CPK pracuje nad poolem taborowym. Miliardy na nowe pociągi
CPK nadal pracuje nad koncepcją poolu taborowego. Obecnie spółka zakłada zakup różnych typów pociągów o prędkościach maksymalnych 200 km/h, 250 km/h oraz ponad 300 km/h. Pozyskane pociągi mają być udostępniane przewoźnikom w ramach długoletnich umów.
Budowa CPK: jest decyzja lokalizacyjna. Dotyczy trzech gmin
Wojewoda mazowiecki Mariusz Frankowski wydał decyzję lokalizacyjną ws. inwestycji Centralny Port Komunikacyjny, obejmującą komponent lotniskowy, drogowy i kolejowy. Dotyczy ona terenów położonych w trzech gminach: Baranów, Teresin i Wiskitki.
W ostatnich 12 miesiącach spółka CPK ogłosiła ok. 60 postępowań przetargowych na ponad 8,3 mld zł. W ostatnim dniu 2024 r. rząd przyjął Program Wieloletni CPK, gwarantujący całemu projektowi finansowanie w wysokości ponad 131 mld zł – podała spółka w informacji podsumowującej 2024 rok.
Działania CPK w 2025 roku. Projekty, pozwolenia i przetargi
– Ten rok będzie przełomowym w zakresie realizacji tego projektu. Mamy na finiszu większość prac projektowych – przekazał dr Filip Czernicki, prezes CPK na spotkaniu z dziennikarzami, które odbyło się w środę 22 stycznia.
Program kolejowy CPK pod ostrzałem krytyki. Spółka odpowiada na zarzuty.
Zaktualizowany program inwestycji kolejowych CPK spotkał się z częściowo nieprzychylnym przyjęciem opinii publicznej. Obecny zarząd i ekspert go bronią, a były prezes wytyka błędy.
Komisja sejmowa odrzuca projekt ws. CPK. Matysiak opublikowała „listę hańby”
Komisja infrastruktury odrzuciła projekt ustawy o zobowiązaniu władz do realizacji projektu CPK w kształcie określonym w październiku 2023 r.
Obywatelski projekt ustawy miał zobowiązywać rząd, pełnomocnika rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, organy administracji rządowej oraz spółkę celową CPK do realizacji projektu w kształcie i w harmonogramie z października 2023 roku, kiedy przy władzy było jeszcze Prawo i Sprawiedliwość. Pod projektem podpisało się około 200 tysięcy osób.
Cała linia kolei dużych prędkości między Warszawą a Łodzią, która ma być gotowa wraz z Centralnym Portem Komunikacyjnym, ma zagwarantowane finansowanie z budżetu państwa oraz obligacji – przypomina spółka CPK. Trwają zabiegi o pozyskanie kolejnych miliardów złotych z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) – ich pozyskanie pozwoliłoby uwolnić środki ze źródeł krajowych na inne cele.
200 000 głosów poparcia dla CPK trafiło do kosza. Mieliby obywatele patrzeć na ręce politykom? No nie, politycy realizuje swoje interesy, rozgrywając i dzieląc społeczeństwo. Dogadują się z „Brukselą” dla korzyści własnych, nam oferując drożyznę i zubożenie.
Na posiedzeniu Komisji Infrastruktury 20 posłów rządzącej koalicji odrzuciło projekt ustawy o zobowiązaniu władz publicznych do realizacji Centralnego Projektu Komunikacyjnego, pod którym podpisało się ponad 200 tysięcy obywateli.
CPK pokazało nowe wizualizacje. Tak ma wyglądać kluczowa inwestycja
Tunel, wiadukty i baza pod nową infrastrukturę – Centralny Port Komunikacyjny pokazał, jak ma wyglądać pierwszy odcinek Kolei Dużych Prędkości między Warszawą i Łodzią. Spółka CPK ujawniła najnowsze wizualizacje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum