Dodatkowa para połączeń między Jelczem-Laskowice a Wrocławiem Głównym, pociąg dedykowany rowerzystom oraz więcej par połączeń do czeskiego Trutnova — to najważniejsze zmiany związane z nowym rozkładem jazdy pociągów Kolei Dolnośląskich.
Na kolei do korekt w rozkładach jazdy dochodzi kilka razy w roku. Najnowsza będzie w niedzielę 9 marca, kiedy to będzie obowiązywał „wiosenny” rozkład jazdy.
Niemiecki przewoźnik DLB poinformował Koleje Dolnośląskie, że w związku z kontrolą EBA, czyli niemieckiego Urzędu Transportu Kolejowego, od 17 maja 2025 roku zawiesza połączenia kolejowe na odcinku Zgorzelec – Goerlitz.
Przystanki Kunice i Oława Zachodnia w rozkładzie od czerwca
Kończy się budowa dwóch nowych przystanków kolejowych przy magistrali E30 na terenie województwa dolnośląskiego. Zarządca infrastruktury przekonuje, że perony ułatwią mieszkańcom dostęp do kolei. W kolejnych miesiącach spodziewane jest otwarcie przystanku Studniska oraz dwóch obiektów w sąsiednim województwie lubuskim.
Od 5 czerwca 2025 roku wznowiono większość połączeń kolejowych na trasie Zgorzelec – Görlitz. Ruch pociągów został przywrócony po blisko trzech tygodniach przerwy, spowodowanej kontrolą niemieckiego Urzędu Transportu Kolejowego (EBA), która wykazała braki w dokumentacji niezbędnej do realizacji transgranicznych przewozów kolejowych.
Od 28 czerwca pociągiem z Wrocławia do Lubina również w nocy!
W wakacje z Wrocławia do Lubina i z powrotem będzie można dojechać pociągiem również w nocy i to w zaledwie 48 minut! Koleje Dolnośląskie 28 czerwca uruchamiają nocne weekendowe połączenie: KD Super Sprinter. To zupełna nowość.
Połączenie to przeznaczone będzie dla osób chcących wrócić z Wrocławia do Legnicy i Lubina w nocy. Ze stolicy Dolnego Śląska pociąg będzie wyjeżdżał o godz. 00.25. Do Legnicy dotrze po 33 minutach – o godz. 00.59, a do Lubina po 48 minutach – o godz. 1.13.
W drogę powrotną do Wrocławia KD Super Sprinter wyruszy z Lubina o godz. 1.58. W Legnicy zatrzyma się o godz. 2.12, a w stolicy Dolnego Śląska będzie o 2.45.
Wakacyjny rozkład jazdy wracają pociągi do Świnoujścia. Nocny Sprinter i połączenia do Karpacza
Długo wyczekiwana inauguracja połączenia z Jeleniej Góry do Karpacza i powrót wakacyjnego hitu, czyli bezpośredniego połączenia Wrocław – Świnoujście. Pociągi po 25 latach dojadą też do Karpacza, a po Dolnym Śląsku zacznie kursować pierwszy Super Sprinter! Oto najważniejsze zmiany dotyczące nowego rozkładu jazdy, który zacznie obowiązywać w niedzielę, 15 czerwca.
Koniec wykluczenia komunikacyjnego w podlegnickiej wsi. Kunice pojawiły się na kolejowym rozkładzie jazdy!
Od dziś podlegnickie Kunice nie są już wykluczone komunikacyjnie. Choć linia kolejowa od 180 lat przebiega przez tę wieś, dopiero teraz znalazła się ona w rozkładzie jazdy. Walka mieszkańców o uruchomienie stacji trwała równo pięć lat.
Koleje Dolnośląskie wprowadzają od tego weekendu nocne pociągi z Wrocławia do Lubina. Część Dolnoślązaków komentuje: "A co z nocnymi pociągami do Głogowa, Wałbrzycha czy Zgorzelca?"
Przez większość dni września do Wrocławia nie będzie dojeżdżać jedyna para pociągów EIP z Warszawy. Odwołanie połączenia będzie konieczne z powodu prac infrastrukturalnych, które w przyszłym roku doprowadzą do skrócenia czasu przejazdu o ok. 10 minut.
KD Super Sprinter – wraca od 4 pażdziernika 2025r.
kursuje w każdą sobotę i niedziele.
Wrocław Gł. 0:50,
Środa Śląska 1:09,
Legnica 1:24,
Lubin 1:40
Lubin 1:55,
Legnica 2:10,
Środa Śląska 2:25,
Wrocław Gł. 2:45
No i wrócił, tylko nie wiem dla kogo. Sensowność tego połączenia, o tej porze, jest raczej znikoma. Nawet sam wiceprezes KD Wojciech Zdanowski przyznał w audycji Radia Wrocław, że frekwencja w tym pociągu była niezadowalająca. Czyli tłumacząc to z kolejarskiego na polski: pociąg woził powietrze.
Czy w związku z tym nocne połączenia z Wrocławia nie mają sensu? Mają, ale pod warunkiem, że będą o sensownej porze i w sensownej relacji.
W czasie wakacji nocny pociąg KD do Lubina odjeżdżał z Wrocławia o godz. 0:25. Wcześniejszy pociąg KD do Legnicy był o 23:45, natomiast o 1:30 był pociąg IC przez Legnicę i Lubin. Gdzie tu więc sens i logika w uruchamianiu dodatkowego pociągu KD do Lubina? To było wyrzucanie pieniędzy w błoto!
Teraz ten pociąg odjeżdża trochę później (o godz. 0:50), ale nadal to jest bez sensu, bo godzinę wcześniej jest przecież pociąg do Legnicy. Więc nadal będzie woził powietrze. A jak zwiększyć frekwencję? W prosty sposób. Otóż ten pociąg powinien odjeżdżać z Wrocławia później, ok. godz. 3:00. I nie tylko w weekendy, ale codziennie! W Legnicy byłoby skomunikowanie z pociągami do Zgorzelca/Görlitz, Głogowa i Jawora, co automatycznie znacząco zwiększyłoby frekwencję. No i młodzież mogłaby trochę dłużej poimprezować we Wrocławiu, bo przecież nikt nie kończy zabawy o północy (w soboty i niedziele młodzi wracają z imprez pociągiem o 4:30 do Lubania). Same plusy, minusów nie dostrzegam.
Dziwię się, że tak tęgie głowy w KD, suto opłacane z naszych podatków i biletów, same na to nie wpadły, tylko prosta baba ze Zgorzelca musi im to tłumaczyć, jak dzieciom we mgle. Tak, planiści KD to mentalne dzieci we mgle, zważywszy na rozkładowe absurdy, o których piszemy na forum od wielu lat. Tutaj ostatni komentarz sprzed kilku dni:
Może wiersz o nich napiszę? Tytuł nawet już sam się narzuca: „Jak dzieci we mgle”. Gdy napisałam wiersz o wygłupach prezydenta Legnicy ws. reaktywacji linii kolejowej do Złotoryi to temat nagle zniknął z debaty publicznej, bo pajacowanie się skończyło.
A na koniec ten oto utwór muzyczny, z dedykacją dla rozkładowych fachowców z KD. Miłego weekendu!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum