Wysłany: 04-04-2025, 23:10 RJ 2025/2026 na Dolnym Śląsku
Ministerstwo Infrastruktury i PKP Intercity zaprezentowały założenia oferty międzynarodowej mającej wejść w życie w grudniu br. Według aktualnych planów pojawić mają się m.in. dwie pary połączeń do Lipska przez nieobsługiwane dziś w regularnym ruchu pasażerskim przejście w Horce. Jeden z kursów rozpocznie bieg w Przemyślu, drugi w Krakowie.
Mam nadzieję, że KD staną na wysokości zadania i skomunikują Zgorzelec oraz Lubań z pociągami IC na stacji w Węglińcu.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Niestety w projekcie 25/26 zabrakło weekendowych połączeń Polregio Jelenia Góra-Zielona Góra. Nowość na trasie Szklarska Poręba-Wrocław KD Sprinter Jakuszyce w weekendy i święta. Odjazd ze Szklarskiej Poręby Górnej 9.30,z Wrocławia 12.40.KD Sprinter Szrenica nie będzie już stał cały dzień w Szklarskiej Porębie Górnej. KD Sprinter Książ Szklarska Poręba Górna 20.30-Wrocław Gł.będzie kursował codziennie na całej trasie. KD Sokoliki Wałbrzych Główny 0.14-Jelenia Góra 0.57 skomunikowany w Wałbrzychu Głównym z KD z Wrocławia Głównego. Brak weekendowego KD Rudawy Wrocław Główny-Jelenia Góra
Po co w rozkładzie jazdy planować kursy, które są nieustannie odwoływane przez przewoźnika? Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie opierać weekendowych planów wyjazdowych o tak niepewną ofertę kolejową. W to miejsce KD powinny uruchomić bezpośrednie pociągi Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra (może nawet do/z Szklarskiej Poręby), które powinny kursować codziennie w sezonie (wakacje, ferie zimowe, długie weekendy), a poza sezonem w soboty i niedziele.
UMWD powinien jeszcze pogonić POLREGIO z linii zgorzeleckiej, o co apeluję od wielu lat.
Wracając do projektu, powtórzę to co mówię od lat. Jeśli chodzi o linię zgorzelecką to mamy marazm i stagnację. Odsyłam do mego posta sprzed roku, który jest wciąż aktualny:
Co prawda od grudnia dojdzie jeden pociąg relacji Zgorzelec - Wrocław (w praktyce będzie to wydłużenie dotychczasowego kursu do Węglińca), ale poza godzinami szczytu przewozowego, a ponad dwugodzinne dziury nadal będą razić w rozkładzie jazdy, przykładowo w Zgorzelcu (kierunek Węgliniec/Wrocław) dziura od 12:10 do 14:27.
Nadal brakuje późnowieczornego pociągu z Wrocławia do Bolesławca i Zgorzelca. Ostatni pociąg wciąż o 21:45 (jest tak już ok. 20 lat!), a powinien być grubo po godz. 22-ej, tak jak we wszystkich pozostałych kierunkach. O to też apeluję od dawna, ale nikt mnie nie słucha.
Za to po godz. 23-ej z Wrocławia jest pociąg KD do Krotoszyna w Wielkopolsce. Czyżby dla wierchuszki UMWD i KD miasto w sąsiednim województwie było ważniejsze od Bolesławca i Zgorzelca?
Z ciekawostek, KD wjadą na Opolszczyznę (Brzeg, Namysłów) i do Leszna, a także do Biskupic Oławskich. Natomiast KW obsłużą linię Leszno - Głogów.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
do ciekawostek dodam jeszcze Trutnov, który w obecnym wariancie "wakacyjnym" będzie kursował we wszystkie weekendy 2026 roku z rozszerzeniem o codzienne kursowanie w sezonie zimowym.
Według projektu od czerwca znikają pociągi POLREGIO do Poznania. W to miejsce pojawiają się pociągi KD, ale tylko do Leszna lub Rawicza. Ciekawe, co na to Wielkopolska.
,Na linii "poznańskiej" prawdziwa rewolucja. Zniknie może Poznań z PR-ami ale dojdzie kilkanaście nowych połączeń, szczególnie ważne że kursujące codziennie.
I tak np. z takiego Rawicza dzisiaj w niedzielę 13.04.2025 jest 16 poc. osobowych do Wrocławia: 4:49, 5:46, 6:00, 6:51, 8:09, 8:28, 9:14, 10:11, 12:08, 13:04, 14:19, 14:55, 16:26, 17:40, 18:34 i 21:11.
Od 14.06.2026 zaplanowano na tej trasie w każdą niedzielę 25 pociągów: 4:24, 4:54, 5:54, 6:24, 6:48, 8:09, 9:08, 9:24, 10:24, 11:08, 11:24, 12:24, 13:08, 13:24, 14:08, 14:24, 14:54, 16:54, 17:38, 17:54, 19:38, 19:54, 20:54, 21:38, 21:54
No genialnie.
Na Głogów-Wrocław przez Wołów będziemy mieć w weekendy 3 godziny dziury wieczorem, bo UMWD jedyne co potrafi nakocić to kolejne sprintery przez Lubin.
W ogóle jeżeli pociągi przyspieszone powinny dominować to powinien być kierunek Zgorzelec/Lubań, a nie pchanie tego Wrocław-Lubin-Zielona Góra, gdzie rolę sprinterów spełniają Intercity. Kierunek lubiński powinien być obsługiwany zwykłymi osobówkami.
Kierunek lubiński powinien być obsługiwany zwykłymi osobówkami.
Głupie mikolskie gadanie.
Akurat IC woli jechać przez dwa większe miasta w regionie tzn. Legnicę i Lubin gdzie wymiana pasażerska jest DUŻO większa niż w Brzegu Dolnym, Wołowie czy Ścinawie.
Łącznie w powiatach legnickim i lubińskim (wraz z miastami) mieszka około 330 tys mieszkańców i to tylko zameldowanych.
Łącznie w Wołowie, Brzegu Dolnym oraz w powiecie wołowskim i gminach Brzeg Dolny i Ścinawa która podlega pod Lubin mieszka 102 tys mieszkańców więc cyferki coś chyba mówią o tym?
IC chce zarabiać a nie puszczać pociągów tylko dla mikoli bo im się tak podoba.
Przed laty pamiętam jak ówczesne pociągi pośpieszne omijały nadodrzankę i kursował tylko jeden "Ślązak" a sezonowe do Kołobrzegu, Świnoujścia, Bielska Białej a później już codzienny "Czcibór" dookoła linią 289.
Mieszkańcy Brzegu Dolnego i Wołowa w większości dojeżdżają do pracy we Wrocławiu i korzystają z pociągów osobowych których na tej linii zawsze trochę jeździło.
Ciekawy wywód, dużo argumentów "ad mikolum", szkoda że nie na temat, bo akurat rozkładu ICków w ogóle nie komentowałem, a jedynie rozkład KD.
ICki niech sobie jeżdżą jak chcą. I tak ich układ będzie dążył do HRJ. Ja nawiązywałem do KD i ich sprinterów, oraz puszczania ich akurat do Lubina. No nie, to jest bezsens, priorytet powinien mieć Bolesławiec, Zgorzelec i Lubań... A mam wrażenie, że jest dokładnie na odwrót i przy układaniu RJ pociągów Kolei Dolnośląśkich między Wrocławiem i Legnicą, to "Lubiny" mają jakiś priorytet.
W kierunku Bolesławca między godziną 13 a 18 nie ma żadnego przyspieszonego, podczas gdy do Lubina jest ich pełno!
Tu trzeba pociągów lokalnych Węgliniec - Legnica, a wtedy wszystkie pociągi pomiędzy Węglińcem, a Legnicą do Wrocławia z Lubania i Zgorzelca mogą być przyspieszone.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum