Wysłany: 04-04-2025, 23:10 RJ 2025/2026 na Dolnym Śląsku
Ministerstwo Infrastruktury i PKP Intercity zaprezentowały założenia oferty międzynarodowej mającej wejść w życie w grudniu br. Według aktualnych planów pojawić mają się m.in. dwie pary połączeń do Lipska przez nieobsługiwane dziś w regularnym ruchu pasażerskim przejście w Horce. Jeden z kursów rozpocznie bieg w Przemyślu, drugi w Krakowie.
Mam nadzieję, że KD staną na wysokości zadania i skomunikują Zgorzelec oraz Lubań z pociągami IC na stacji w Węglińcu.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Niestety w projekcie 25/26 zabrakło weekendowych połączeń Polregio Jelenia Góra-Zielona Góra. Nowość na trasie Szklarska Poręba-Wrocław KD Sprinter Jakuszyce w weekendy i święta. Odjazd ze Szklarskiej Poręby Górnej 9.30,z Wrocławia 12.40.KD Sprinter Szrenica nie będzie już stał cały dzień w Szklarskiej Porębie Górnej. KD Sprinter Książ Szklarska Poręba Górna 20.30-Wrocław Gł.będzie kursował codziennie na całej trasie. KD Sokoliki Wałbrzych Główny 0.14-Jelenia Góra 0.57 skomunikowany w Wałbrzychu Głównym z KD z Wrocławia Głównego. Brak weekendowego KD Rudawy Wrocław Główny-Jelenia Góra
Po co w rozkładzie jazdy planować kursy, które są nieustannie odwoływane przez przewoźnika? Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie opierać weekendowych planów wyjazdowych o tak niepewną ofertę kolejową. W to miejsce KD powinny uruchomić bezpośrednie pociągi Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra (może nawet do/z Szklarskiej Poręby), które powinny kursować codziennie w sezonie (wakacje, ferie zimowe, długie weekendy), a poza sezonem w soboty i niedziele.
UMWD powinien jeszcze pogonić POLREGIO z linii zgorzeleckiej, o co apeluję od wielu lat.
Wracając do projektu, powtórzę to co mówię od lat. Jeśli chodzi o linię zgorzelecką to mamy marazm i stagnację. Odsyłam do mego posta sprzed roku, który jest wciąż aktualny:
Co prawda od grudnia dojdzie jeden pociąg relacji Zgorzelec - Wrocław (w praktyce będzie to wydłużenie dotychczasowego kursu do Węglińca), ale poza godzinami szczytu przewozowego, a ponad dwugodzinne dziury nadal będą razić w rozkładzie jazdy, przykładowo w Zgorzelcu (kierunek Węgliniec/Wrocław) dziura od 12:10 do 14:27.
Nadal brakuje późnowieczornego pociągu z Wrocławia do Bolesławca i Zgorzelca. Ostatni pociąg wciąż o 21:45 (jest tak już ok. 20 lat!), a powinien być grubo po godz. 22-ej, tak jak we wszystkich pozostałych kierunkach. O to też apeluję od dawna, ale nikt mnie nie słucha.
Za to po godz. 23-ej z Wrocławia jest pociąg KD do Krotoszyna w Wielkopolsce. Czyżby dla wierchuszki UMWD i KD miasto w sąsiednim województwie było ważniejsze od Bolesławca i Zgorzelca?
Z ciekawostek, KD wjadą na Opolszczyznę (Brzeg, Namysłów) i do Leszna, a także do Biskupic Oławskich. Natomiast KW obsłużą linię Leszno - Głogów.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
do ciekawostek dodam jeszcze Trutnov, który w obecnym wariancie "wakacyjnym" będzie kursował we wszystkie weekendy 2026 roku z rozszerzeniem o codzienne kursowanie w sezonie zimowym.
Według projektu od czerwca znikają pociągi POLREGIO do Poznania. W to miejsce pojawiają się pociągi KD, ale tylko do Leszna lub Rawicza. Ciekawe, co na to Wielkopolska.
,Na linii "poznańskiej" prawdziwa rewolucja. Zniknie może Poznań z PR-ami ale dojdzie kilkanaście nowych połączeń, szczególnie ważne że kursujące codziennie.
I tak np. z takiego Rawicza dzisiaj w niedzielę 13.04.2025 jest 16 poc. osobowych do Wrocławia: 4:49, 5:46, 6:00, 6:51, 8:09, 8:28, 9:14, 10:11, 12:08, 13:04, 14:19, 14:55, 16:26, 17:40, 18:34 i 21:11.
Od 14.06.2026 zaplanowano na tej trasie w każdą niedzielę 25 pociągów: 4:24, 4:54, 5:54, 6:24, 6:48, 8:09, 9:08, 9:24, 10:24, 11:08, 11:24, 12:24, 13:08, 13:24, 14:08, 14:24, 14:54, 16:54, 17:38, 17:54, 19:38, 19:54, 20:54, 21:38, 21:54
No genialnie.
Na Głogów-Wrocław przez Wołów będziemy mieć w weekendy 3 godziny dziury wieczorem, bo UMWD jedyne co potrafi nakocić to kolejne sprintery przez Lubin.
W ogóle jeżeli pociągi przyspieszone powinny dominować to powinien być kierunek Zgorzelec/Lubań, a nie pchanie tego Wrocław-Lubin-Zielona Góra, gdzie rolę sprinterów spełniają Intercity. Kierunek lubiński powinien być obsługiwany zwykłymi osobówkami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum