Państwo nie rezygnuje z przywrócenia połączeń kolejowych do Jastrzębia-Zdroju. Ale wiele zależy od współpracy PKP PLK z samorządem województwa śląskiego.
Do sprawy budowy linii kolejowej przez Jastrzębie- Zdrój wrócił poseł Grzegorz Matusiak (PiS) w interpelacji do ministra transportu. Parlamentarzysta pytał o realizację projektu odbudowy linii kolejowej Jastrzębie-Zdrój – Katowice, przez Pawłowice, Żory i Orzesze.
Czy ktoś tam w tej Warszawie w ogóle myśli? Jestem jak najbardziej za redukcją projektu Kolej+ dla LK 159, bo w założeniu włączenia Jastrzębia w sieć KDP nie potrzebny jest drugi ślad, ale dlaczego nie zaprojektować i zbudować łącznika do Pawłowic z LK157 i nie otworzyć kierunku Beskidy, Bielsko? Uparli się wszyscy na te Katowice (z fikcyjnym czasem przejazdu, bo nie ma co się łudzić, że z Jastrzębia wyjedzie bezpośredni pociąg KDP do Katowic, tylko będzie to kolej aglomeracyjna) a zapomina się o kierunkach wypoczynkowych jak Ustroń/Wisła. Tak samo jak hucznie ogłoszone centrum przesiadkowe Arki Bożka w Jastrzębiu, które, jak w Żorach, będzie znacznie oddalone od planowanej stacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum