżącym. Następne miesiące, dzięki zwolnieniu części pracowników oraz nowo zdobytym kontraktom, mają już być lepsze. Niestety, kolejny rok z rzędu maleje masa towarowa i praca przewozowa.
PKP CARGO nie będzie zaciągać nowych kredytów na spłatę długów. Czy państwo udzieli wsparcia?
Zobowiązania PKP CARGO będą spłacane ze środków, które spółka wypracuje w przyszłości. A obciążenia są ogromne i w tym roku urosły o kolejne setki milionów złotych.
PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji poinformowało, że Spółka otrzymała pierwsze środki z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, o które wnioskowała w celu szybszego pokrycia jak największej części świadczeń należnych odchodzącym pracownikom. Stało się to możliwe dzięki osobistym staraniom Głównego Inspektora Pracy, zaangażowaniu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz wzmożonej pracy wielu osób w Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, którymi zarządzają Wojewódzkie Urzędy Pracy.
Milionowe straty w wyniku decyzji węglowej – czas na rozliczenia?
Decyzja węglowa to milionowe straty PKP CARGO i pytanie o odpowiedzialność. W prokuraturze toczy się postępowanie karne w tej sprawie. Ówczesny Zarząd PKP CARGO S.A. w roku 2022 zrealizował dwie decyzje Premiera Mateusza Morawieckiego dotyczące transportu węgla z nadbałtyckich portów. Odbyło się to kosztem porzucenia innych, komercyjnych i rentownych zleceń. Konsekwencje finansowe i biznesowe tych decyzji Spółka ponosi do dziś.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum