Intercity na swojej grafice przedstawia pociąg ''Katamaran'' jako IC.
Cytat:
Trzy kolejne nowe połączenia to IC Katamaran z Łodzi do Gdyni przez Warszawę, a także IC Leśmian z Białegostoku do Wrocławia przez Łódź i Warszawę oraz IC Brda z Bydgoszczy do Warszawy.
IC prawdopodobnie w wakacje nie dojedzie do Gizycka, elektryfikacja trasy potrwa do polowy 2026, oby od grudnia chociaz wrocily 3 IC jak przed remontem.
Nowe połączenia kolejowe w woj. kujawsko-pomorskim na lato 2025
Od 16 czerwca w rozkładzie pojawi się nowy, bezpośredni pociąg do Kołobrzegu, który będzie kursować w dni powszednie (od poniedziałku do piątku). Już od wakacji ofertę uzupełni sezonowe połączenie realizowane przez pociąg „Rybitwa” w soboty oraz niedziele. Latem uruchomiony zostanie także nowy kurs z Inowrocławia przez Toruń do Jabłonowa Pomorskiego.
Będzie IC Merkury w relacji Wrocław Główny - Świnoujście i Świnoujście - Wrocław Główny. Co ciekawe ma mieć podobny czas przejazdu jak komercyjny pociąg KD Premium Nadmorski. Gdyby Merkury nie wjeżdżał do Szczecina, to czas przejazdu do Świnoujścia mógłby wynieść nawet 4h 20'...
Teoretycznie jakiś dobrze wytrasowany sprinter mógłby zejść nawet poniżej 4 godzin bo:
trasa Wrocław - Poznań jest do pokonania w 1h 18',
EIC i Pendolino odcinek Poznań - Stargard robią w 1 h 19' a
ORKAN Polregio odcinek Stargard - Świnoujście z 10 postojami pokonuje tą trasę w 1 h 27', tu jest do urwania myślę lekko z 10 minut.
Podsumowując.
78' + 79' + 77' = 234' + postój Poznań 4' + postój Stargard 1', daje nam w sumie 239' ( <4 godziny ).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum