Z tygodnia na tydzień PKP Intercity odnotowuje kolejne rekordy przewozowe, choć spółka wciąż nie może użytkować 36% wagonów osobowych, które są niesprawne. Dojście do poziomu 20% odstawionych wagonów ma zająć jeszcze dwa lata. Park taborowy przewoźnika zapewnia też pokrycie 87% zapotrzebowania na tabor w letnim rozkładzie jazdy. Co jeszcze wiemy o bieżącej kondycji spółki?
Czeskie wagony wzmocnią wakacyjne połączenia PKP Intercity
PKP Intercity realizuje wielomiliardowe inwestycje taborowe, dzięki którym podróżni mogą korzystać z nowych lub zmodernizowanych wagonów. Jednak w sezonie wakacyjnym przewoźnik wspomaga się wagonami wypożyczonymi od innych operatorów. Tak będzie i w tym roku.
PKP Intercity dysponuje łącznie 128 kuszetkami oraz wagonami sypialnymi, z których czynnych jest 95. Pozostałe wagony przechodzą lub czekają na naprawę P4, a kilka z nich zostanie też skasowanych. Poza nowymi wagonami dzienno-nocnymi z FPS H. Cegielski przewoźnik nie planuje też kupować innych nowych wagonów do jazdy w nocy.
Wawrzyniak: PKP Intercity mogą wynajmować dodatkowe wagony
Choć nowe wagony PKP Intercity zyskają dopuszczenia do ruchu za granicą na przełomie bieżącego i przyszłego roku, przewoźnik nie zamierza czekać na ten fakt z uruchamianiem nowych połączeń międzynarodowych. W grę wchodzi nie tylko wykorzystanie starszych wagonów standardu Z i X, ale także wynajem – zapowiada członek zarządu PKP Intercity Adam Wawrzyniak. W miarę uzyskiwania dopuszczeń nowe wagony będą jednak wypierać starsze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum