Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Rozkład jazdy 2025/2026
Autor Wiadomość

wamp Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Cze 2020

PostWysłany: 06-05-2025, 18:19    Odpowiedz z cytatem

Patrząc na remont węzła katowickiego na najbliższe lata z Bielskiem nic nie zyska połączeń.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 06-05-2025, 22:34    Odpowiedz z cytatem

Zawsze mozna wydluzyc z Krakowa do Bielska, nie przez Katowice. Krakow - Trzebinia - Oswiecim - Czechowice Dziedzice - Bielsko Biala jest chyba najszybciej.

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 07-05-2025, 22:04    Odpowiedz z cytatem

Od nowego rozkładu jazdy z Trójmiasta do Berlina wciąż pojedzie tylko jedna para pociągów, choć potrzeby są większe. Ministerstwo Infrastruktury przyznaje, że chciało uruchomić kolejną parę połączeń, lecz weto postawiła strona niemiecka. Nie oznacza to jednak schowania pomysłu do szafy, a tylko jego odsunięcie w czasie.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/trojmiasto--berlin-wciaz-tylko-gedania-choc-apetyty-byly-i-sa-wieksze-123126.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

falipso Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2020

PostWysłany: 08-05-2025, 10:20    Odpowiedz z cytatem

Projekt rozkładu jazdy 2025/26 dla województwa wielkopolskiego.

https://megawrzuta.pl/istknwml
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 08-05-2025, 11:55    Odpowiedz z cytatem

Czyli to już prawda że PR znikają z trasy Poznań - Wrocław w lato 2026 roku w zamian za KD Wrocław Leszno. Oznacza to że miejscowości nad Lesznem jak i sam Poznań na tym ucierpi, gdyż z tanich połączeń regio korzystało dużo osób, którzy nie chcieli przepłacać za intercity. Teraz patrząc na plany rozwoju IC w kierunku połączeń komercyjnych będzie bardzo ciekawie. I tu się pewnie dużo osób ucieszy bo pry są złe ale tak naprawdę to nie zła jest spółka, tylko województwa co traktują kolej jako zło konieczne. W zachodniopomorskim, pomorskim czy onegdaj w wielkopolskim PR działają dobrze i się rozwijają bo samorządy inwestują w kolej. Antyprzykładem tego jest Zielonogórskie gdzie niedoinwestowany, a wręcz zaniedbany przewoźnik dokonuje powoli swojej agonii. W końcu dochodzi do momentu, że nie może prowadzić normalnie połączeń i musi masowo zawieszać je.

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 08-05-2025, 19:42    Odpowiedz z cytatem

Spodziewałeś się czegoś innego po PO?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 08-05-2025, 21:00    Odpowiedz z cytatem

A co ma z tym wspólnego partia rządząca?

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 09-05-2025, 02:19    Odpowiedz z cytatem

Rządzi i w jednym i drugim sejmiku to chyba jednak sporo. A dodatkowo polityka Malinowskiego w IC to jakaś katastrofa. Celowo pogarsza ofertę na krótkich odcinkach jak sam twierdzi w interesie konkurencji, bo ona w jego ocenie powinna tam jeździć. Do tego najpierw wpuszcza prywatną konkurencję choćby na CMK (nie zgłasza potrzeby badania ekonomicznego badania wpuszczenia jej na rynek), a potem swoje składy ekonomiczne kieruje na dłuzsze trasy przez Kielce robiąc jej miejsce. Niech każdy sam sobie takie działanie oceni dla kogo jest ono korzystne. Na pewno nie dla PKP IC i pasażerów. Gdzie są związki? Koniec może być taki sam jak w Cargo.
A co do PR-ów to oczywiście to brzydkie kaczątko dla rządzących. Tu nie ma fuch jak w lokalnych spółeczkach.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 09-05-2025, 07:32    Odpowiedz z cytatem

Skoro rządzi taka sama partia to dogadanie się by wydłużyć KD na odcinek Leszno - Poznań i KW Rawicz - Wrocław to nie powinno stanowić większego problemu.
A co do Malinowskiego to przecież on rządził PKP w czasach największego regresu. Nie ma się w takim razie czego spodziewać, że będą rosły przewozy.

Z drugiej strony to to badanie równowagi ekonomicznej to narzędzie mające za zadanie udupianie jakiejkolwiek konkurencji względem IC czyli de facto betonowanie monopolu. Powinniśmy się cieszyć że nie jest nadużywane. Jednakże trzeba mieć na uwadze zapędy koalicji, która najchętniej to by wszystko sprzedała za bezcen i zazwyczaj przed sprzedażą prosperujące zakłady doprowadzają na skraj bankructwa.

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 09-05-2025, 09:51    Odpowiedz z cytatem

Idea kolejek dzielnicowych to mnożenie tego rodzaju problemów, dlatego z punktu widzenia pasażera Polregio i jego obsługa całości relacji Poznań - Wrocław jest bardziej korzystna.

W tym problem, że działanie Malinowskiego, gdy nie występuje o badanie równowagi rynkowej trzeba ocenić z punktu widzenia interesów spółki. Czy przynosi jej szkodę czy też korzyść? Tu niech sobie każdy sam na to pytanie odpowie. Ta kwestia prawnie jest uregulowana, napiszę tylko tyle.

Robienia zaś miejsca konkurencji na CMK to po prostu skandal. Z Krakowa rano z pociągów ekonomicznych został wiecznie opóźniony Chopin. Idealna baza dla konkurencji. Oczywiście oficjalnie chodzi o pasażerów z Kielc i Radomia, nieważne że taka Hańcza z Krakowa do Kielc często na cały skład przewozi do 25 osób. Katastrofa, a rozmawiamy o publicznych pieniądzach, za które wozi się powietrze.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 09-05-2025, 10:18    Odpowiedz z cytatem

Auderman napisał/a:
A co ma z tym wspólnego partia rządząca?

Udajesz? przecież za poprzednich rządów PO ruch dalekobieżny skupiał się na dużych ośrodkach miejskich, z kolei PIS w drugą stronę....stawiał na "małomiasteczkość" dodatkowe postoje na mniejszych stacjach to był norma. Nic po środku....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 09-05-2025, 12:06    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Udajesz? przecież za poprzednich rządów PO ruch dalekobieżny skupiał się na dużych ośrodkach miejskich

Dalej ponawiam pytanie. Co ma to wspólnego z tym że KW i KD nie potrafią się dogadać co do obsługi ciągu Poznań - Wrocław by można było przejechać całą trasę bez przesiadki w Lesznie czy Rawiczu. Jednocześnie plują na PR, które akurat w Wielkopolsce jest ewenementem jeżeli chodzi o jakość.

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 09-05-2025, 13:07    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
ruch dalekobieżny skupiał się na dużych ośrodkach miejskich, z kolei PIS w drugą stronę....stawiał na "małomiasteczkość"

No i co w tym złego? Miasta powiatowe to właściwe miejsce na postoje dla składów IC i TLK. To nie są szybkie składy EIP i EIC, ale dotowane przez podatników z całego kraju. Poza tym nie widzę problemu, aby część składów IC miała więcej postojów inne zaś mniej. Niestety polityka dostępności kolei to nie jest wizja Malinowskiego. PKP IC ma łączyć duże miasta, a jazda na krótkich odcinkach ma się nie opłacać. Przy takiej polityce ogromna szkoda pogrzebanych przez beton PKP składów IR. Na rynku powstanie dzięki polityce Malinowskiego ogromna luka.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 09-05-2025, 14:24    Odpowiedz z cytatem

Sam sobie odpisałeś na to co chciałeś....bo w mojej końcowej wypowiedzi było że nie ma nić "pośrodku" między polityką PO, a PIS.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 09-05-2025, 22:14    Odpowiedz z cytatem

Jest. Odpowiedzialne wdrażanie zmian.

Od pociągów typu Wrocław - Poznań będą koleje regionalne, o ile się dogadają oraz pociągi o charakterze Interregio obsługiwane przez PKP IC. Kilka lat testów połączeń szybszych i wolniejszych pozwala wyciągnąć wnioski. Jak KD i KW ustalą podział pracy, to pozostaną Regio, do tego IR z postojami nawet typu Czempiń, Bojanowo i generalnie nie za szybki a'la Gwarek, ponadto IC jak Mieszko, że z ograniczoną liczbą postojów, ale z dotacją i na końcu segment premium, który zapewne po testach napełnień Merkurego będzie rozważany w kontekście całej trasy E59. Zresztą już był wcześniej, ale lepiej trochę więcej potestować. I nie ma co tu mieszać polityki, bo logika jest jedna i powyższe rozwiązanie jak najbardziej ma sens - było już proponowane kilka lat temu, a teraz powoli będzie czas wdrażania. Czy się uda - to już co innego. Nikt chyba jednak nie powie, że cokolwiek się zwija. Nawet na wschodzie dostaną nowości tam, gdzie się wyrobił popyt i są one potrzebne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2025 infokolej.pl