Zarząd PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji podjął uchwałę o wdrożeniu nowego Regulaminu Organizacyjnego, co było wynikiem zakończonych w minionym tygodniu konsultacji społecznych. Regulamin ujednolica strukturę, konsoliduje ją i integruje wszelkie procesy, w tym zarządcze Spółki. Zmiany wejdą w życie od 1 sierpnia 2025 r.. Od tego dnia zarówno Centrala jak i siedem Zakładów Spółki funkcjonujących dotychczas jako odrębne jednostki organizacyjne będą działały jako jeden pracodawca – PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji.
Na złom ma trafić 10 tysięcy wagonów, spółka na sprzedaż wystawiła zaplecza techniczne w Świnoujściu, Szczecinie, Szczecinku, Jaworzynie Śląskiej, Opolu, Stróżach, Nowym Sączu, Iławie i Warszawie. Zarząd PKP Cargo otwarcie już mówi o zamiarze wycofania się z części rejonów Polski.
Związki zawodowe w PKP Cargo: Protokół dodatkowy zamiast końca ZUZP
Zamiast likwidować Zakładowy Zbiorowy Układ Pracy, trzeba dopasować go do nowych realiów – uważa część działających w PKP Cargo związków zawodowych. Ich przedstawiciele zaprosili zarząd spółki do rozmowy w tej sprawie.
Od dłuższego czasu narodowy przewoźnik znajduje się w głębokim kryzysie. 24 czerwca br. odbyło się posiedzenie podkomisji infrastruktury ds. transportu kolejowego dotyczące bieżącej sytuacji ekonomicznej PKP CARGO. Agenda spotkania skoncentrowana była wokół wdrożonych i planowanych działań naprawczych, mających przywrócić efektywność finansową i operacyjną spółki. W trakcie spotkania pojawiły się również niewygodne pytania — nie tylko ze strony polityków i ekspertów branżowych, ale także przedstawicieli pracowników, którzy najbardziej odczuli skutki wprowadzanych zmian. Wywołana do tablicy Agnieszka Wasilewska-Semail, prezes zarządu spółki pokrótce omówiła ubiegłoroczne zmiany.
Zarząd PKP Cargo spotkał się z Ponadzakładowymi Organizacjami Związkowymi – Sygnatariuszami Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy Spółki. Spotkanie, które odbyło się we wtorek, 8 lipca to kolejny etap dialogu w odniesieniu do przedstawionej pod koniec czerwca propozycji zawarcia porozumienia, które miałoby skutkować skróceniem obowiązywania postanowień ZUZP.
Prezes PKP Cargo Agnieszka Wasilewska-Semail zapowiedziała wczoraj w sejmie, że jej spółka będzie ubiegać się o rekompensatę za zlecone przez rząd Mateusza Morawieckiego przewozy węgla. Przewoźnik realizował je w 2022 r. po inwazji Rosji na Ukrainę. W efekcie pogrążona w problemach finansowych firma utraciła zdaniem jej aktualnych władz zawarte wcześniej kontrakty rynkowe.
PKP CARGO wystąpi do rządu o wypłatę odszkodowania za straty i utracone korzyści w związku z realizacją decyzji węglowej premiera Mateusza Morawieckiego z 2022 roku. Spółka oblicza jeszcze wysokość swoich roszczeń i formalny wniosek trafi do rządu jesienią.
PKP Cargo otrzymało od firmy audytorskiej informację o wydaniu pozytywnych opinii do sprawozdań finansowych za 2024 rok. Wydanie pozytywnej opinii było możliwe, ponieważ PKP Cargo złożyło 30 czerwca 2025 roku Plan Restrukturyzacji, który zawierał informacje niezbędne do jej wydania.
PKP CARGO od 1 sierpnia 2025 roku działa w nowej strukturze
Centrala PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji i wszystkie siedem zakładów Spółki, funkcjonujące dotychczas jako odrębne jednostki organizacyjne, zostały formalnie połączone. Od 1 sierpnia 2025 roku działają jako jeden pracodawca PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji. Wprowadzone zmiany pozwolą na zwiększenie efektywności, poprawę skuteczności operacyjnej i wygenerowanie oszczędności.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum