Po fb krążą zrzuty ekranu z projektu rozkładu jazdy dla śląskiego w którym od grudnia są zaplanowane połączenia z Chorzowa do Kłobucka i Chorzewa. Ma ktoś dostęp do tego rozkładu i chciałby się podzielić całością?
Nie do końca. Chciałabym cały plik. Mam taki, który ktoś tutaj też wrzucał, ale wtedy jeszcze nie było planów Chorzów - Chorzew. Chciałbym zobaczyć też ewentualne inne zmiany w tym projekcie.
Od grudnia podobno mają zostać zlikwidowane bezpośrednie wagony ze Szklarskiej Poręby/Jeleniej Góry do Gdyni w pociągu IC Karkonosze. W ostatnim czasie na odcinku Jelenia Góra - Wrocław mają one wyższą frekwencję niż wagony do Warszawy (liczyłem kilkukrotnie na podstawie graficznej rezerwacji, to samo potwierdzają moje naoczne obserwacje bo dość często tym pociągiem jeżdżę, oczywiście nie uwzględniam sypialnego). O ile poza sezonem można to ewentualnie zrozumieć, to likwidacja tych wagonów w sezonie jest wielkim błędem.
Od 15 grudnia Koleje Śląskie wprowadzają pociągi obsługujące Kłobuck – 12-tysięczne miasto powiatowe nieopodal Częstochowy. Oznacza to, że pociągi osobowe wrócą do tego miasta po ponad 12 latach przerwy.
Projekt RRJ 2025/26 UM woj. Podkarpackiego.
"Jednocześnie informuję, że przekazany projekt rocznego rozkładu jazdy pociągów na 2026 r. w ramach przewozów wojewódzkich i aglomeracyjnych na terenie wojewdództwa podkarpackiego jest jeszcze w fazie opracowywania i może ulec zmianom przed ostatecznym zatwierdzeniem."
Nie 3, ale aż 5 par nowych, bezpośrednich pociągów PKP Intercity z Gorzowa Wielkopolskiego do Poznania znajdzie się w rozkładzie jazdy od grudnia tego roku. Pociągi pojadą w czasie do 95 minut.
Moze wystarczylyby 3 pary, ale za to Poznan - Gorzow - Szczecin?
Jak ten pociąg miałby jechać z Poznania do Szczecina przez Gorzów? Była inna trasa ale IC odrzuciło propozycję połączenia Gorzów-Krzyż- Szczecin. Dałoby radę takie połączenie ale ze względu na na długi czas przejazdu(ilość km) bilet nie byłby za tani. Flixbusem z Gorzowa do Szczecina to czas przejazdu 1h10 do 1h20 cena biletu od 20 zł. Pociąg to minimum 2,5h i bilet około 50 zł czyli z góry IC poniesie porażkę z Flixbusem.
jajo31 - "czysty" czas przejazdu z Gorzowa do Szczecina Gł. p. Kostrzyn to 1h 43', więc faktycznie ok. 20 minut dłużej niż autobus. Cenowo kolej wychodzi dużo lepiej - bazowa cena na pociąg pospieszny to 43,00 zł, natomiast na autobus to 57,97 zł, czyli aż 35% (!) drożej.
Na upartego hybryda dałaby radę przejechać trasę Poznań - Gorzów Wlkp. - Szczecin, przejeżdżając przez linię Krzyż - Kostrzyn, bo w Kostrzynie istnieją tory łączące linię 203 z linią 273, choć wiązałoby się to albo z pominięciem stacji Kostrzyn (ponieważ tory od strony Gorzowa znajdują się poza terenem stacji - linia nr 827) albo z koniecznością zmiany czoła (ponieważ tory od strony granicy państwa znajdują się za stacją - linia nr 828). Obie te linie są skierowane na północ, więc jakby któryś przewoźnik był uparty to myślę, że dałby radę przejechać tę trasę. No ale z takiej trasy raczej nikt poza Gorzowem Wlkp. i okolic by raczej nie skorzystał, bo Poznań - Szczecin ma dwie inne atrakcyjniejsze trasy przez Krzyż czy Rzepin.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum