Zawsze mozna wydluzyc z Krakowa do Bielska, nie przez Katowice. Krakow - Trzebinia - Oswiecim - Czechowice Dziedzice - Bielsko Biala jest chyba najszybciej.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Od nowego rozkładu jazdy z Trójmiasta do Berlina wciąż pojedzie tylko jedna para pociągów, choć potrzeby są większe. Ministerstwo Infrastruktury przyznaje, że chciało uruchomić kolejną parę połączeń, lecz weto postawiła strona niemiecka. Nie oznacza to jednak schowania pomysłu do szafy, a tylko jego odsunięcie w czasie.
Czyli to już prawda że PR znikają z trasy Poznań - Wrocław w lato 2026 roku w zamian za KD Wrocław Leszno. Oznacza to że miejscowości nad Lesznem jak i sam Poznań na tym ucierpi, gdyż z tanich połączeń regio korzystało dużo osób, którzy nie chcieli przepłacać za intercity. Teraz patrząc na plany rozwoju IC w kierunku połączeń komercyjnych będzie bardzo ciekawie. I tu się pewnie dużo osób ucieszy bo pry są złe ale tak naprawdę to nie zła jest spółka, tylko województwa co traktują kolej jako zło konieczne. W zachodniopomorskim, pomorskim czy onegdaj w wielkopolskim PR działają dobrze i się rozwijają bo samorządy inwestują w kolej. Antyprzykładem tego jest Zielonogórskie gdzie niedoinwestowany, a wręcz zaniedbany przewoźnik dokonuje powoli swojej agonii. W końcu dochodzi do momentu, że nie może prowadzić normalnie połączeń i musi masowo zawieszać je.
Rządzi i w jednym i drugim sejmiku to chyba jednak sporo. A dodatkowo polityka Malinowskiego w IC to jakaś katastrofa. Celowo pogarsza ofertę na krótkich odcinkach jak sam twierdzi w interesie konkurencji, bo ona w jego ocenie powinna tam jeździć. Do tego najpierw wpuszcza prywatną konkurencję choćby na CMK (nie zgłasza potrzeby badania ekonomicznego badania wpuszczenia jej na rynek), a potem swoje składy ekonomiczne kieruje na dłuzsze trasy przez Kielce robiąc jej miejsce. Niech każdy sam sobie takie działanie oceni dla kogo jest ono korzystne. Na pewno nie dla PKP IC i pasażerów. Gdzie są związki? Koniec może być taki sam jak w Cargo.
A co do PR-ów to oczywiście to brzydkie kaczątko dla rządzących. Tu nie ma fuch jak w lokalnych spółeczkach.
Skoro rządzi taka sama partia to dogadanie się by wydłużyć KD na odcinek Leszno - Poznań i KW Rawicz - Wrocław to nie powinno stanowić większego problemu.
A co do Malinowskiego to przecież on rządził PKP w czasach największego regresu. Nie ma się w takim razie czego spodziewać, że będą rosły przewozy.
Z drugiej strony to to badanie równowagi ekonomicznej to narzędzie mające za zadanie udupianie jakiejkolwiek konkurencji względem IC czyli de facto betonowanie monopolu. Powinniśmy się cieszyć że nie jest nadużywane. Jednakże trzeba mieć na uwadze zapędy koalicji, która najchętniej to by wszystko sprzedała za bezcen i zazwyczaj przed sprzedażą prosperujące zakłady doprowadzają na skraj bankructwa.
Idea kolejek dzielnicowych to mnożenie tego rodzaju problemów, dlatego z punktu widzenia pasażera Polregio i jego obsługa całości relacji Poznań - Wrocław jest bardziej korzystna.
W tym problem, że działanie Malinowskiego, gdy nie występuje o badanie równowagi rynkowej trzeba ocenić z punktu widzenia interesów spółki. Czy przynosi jej szkodę czy też korzyść? Tu niech sobie każdy sam na to pytanie odpowie. Ta kwestia prawnie jest uregulowana, napiszę tylko tyle.
Robienia zaś miejsca konkurencji na CMK to po prostu skandal. Z Krakowa rano z pociągów ekonomicznych został wiecznie opóźniony Chopin. Idealna baza dla konkurencji. Oczywiście oficjalnie chodzi o pasażerów z Kielc i Radomia, nieważne że taka Hańcza z Krakowa do Kielc często na cały skład przewozi do 25 osób. Katastrofa, a rozmawiamy o publicznych pieniądzach, za które wozi się powietrze.
Udajesz? przecież za poprzednich rządów PO ruch dalekobieżny skupiał się na dużych ośrodkach miejskich, z kolei PIS w drugą stronę....stawiał na "małomiasteczkość" dodatkowe postoje na mniejszych stacjach to był norma. Nic po środku....
Udajesz? przecież za poprzednich rządów PO ruch dalekobieżny skupiał się na dużych ośrodkach miejskich
Dalej ponawiam pytanie. Co ma to wspólnego z tym że KW i KD nie potrafią się dogadać co do obsługi ciągu Poznań - Wrocław by można było przejechać całą trasę bez przesiadki w Lesznie czy Rawiczu. Jednocześnie plują na PR, które akurat w Wielkopolsce jest ewenementem jeżeli chodzi o jakość.
ruch dalekobieżny skupiał się na dużych ośrodkach miejskich, z kolei PIS w drugą stronę....stawiał na "małomiasteczkość"
No i co w tym złego? Miasta powiatowe to właściwe miejsce na postoje dla składów IC i TLK. To nie są szybkie składy EIP i EIC, ale dotowane przez podatników z całego kraju. Poza tym nie widzę problemu, aby część składów IC miała więcej postojów inne zaś mniej. Niestety polityka dostępności kolei to nie jest wizja Malinowskiego. PKP IC ma łączyć duże miasta, a jazda na krótkich odcinkach ma się nie opłacać. Przy takiej polityce ogromna szkoda pogrzebanych przez beton PKP składów IR. Na rynku powstanie dzięki polityce Malinowskiego ogromna luka.
Od pociągów typu Wrocław - Poznań będą koleje regionalne, o ile się dogadają oraz pociągi o charakterze Interregio obsługiwane przez PKP IC. Kilka lat testów połączeń szybszych i wolniejszych pozwala wyciągnąć wnioski. Jak KD i KW ustalą podział pracy, to pozostaną Regio, do tego IR z postojami nawet typu Czempiń, Bojanowo i generalnie nie za szybki a'la Gwarek, ponadto IC jak Mieszko, że z ograniczoną liczbą postojów, ale z dotacją i na końcu segment premium, który zapewne po testach napełnień Merkurego będzie rozważany w kontekście całej trasy E59. Zresztą już był wcześniej, ale lepiej trochę więcej potestować. I nie ma co tu mieszać polityki, bo logika jest jedna i powyższe rozwiązanie jak najbardziej ma sens - było już proponowane kilka lat temu, a teraz powoli będzie czas wdrażania. Czy się uda - to już co innego. Nikt chyba jednak nie powie, że cokolwiek się zwija. Nawet na wschodzie dostaną nowości tam, gdzie się wyrobił popyt i są one potrzebne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum